Outlook - går inte att skicka

Permalänk
Medlem

Outlook - går inte att skicka

Jag kan inte skicka mail med mitt outlook, jag kan ta emot men inte skicka, jag har kollat alla inställningar, dubbel kollat, tagit bort hela kontot och lagt till det igen, ingen skillnad. jag har haft problem det detta länge, framtills nu har jag löst det genom att logga in på home.se och skicka mina få mail därifrån, men nu börjar jag lessna på det. vad är felet? för övrigt så är det en home.se mail jag har..

Permalänk
Medlem

Jag förmodar att du bockat i att servern kräver autorisering i konton??

Visa signatur

P4 3.0 ghz, WD 250 gb, ATI 9800 pro, 1 gb DDR. Audigy2

Permalänk
Medlem

smtp server: mail1.telia.com

(kan vara lite seg nu när Telia rensar sina servrar och nät efter senaste rpc-buggen)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

du har satt smtp.home.se som server?

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Chrispig: menar du "Logga in med säker lösenordsverifiering (SPA)" ? isåfall nej..

Mr_Lazy: mail1.telia.ocm? alltså jag jag en home.se adress, då ska jag väl inte ha telias server som smtp server?

AndersT: precis..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galaxie
Chrispig: menar du "Logga in med säker lösenordsverifiering (SPA)" ? isåfall nej..

Mr_Lazy: mail1.telia.ocm? alltså jag jag en home.se adress, då ska jag väl inte ha telias server som smtp server?

AndersT: precis..

¨
spelar ingen roll vilken smpt server du använder dej av, det är pop:en som du måste ha rätt för att få din mail. SMPT skickar bara dina mail

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

jaja, alltså är det ju något fel med smtp-servern, för jag kan ju ta emot breven men inte svara!

Permalänk
Medlem

Galaxie: Vilken internetleverantör har du?

Permalänk
Medlem

UHD: kabeltv, bakom brandvägg men det ska väl inte spela någon roll, eller? det har ju fungerat tidigare bakom den så..

Permalänk
Medlem
Citat:

jaja, alltså är det ju något fel med smtp-servern, för jag kan ju ta emot breven men inte svara!

Har också en home.se adress och kan inte heller skicka,har inte kunna göra det på väldigt länge.Har varit så kanske en månad eller så.Alla inställningar är gjorda som det står på http://www.home.se/home.jsp?id=66&menu=1

Permalänk
Hedersmedlem

Hade samma problem med home för ett tag sedan, men efter att ha kryssat i "Servern kräver verifiering" så funkar det perfekt. Säkra att ni inte missat detta?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Denniz PoP: hittar ingen sådan ruta, bara om att servern ska ha någon speciell kryptering (?) är det samma eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Denniz PoP: hittar ingen sådan ruta, bara om att servern ska ha någon speciell kryptering (?) är det samma eller?

http://www.home.se/home.jsp?id=66&menu=1

Jag har aktiverat "Servern kräver verifiering" men kan fortfarande inte skicka.

Permalänk

Om home kräver verifiering så bocka i den, annars ska du använda internetleverantörerns SMTP server.

//Internetsupporten

Visa signatur

Fråga kolon? Vad skriva här?

Permalänk
Medlem

janne: jag hittar inte till den rutan som du visar? sen använder jag inte Outlook Express, utan bara MS Outlook, eller är det samma?

Permalänk
Medlem

Jaja, nu använder jag iställer Express, och har tittat till jannes ruta men det fungerar ännu inte! någon som kan hjälpa till?

Permalänk
Medlem

ah, nu fungerar det till och med:) tack till fastwheeler för tipset om att använda internetleverantörens smtp server..

Permalänk

ja detta sux jävla smtp haha tror du man kan använda telia utan verifiering knappast då hade jag skickat 10000000 spam

nån som vet nån pop 3 som funkar?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

mitt probölem dök upp i går kom på att prova med min internet leverantör eftersom jag sitter bakom NAt och det funka så där har ni felet

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden då jag har samma problem.

Försöker installera farsan gammla telia mail i Outlook Express, (hade telia modem förut men sitter med Bostream Xstream nu), men lyckas inte få det att funka. Jag använder telias POP3-server för inkommande e-post och Bostreams SMTP-server (smtp.bomail.net) för utgående e-post. Att ta imot mail går bra men att skicka funkar inte och när man kör testet så står det att man ska kontrollera mail adressen men den är det inget fel på...

EDIT: Skrev fel adress till SMTP servern som jag försökte komma in på.

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snail
Lånar tråden då jag har samma problem.

Försöker installera farsan gammla telia mail i Outlook Express, (hade telia modem förut men sitter med Bostream Xstream nu), men lyckas inte få det att funka. Jag använder telias POP3-server för inkommande e-post och Bostreams SMTP-server (smtp.bomail.com) för utgående e-post. Att ta imot mail går bra men att skicka funkar inte och när man kör testet så står det att man ska kontrollera mail adressen men den är det inget fel på...

Följande inställningar för inkommande- och utgående epostserver ska du ställa in i epostprogrammet du använder. Servernamnet är det som är till höger om @ i din epostadress (t.ex bosse.bostrom@stockholm.bostream.se har stockholm.bostream.se som servernamn).
SMTP-server (server för utgående epost): stockholm.bostream.se
POP-server (server för inkommande epost):stockholm.bostream.se

Permalänk
Medlem

Nu funkar det! var lite trött igår och läste fel på denna sida <http://susning.nu/Bostream> som jag hade till min hjälp.

Mailservrar är:
mail.m.bonet.se (Malmö)
mail.g.bonet.se (Göteborg)
mail.stockholm.bonet.se (Stockholm)
mail.s.bonet.se (Stockholm)
Man kan också använda:

SMTP: smtp.bomail.net
POP3: pop3.bomail.net

Raden markerad med fet text var den jag skulle använda.

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |