Eftermarknadsvärde ASUS rx 7800 XT 16gb TUF gaming OC

Permalänk
Medlem

Eftermarknadsvärde ASUS rx 7800 XT 16gb TUF gaming OC

Hej alla sweclockers!

Hoppas man får fråga detta här; jag har ett ASUS Radeon RX 7800 XT 16GB TUF Gaming OC som jag köpte i mars. Praktiskt taget nyskick. Jag tycker det är så svårt med efterhandsvärde på GPU och känner att folk ofta lowballar pris. Detta kort är en av de med bäst kvalitet utifrån reviews, men det är inte många som tar det i betraktning. På blocket finns ett dual fan asus kort för 3500kr. Ska jag inte förvänta mig mer än det om jag vill sälja mitt kort? Vad hade ni satt för pris? Funderar på att byta upp mig till 9070xt då det finns ett bra erbjudande just nu, men då jag köpte mitt 7800xt för 6500kr för bara några månader sen känns det inte värt det. Hur resonerar ni?

Tack på förhand!

Permalänk

Tror du drog en nitlott när du valde att köpa ett 7800xt för 6500:- för några månader sedan.

9070xt är väl runt 30-50% bättre presterande över lag än 7800xt ligger ofta och nosar 7900xtx och RTX4080 i hälarna prestandamässigt.

så troligen är inte 7800xt så populära begagnat och helt nya oöppnade ser ut att säljas runt 4500:- (Asus tuf modellen) på tradera på senaste tiden och ganska i linje med hur det presterar i jämförelse för att hamna på ungefär samma prestanda per krona.

Så ett använt lär ju ligga under det så troligen är inte 3500-3700:- ett onormalt begagnatpris för ett använt kort med tanke på att Butiksgaranti, och reklamationsrätt brinner inne vid köp i andrahand.

Det enda är ev Tillverkargaranti om de tar emot från andrahandsköpare dvs.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tror du drog en nitlott när du valde att köpa ett 7800xt för 6500:- för några månader sedan.

9070xt är väl runt 30-50% bättre presterande över lag än 7800xt ligger ofta och nosar 7900xtx och RTX4080 i hälarna prestandamässigt.

så troligen är inte 7800xt så populära begagnat och helt nya oöppnade ser ut att säljas runt 4500:- (Asus tuf modellen) på tradera på senaste tiden och ganska i linje med hur det presterar i jämförelse för att hamna på ungefär samma prestanda per krona.

Så ett använt lär ju ligga under det så troligen är inte 3500-3700:- ett onormalt begagnatpris för ett använt kort med tanke på att Butiksgaranti, och reklamationsrätt brinner inne vid köp i andrahand.

Det enda är ev Tillverkargaranti om de tar emot från andrahandsköpare dvs.

Tusen tack för detta svar! Då är det nog inte läge att uppgradera just nu. Tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att uppgradera då de hade ett så bra erbjudande imorgon, men är inte i direkt behov. Och om jag säljer den med 3k förlust är det verkligen inte värt det! Tack igen!