Någon som kan svara på varför min 7800X3D pendlar mellan ca 50-85 grader när jag enbart sitter i windows/scrollar runt på youtube etc? Alltså med Core Performance Boost på "Auto"
Jag har ett asus rog strix b650e-f moderkort. I spel ligger temps på ca 50-65 grader :/ men såfort jag typ laddar shaders eller startar upp ett spel så går den nästan upp till 90 grader! Jag har en arctic liquid freezer lll 240mm vattenkylare och när tempen går upp sådär titt som tätt, då låter det som om datorn ska flyga iväg!
Jag bifogar lite bilder som eventuellt kan hjälpa 🤔 Tack på förhand!!
Har blivit många liknande trådar på sistone. Men även om "nästan upp till 90 grader" är helt ok så låter det lite mycket om det händer så fort spelet laddas och cpun inte ens är så belastad, speciellt med vattenkylning. Är kylpasta på korrekt?
Har blivit många liknande trådar på sistone. Men även om "nästan upp till 90 grader" är helt ok så låter det lite mycket om det händer så fort spelet laddas och cpun inte ens är så belastad, speciellt med vattenkylning. Är kylpasta på korrekt?
Var väldigt noga när jag applicerade den för exakt 1 år sedan 🤔 men jag har tänkt samma sak! Det får bli ny kylpasta eller eventuellt kryosheet om det nu inte är en inställning som är galen
Tack, ska försöka göra det imorgon! Jag har ett fractal design north mesh chassi (inte xl modellen) det är väldigt kompakt, så för att kunna stänga sidopanelen + ha chassifläktar installerade på sidan så fick jag lyfta slangarna och sätta fast dom med buntband uppe i taket liksom 🤔 inte min dator det här, men är samma chassi tror jag och samma lösning.. kan det vara felet tro? Borde väl vara lugnt att slangarna går sådär? Speciellt med tanke på att den är installerad upptill.