Vilken deoderant är er favorit?

Permalänk
Medlem

Har kört Dove Men+ care 72h spray-deo de senaste åren, tycker den funkar bra.

Om man däremot är ute efter något som stoppar svettningar på riktigt så är denna galet bra, drog på den innan jag åkte på solsemester var helt torr under armarna hela veckan trots att det var 30 grader och sol. Se till att vara helt torr under armarna innan man använder den bara, svider som satan annars 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

<Uppladdad bildlänk>

Gick över till den här för några månader sen.
Verkligen super nice!
Lätt kylande effekt, stor "roller" och håller super bra!
Provat den som heter 96h också i samma serie, men gillade den här bättre pga den lite smått kylande effekten.
Kört Nivea's olika deo förr, men den här är galet mycket bättre!

Köp den dock INTE på online apoteken, där kostar den dubbelt så mycket som den kostar på Ica.

Solklart val, den vita varianten luktar absolut bäst!

Permalänk
Medlem

Gör egen: Kokosolja, bikarbonat samt potatismjöl. Den gör inte så man doftar gott, men den eliminerar fan all lukt! Bästa jag kört med. Funderar på att testa att blanda i någon eterisk olja nästa batch för doften

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Jag testade den i några veckor, har aldrig haft så våta armhålor tidigare. Stora lökringar konstant när jag använde den, utan att jag ens var svettig. Satt vid min arbetsplats i lugn och ro, perfekt inomhusklimat, hade inte gjort något fysiskt ansträngande. Hade på mig en ljusgrön linneskjorta, kollade i spegeln vid tillfälle och hade mörkgröna ringar under armarna, helt dyngsur.
Min hud tyckte inte om innehållet. Synd, för den luktade gott.

Ja, är det nåt jag kan klaga på med denna så är det att den inte är så bra på att hämma svettningar, har dock inga problem i situationer när jag inte svettas. Men jag har inte haft några problem med missfärgningar på mina t-shirts och den luktar gott tycker jag. Verkar vara svårt att hitta en som är bra på allt man behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Favorit sen många år tillbaka

NIVEA MEN Cool Kick Roll On ger ett pålitligt 72 timmars antiperspirantskydd. Upplev en underbart fräsch känsla och en hud som skyddas effektivt - hela dagen!

<Uppladdad bildlänk>

Samma här, använt så länge jag kan minnas nästan. Men...jag upplever med den nya "formulan", när de ändrade från 48h till 72h för några månader sedan, att den blev lite tunnare och svagare doft efter dagen gått lite granna. Kanske inbillning, men därför köpte jag på mig ett gediget lager av 48h-varianten

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || Samsung Odyssey OLED G80SD 32" & G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem

https://www.apotea.se/dove-original-aluminiumfri-deodorant-ro...
Billigaste aluminiumfria, är ingen stor stinkare
Är faktiskt lite bedrövad det är utgången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Samma här, använt så länge jag kan minnas nästan. Men...jag upplever med den nya "formulan", när de ändrade från 48h till 72h för några månader sedan, att den blev lite tunnare och svagare doft efter dagen gått lite granna. Kanske inbillning, men därför köpte jag på mig ett gediget lager av 48h-varianten

Har ett lager av 48H så har inte testat 72H ännu. Kanske ska passa på att fylla på mitt lager lite till, om jag hittar nån butik som har kvar, om det är som du nämner med den nya varianten. Köpte på ÖoB sist.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Använder Black & White både från Rexona for men och Nivea. Niveas är mer effektiv men kulan i deras deodoranter är helt värdelös.

Rent objektivt brukar ju ACO:s alltid ligga i topp i olika recensioner och jag kommer nog byta till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Har ett lager av 48H så har inte testat 72H ännu. Kanske ska passa på att fylla på mitt lager lite till, om jag hittar nån butik som har kvar, om det är som du nämner med den nya varianten. Köpte på ÖoB sist.

Mm, när det var dags att skaffa nytt och jag såg det med "ny formula" och 72H så köpte jag ju några sånna så klart, Rusta deal eller så. Motverkan mot svett/lukt var bra på 72H, men som sagt, upplevde dess parfym försvann rätt fort, vätskan vattnigare. Tänker lite att dom gör en formula-ändring för att göra vätskan billigare. Så ja, jag besökte två Rusta och tömde deras 48H-lager. De i kassan undrade lite vad det var frågan om 😁

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || Samsung Odyssey OLED G80SD 32" & G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem

Rexona tjej deo. Billig, går att köpa överallt, luktar bara ”rent”, dödar svettdoft bäst. Parfym mestadels Byredo men även andra premium varianter. Har testat deo från 10kr till 800kr, absolut torr och allt ni kan tänka er. Rexona for girls är överlägset bäst då de dessutom bara luktar rent. Vill du lukta ”man” köp en bra parfym från NK, Byredo, Creed, Stora Skuggan eller annat. Denna parfymen har jag fått absolut mest komplimanger av https://www.nk.se/creed/millesime-imperial-edp-100-ml-v000404... både från kvinnor och män (funkar bäst kvällstid), vi du ha en livlig (ganska kvinnlig men ändå unisex) doft på dagen, kika på Byredo Blanche.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Mm, när det var dags att skaffa nytt och jag såg det med "ny formula" och 72H så köpte jag ju några sånna så klart, Rusta deal eller så. Motverkan mot svett/lukt var bra på 72H, men som sagt, upplevde dess parfym försvann rätt fort, vätskan vattnigare. Tänker lite att dom gör en formula-ändring för att göra vätskan billigare. Så ja, jag besökte två Rusta och tömde deras 48H-lager. De i kassan undrade lite vad det var frågan om 😁

Ha ha ha, bra jobbat

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Svettas normalt en hel del, men började raka mig under armarna och använda Dove Men +Care Clean Comfort.
Lämnar inga spår på kläderna, behövs bara ett drag.

Nu mer inga problem med svettringar eller stinkande av sur svett.

Permalänk
Medlem

Recipe for Men deo har varit stabil och luktar gott. Fläckar inte ner kläder och är utan alkohol(kliar och svider inte). Passar på att köpa på erbjudande då ordinarie pris är lite högt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Gigabyte AORUS Radeon RX 9070 XT ELITE 16GB || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF1000 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

<Uppladdad bildlänk>

Svettas normalt en hel del, men började raka mig under armarna och använda Dove Men +Care Clean Comfort.
Lämnar inga spår på kläderna, behövs bara ett drag.

Nu mer inga problem med svettringar eller stinkande av sur svett.

Intressant hur olika vi är, jag har använt samma deodorant i flera år och den ger extremt mycket fläckar på mina kläder. Har nyligen bytt till Thai Kristall för att komma ifrån detta.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

Moss & Noor Grapefruit, bästa jag någonsin kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Intressant hur olika vi är, jag har använt samma deodorant i flera år och den ger extremt mycket fläckar på mina kläder. Har nyligen bytt till Thai Kristall för att komma ifrån detta.
<Uppladdad bildlänk>

Vad lustigt, har också använt i flera år men utan att den fläckar.
Undrar om det har att göra med att jag rakar mig så det inte fastnar i håret som gör det 🤷‍♂️

Blev ”stressad” när Covid kom och alla butiker tog bort denna stick, iom den tillverkades i Ryssland.
Hittade då och köpte ett gäng från Apotea.
Nu när den tillverkas i andra länder så är behållaren mindre.

Ska beställa och testa Thai Kristall.
Blir dock lite avskräckt att det är alun, men det kanske inte är samma sak som alun-stift? Det svider ju så in i h-vete om man behöver använda pga skurit sig vid rakning 🫣

Permalänk
Medlem

Inte funderat så mycket på vilken, bara det är någon.
Svettas inte särskilt mycket och duschar dagligen, men använder deo mer utifall att.

Tänker mig det som en skala med hela steg.
Om man inte har deo alls, dvs värde 0, så ligger det närmare till att vara negativt dvs lukta. Har man deo så blir det +1 och därmed längre till negativt.
Skulle man t ex ha parfym så blir det +2 och doftar starkare, vilket kanske inte alltid är önskvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Vad lustigt, har också använt i flera år men utan att den fläckar.
Undrar om det har att göra med att jag rakar mig så det inte fastnar i håret som gör det 🤷‍♂️

Blev ”stressad” när Covid kom och alla butiker tog bort denna stick, iom den tillverkades i Ryssland.
Hittade då och köpte ett gäng från Apotea.
Nu när den tillverkas i andra länder så är behållaren mindre.

Ska beställa och testa Thai Kristall.
Blir dock lite avskräckt att det är alun, men det kanske inte är samma sak som alun-stift? Det svider ju så in i h-vete om man behöver använda pga skurit sig vid rakning 🫣

Japp, troligtvis det! Är ganska hårig i armhålan så det vita fastnar ju från stiftet och det blir ljusa fläckar på mörka kläder och mörka fläckar på ljusa kläder...

Hade också panik när dom skulle sluta ta in dom rysk-producerade varianterna, så fick göra som dig och stacka upp på en hel hög av dom.

När det gäller thai-stiftet så är det lite lustigt att gå från något som luktar så starkt till något som inte luktar alls (aka luktar bara den tvål du använt i armhålan). Men en vecka in kan jag säga att det åtminstone håller svettdoften borta något oförväntat bra.
Om det svider eller ej vid rakade armhålor kan jag dessvärre inte svara på.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk

Hade någon en deo att rekommendera för gymmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Hade någon en deo att rekommendera för gymmet?

Behövs det speciell för gymmet?

Permalänk
Medlem

Använder inte deo. Kör med an alunkristall istället. Varje kristall kostar typ 20 kr och räcker i ca 5 år eller så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

Brukade kunna hitta denna på citygross i kungens kurva, sist jag var det så fanns det inte, och hittar inte på hemsidan :/

Permalänk
Medlem

Enda som funkar i längden för mig. Lämnar inga vita fläckar på kläder och tar bort precis all lukt. Vissa andra jag provat som typ "absolut torr" osv funkar i nån månad men sen av nån märklig anledning försvinner effekten, ungefär som att huden blir van. Men denna Vichy har jag kört över ett halvår och fortfarande lika bra. Heller ingen alkohol i så bränns inte om man får för sig att raka sig under armarna.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

<Uppladdad bildlänk>

Denna brukade vara mitt val, men har väl utgått ifrån sortimentet?

Permalänk
Medlem

Kastar in mitt förslag, börjat köra "riktig deo" senaste 1-2 åren, hittat att Normal säljer kända märken till humana priser:
https://www.pricerunner.se/pl/341-3265031/Hygienartiklar/Calv...
Att betala runt 200kr i officiell butik för denna hade svidit, men köpte min första från Normal för runt 120kr... Kommer aldrig återgå till de vanliga Rexona/Nivea/Loreal jag haft senaste åren.
Normal har Lacoste, Calvin Klein med många fler bakom disken, och så dryga som de är har jag räknat ut att istället för betala ca 40-50kr i Maxi för en "standard deo" hamnar jag plus minus noll med dessa.
De låter dyrt så länge som de räcker är de ekonomiskt desamma och utför sitt jobb på riktigt.
Ingen mer Nivea Black & White som får mig svettas men däremot räddar t-shirts...
Dessa från Normal skitar inte ned kläder och stoppar svett & lukt på riktigt.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Recipe for Men deo har varit stabil och luktar gott. Fläckar inte ner kläder och är utan alkohol(kliar och svider inte). Passar på att köpa på erbjudande då ordinarie pris är lite högt.

<Uppladdad bildlänk>

Jag kör med den också. Riktigt, riktigt bra.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Kastar in mitt förslag, börjat köra "riktig deo" senaste 1-2 åren, hittat att Normal säljer kända märken till humana priser:
https://www.pricerunner.se/pl/341-3265031/Hygienartiklar/Calv...
Att betala runt 200kr i officiell butik för denna hade svidit, men köpte min första från Normal för runt 120kr... Kommer aldrig återgå till de vanliga Rexona/Nivea/Loreal jag haft senaste åren.
Normal har Lacoste, Calvin Klein med många fler bakom disken, och så dryga som de är har jag räknat ut att istället för betala ca 40-50kr i Maxi för en "standard deo" hamnar jag plus minus noll med dessa.
De låter dyrt så länge som de räcker är de ekonomiskt desamma och utför sitt jobb på riktigt.
Ingen mer Nivea Black & White som får mig svettas men däremot räddar t-shirts...
Dessa från Normal skitar inte ned kläder och stoppar svett & lukt på riktigt.

200kr för en deo? nä tack du

Permalänk
Skrivet av Otori:

Behövs det speciell för gymmet?

Någon som är stark, helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Någon som är stark, helst.

Typ arnold?