Harmony fjärrkontroll.

Permalänk

Harmony fjärrkontroll.

Kört många olika harmonys genom åren flera med skärm och nu senast harmony hub. Vetat att de skulle lägga ner fjärren ( gud vet varför) ett tag.

Hursomhaver skulle ändra en sk "action" men det gick inte.

Har man inte uppdaterat fw på huben senast 20 augusti 2025 så verkar det kört. Den fungerar men man verkar inte kunna editera "actions".

Måste väl gå pusha in ett fw den hårda vägen bara man får i filen?

Och varför ska fjärren måsta vara uppkopplad mot en server bara för att jag vill "programmera om den" varför inte spara ner allt på huben?

Om nu skiten träffar fläkten vilka alternativ finns det?

Verkar som ingen använder multifjärr längre men jag styr allt med den

Förstärkare
Skivspelare
Htpc
Tvbox

Vart mycket skrivet men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Har man inte uppdaterat fw på huben senast 20 augusti 2025 så verkar det kört. Den fungerar men man verkar inte kunna editera "actions".

WTF?!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Kört många olika harmonys genom åren flera med skärm och nu senast harmony hub. Vetat att de skulle lägga ner fjärren ( gud vet varför) ett tag.

Hursomhaver skulle ändra en sk "action" men det gick inte.

Måste väl gå pusha in ett fw den hårda vägen bara man får i filen?

Och varför ska fjärren måsta vara uppkopplad mot en server bara för att jag vill "programmera om den" varför inte spara ner allt på huben?

Om nu skiten träffar fläkten vilka alternativ finns det?

Verkar som ingen använder multifjärr längre men jag styr allt med den

Förstärkare
Skivspelare
Htpc
Tvbox

Vart mycket skrivet men...

Vad tusan?!

Jag styr också allt med min harmony hub. Har till och med en ny oöppnad i kartong som jag tänkte använda mig av, ifall den gamla havererar eller blir tuggad på av hundarna osv.

Hoppas verkligen det går att lösa på något sätt när den dagen kommer att jag måste byta...

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Vad tusan?!

Jag styr också allt med min harmony hub. Har till och med en ny oöppnad i kartong som jag tänkte använda mig av, ifall den gamla havererar eller blir tuggad på av hundarna osv.

Hoppas verkligen det går att lösa på något sätt när den dagen kommer att jag måste byta...

Jag loggade in i appen och kunde inte se att några funktioner var avstängda eller bortplockade. Har en Harmony Elite, d.v.s. fjärr med hub. Så använder både appen i telefonen och fjärren för att styra massa saker.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Har en gammal ultimate/hub som missat denna uppdatering men det funkade utmärkt att göra via datorn. Den elite/hub som jag använder dagligen hade redan fått den, förmodligen när jag ändrat någon aktivitet…

https://www.reddit.com/r/logitechharmony/comments/1mupt4b/imp...

Visa signatur
Permalänk

Koppla in den i datorn. Gjort det med min hub och elite.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits