Permalänk

Flytta tung dator

Jag ska ev. flytta snart och har en dyr dator med Noctua NH-D15 G2 samt ett Nvidia Geforce Astral OC 5090.

Det står i bruksanvisningen att man bör ta ut dessa två för att inte skada komponenter vid flytt av burken eftersom den blir så tung. Gäller det även om jag ska flytta datorn en trappa ner till grannen inför visning eller vågar jag flytta utan att ta ur dessa?

Med vänlig hälsning, Micke

Permalänk
Medlem

Den går fint att flytta bara du inte stöter i den hårt, ställer ned den hårt osv.
Det handlar mest om att det blir en stor påfrestning på moderkort, pci-e slot osv med så tunga kylare och grafikkort.

Så var bara lite försiktig så går det utmärkt att bära runt den.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackie_moon:

Jag ska ev. flytta snart och har en dyr dator med Noctua NH-D15 G2 samt ett Nvidia Geforce Astral OC 5090.

Det står i bruksanvisningen att man bör ta ut dessa två för att inte skada komponenter vid flytt av burken eftersom den blir så tung. Gäller det även om jag ska flytta datorn en trappa ner till grannen inför visning eller vågar jag flytta utan att ta ur dessa?

Med vänlig hälsning, Micke

Du kan med lätthet låta grejerna sitta kvar.
Behandla allt med stor försiktighet så är det ingen fara.

De rekommendationerna är där för att datorn inte ska skeppas och behandlas hårdhänt på lastbilar, lastkajer och omlastningscentraler.
Bär du allt med händerna, lägger datorn ned (på moderkortssidan) under transport och är försiktig är det ingen fara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Den går fint att flytta bara du inte stöter i den hårt, ställer ned den hårt osv.
Det handlar mest om att det blir en stor påfrestning på moderkort, pci-e slot osv med så tunga kylare och grafikkort.

Så var bara lite försiktig så går det utmärkt att bära runt den.

Du slog mig med 30 sekunder