Nvidia GeForce RTX 4090 SG (1-Click OC)

Permalänk
Medlem

Letade noga efter ett 4090 utan coil whine vilket Asus och MSI hade problem med.

KFA2 var för mig ett okänt märke men NetOnNet hade det och efter lite efterforskning visade det sig var ett riktigt bra kort. KFA2 är det europeiska namnet på företaget Galax som är kända för sina Hall Of Fame kort. Det här kortet är inte Hall Of Fame men det är samma kretskort men bara en 12VHPWR kontakt och sex VRM kanaler färre. Det är ett helt brutalt kort med 4 stycken 102 mm fläktar. Tre vanlig och en extra ovanpå som går att ta av om den inte får plats. 7,5 cm tjockt (Quad slot)
Hör sällan fläktarna spinna upp utom när Unreal Engine 5 spel ska kompilera shaders vid start. Otroligt tyst, tystare än alla tidigare mellanklass kort jag haft. Säljer bara för att 4090 bevarat värde så bra att jag kan byta upp till 5090 för en halv njure.

Kartong och tillbehör finns kvar. Har digitalt kvitto från NetOnNet där kortet är köpt 2023.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

23000 får du nog drömma om. Korten går för cirka 17-19k på tradera beroende på variant, där ett vitt asus strix ligger på 19k och Zotac/gigabyte runt 17k.

Med det sagt, korten har hållit sig bra i pris, definitivt.

Lycka till :>

Permalänk
Medlem

23 000 kr för ett begagnat RTX 4090 är tyvärr inte rimligt idag. Lycka till om du ändå väljer att hålla det priset, men det är långt över marknadsvärdet😊

Permalänk
Medlem

Ny medlem så får ha lite överseende men som sagt så dra bort 6 tusen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

12500kr hämtar

Permalänk

Kan bjuda 13.000

Permalänk