Permalänk

Högt ljud från pumpen aio

Köpt nytt bygge och tog då en corsair nautilus 360 som kylning. Tycker att det låter lite väl mycket om den. Någon som kan svara på om ljudet är normalt, luftbubblor eller nåt som är fel? Länk till dropbox för videoklipp, när klippet startar är pumpen på max rpm, sen sänker jag till typ 50%, sen på max igen.

https://www.dropbox.com/scl/fi/q3djvuwur5xqueko05zjb/20250907...

Visa signatur

Amd 7800x3d / Asus B850 Max Gaming / Asus Dual RTX 2080

Permalänk

Min lät konstigt också men det var bara temporärt. Den lät som en moped/MC men efter att jag hade haft datorn avstängd ett par dygn återkom det inte. Det där låter tyst i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Har alltid kört mina pumpar på 50-60%, aldrig varit med om någon som är tyst på 100%.

Funkar bra för mig

Däremot tycker jag alla pumpar låtar mer dovt och ilande än din gör. Känns som det är något fel på den?

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk

Jag skruvade loss radiatorn igår och vikade på allt, ljudet blev en aning annorlunda. Inte lika knackigt men ett gällt skärande. Likt en såg klinga nästan. Min låter ju nästan värre lägre varvtal. Jag ska reklamera den tänker jag och hoppas att det var nåt fel på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den är trasig

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompaboyen:

Jag skruvade loss radiatorn igår och vikade på allt, ljudet blev en aning annorlunda. Inte lika knackigt men ett gällt skärande. Likt en såg klinga nästan. Min låter ju nästan värre lägre varvtal. Jag ska reklamera den tänker jag och hoppas att det var nåt fel på den.

Låter som fabrikationsfel på impellern.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Tack för svaren!

Visa signatur