Muskampen 2025: Segraren korad!

Testresultat avslöjar Intels nya Threadripper-utmanare

Permalänk
Melding Plague

Testresultat avslöjar Intels nya Threadripper-utmanare

Ett testexemplar av kommande Granite Rapids-WS visar en processor med 86 kärnor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite förvånande att de så här många år senare kommer med en ny sockel och ett maxtak på färre kärnor? Jag menar såklart räcker nog detta och blir över för de allra flesta, men threadripper och epyc har ju haft större antal länge nu

Permalänk
Medlem

Jag har endast haft vanliga CPU för speldatorer, men jag använder ibland tunga videoredigeringsprogram och även program som Lightroom/PS och en del annat som kan vara krävande. Samt spel. Det brukar då vara endast 2st minnekanaler men jag hade en Core i7 för länge sedan med 3st minneskanaler och minns att det kändes som ett stort lyft. Här i nyheten står det om 4 respektive 8 minneskanaler, men finns det några moderkort + CPU som inte är allt för dyra numera som klarar 3st minneskanaler? Jag funderar på en uppgradering här framåt, men det blir inte någon monsterprocessor med 86 kärnor då den lär kosta multum

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |