Permalänk
Medlem

Mediaburk Jellyfin

Hej på er!

Jag är helt värdelös när det gäller hårdvara då mina kunskaper är sjukt ouppdaterade.
Så jag tänkte kolla om någon här har kanske bättre koll än mig?

Min nuvarande burk är ifrån 2013 så det är dags för uppgradering innan det utökade skyddet för win10 tar slut.

Det den kommer användas för är Jellyfin (Plex har jag kastat ut då det strulade alldeles för mycket för min smak för något jag betalade för) och det är inte bara jag som kommer ha åtkomst till den då familjen och några vänner även har åtkomst.
Försökt läsa mig till vad för setup som är bäst genom https://jellyfin.org/docs/general/administration/hardware-sel... men jag blir bara förvirrad xD

Permalänk
Medlem

Du är inte så specifik kring vad dina behov är, men nedan står i artikeln du precis länkade:

Citat:

If you are not planning to use a dedicated graphics card, the following specs are recommended:

CPU: Intel Core i5-11400, Intel Pentium Gold G7400, Intel N100, Apple M series or newer (excluding Intel J/M/N/Y series up to 11th gen)
RAM: 8GB System RAM (Consider adding more on Windows 11)
Graphics: Intel UHD 710, Apple M series or newer

AMD is NOT recommended if you plan to use integrated graphics for Jellyfin.

TL;DR köp en modern Intel med inbyggd grafik

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode