Mycket jobbigt problem i Win2k3

Permalänk
Medlem

Mycket jobbigt problem i Win2k3

Tjenare,

Nu är jag här igen. Mitt nuvarande problem är... Open GL.
Jag kan inte köra open gl spel, utan får bara en MASSA grafik buggar. Ta Jedi Knight II t.ex. i det vänstra nedersta hörnet ska den vara JKII logan som snurrar. Allt jag ser nu är bara en liten mysko bugg som snurrar tills den har snurrat ett helt varv. Sen ser man bara en stor grafikbugg. Och så har det vart i flera spel. Ännu har jag bara kunnat lösa de i Priston Tale. Där jag satte upp grafiken bara. Men ingen annan stans. Skulle bli överlycklig om nån vänlig själ skulle vilja sprida lite ljus över detta problem. Då jag helst inte skulle vilja gå tillbaka till XP. Men om det inte går att lösa kommer jag att göra det.

Permalänk
Medlem

Egenskaper för bildskärm - inställningar - avancerat - felsök - Maskinvaruacceleration.
kolla så du har den på fullständig.

Permalänk
Medlem

Jupp den är på fullständig.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har väl uppgraderat drivrutinerna?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

Kan också bero på att operativet heter just Server och inte är tänkt till spelandes.

Permalänk
Medlem

Drivisarna, uppdaterade har 44.03 men ska genast uppdatera imon till de nya detonator drivisarna.

{76th}Johan : Jag vet att det är ett Server OS MEN typ allt annat har funkat att installera/köra snabbare & stabilare än nånsin så jag gör allt för att behålla det. Men eftersom jag har väntat på Jedi Knight : Jedi Academy ett tag nu så skulle det vara tråkigt att köpa det om man inte kan köra det ( dessutom så var ju detta gratis alltid kul att pilla loss på gratis saker. ( iochförsej så fick vi juh win XP pro av fossans jobb så det har man ju oxå gratis )

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ingen aning vad som kan vara fel. Jag ville bara kolla så du inte satt och körde med drivarna som följde med.

Jag kör också med 44.03 och OpenGL funkar perfekt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Kör du windows 2003 ? ( ska bara kolla ).
Jag har även testat lite olika drivisar från www.guru3d.com men icke, ska testa med de ny detonator drivisarna senare idag. Kanske hjälper ?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde allt som fanns på denna sida, och allt fungerar proma för mig!

http://www.msfn.org/win2k3/

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD