Vilken deoderant är er favorit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Någon som är stark, helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Denna brukade vara mitt val, men har väl utgått ifrån sortimentet?

Stämmer bra, så jag beställer från Kanada & Österrike. Lite dyr frakt men den bästa deon på marknaden enligt mig. Värt pengarna.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Fräsch och ren doft, och håller lukt borta långt efter att doften försvunnit

Permalänk
Medlem

Kört "Tulipan Negro deo original" ett bra tag nu, luktar dock en del. Kör med mest för att slippa aluminiumsalter eller parabener.

Köpte mig nyligen en ny deodorant jag hittat vid namnet "Mountain Fresh Kristall Deo" ska tydligen innehålla 100 % ren bergskristall, har dock inte hunnit testa den ännu.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Kört "Tulipan Negro deo original" ett bra tag nu, luktar dock en del. Kör med mest för att slippa aluminiumsalter eller parabener.

Köpte mig nyligen en ny deodorant jag hittat vid namnet "Mountain Fresh Kristall Deo" ska tydligen innehålla 100 % ren bergskristall, har dock inte hunnit testa den ännu.

”Ren bergskristall (Cirka 99,75% Ammoniumaluminiumdi-sulfat & cirka 0,25% Calciumsulfat-dihydrat). INCI: Ammonium Alum Förtydligande: produkten innehåller Alun men är Aluminiumfri.”

”Ammonium alum vs potassium alum
Both can be used as a major component in deodorant and have advantages over aluminum chloride/chlorohydrate/zirconium, which are usual antiperspirants that function by blocking sweat ducts & glands and may be absorbed by skin.

There are mainly two differences: potassium alum is less acidic and has zero stinging than ammonium alum. Also, it is a more natural crystal deodorant compared with ammonium alum.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Intressant hur olika vi är, jag har använt samma deodorant i flera år och den ger extremt mycket fläckar på mina kläder. Har nyligen bytt till Thai Kristall för att komma ifrån detta.
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Otori:

”Ren bergskristall (Cirka 99,75% Ammoniumaluminiumdi-sulfat & cirka 0,25% Calciumsulfat-dihydrat). INCI: Ammonium Alum Förtydligande: produkten innehåller Alun men är Aluminiumfri.”

”Ammonium alum vs potassium alum
Both can be used as a major component in deodorant and have advantages over aluminum chloride/chlorohydrate/zirconium, which are usual antiperspirants that function by blocking sweat ducts & glands and may be absorbed by skin.

There are mainly two differences: potassium alum is less acidic and has zero stinging than ammonium alum. Also, it is a more natural crystal deodorant compared with ammonium alum.”

Har den också

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Jag svettas ganska mycket och får lätt att det luktar. Så dessa har jag kört med och varit nöjd.

XLRT 72h var en favorit länge, doftfri vilket är ett plus. Dock relativt dyr så har letat andra alternativ i år.

Den jag har varit mest nöjd annars är: Loreal Men Expert 96h både gula och röda har varit bra, god lukt tycker jag.

Har testat Absolut Torr men fick utslag direkt med den.
Nivea, Rexona osv de vanliga tycker jag att jag svettas med en del ändå.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Intressant hur olika vi är, jag har använt samma deodorant i flera år och den ger extremt mycket fläckar på mina kläder. Har nyligen bytt till Thai Kristall för att komma ifrån detta.
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av sp1k3n:

Har den också

<Uppladdad bildlänk>

Har nu testat Thai Kristall två dagar, ena dagen ute i skogen och andra dagen på kontoret.

Måste säga att jag var väldigt skeptisk och att det känns sjukt udda att gnida en vattnad kristall i armhålan.

Men det fungerar faktiskt över förväntan.
Känns är dock att jag svettas, men känner jag efter så är där inte fuktigt.

Positivt överraskad, så tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Stämmer bra, så jag beställer från Kanada & Österrike. Lite dyr frakt men den bästa deon på marknaden enligt mig. Värt pengarna.

Du får gärna länka till butikerna!