Permalänk

nope. Orkade inte det.

Permalänk

Password som lösen

Visa signatur

O.o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXa
jag vet inte hur dessa funkar men det brukar finnas en funktion som är tillför sånna här situationer...
där routern när den startar går förbi startup configen och går upp i o confat läge då kan man gå in och ändra lösen och sen spara om från running till start up config... och på så sätt gå förbi lösenorden xq boot eller nåt sånt kallas det... osäker..

//johanNA

Hmm.. ja med cisco vet jag hur man gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf

Får man prata om "hacker" relaterade diskusisoner på sweclockers?

Ja, i det här fallet tror jag.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Jag har en D-Link DI-604 och jag komma inte heller ihåg mitt..
går det resetta o genom det få lösenordet borttaget?
Åt helvete med configen

Permalänk
Medlem

Loginuppgifterna brukar stå i manualen. Enligt deras nätmanual som finns på http://support.dlink.com/downloads/ (Välj "Installation guides" --> "DI-604" --> *valfritt os*) så är användarnamn: "admin" och inget lösenord.
Skulle det inte fungera så är alternativet att nollställa routern. I manualen står följande:

Reset
To reset the system settings to factory defaults, please follow these steps:
1. Leave the device powered on, do not disconnect the power
2. Press the reset button and hold (use a paper-clip)
3. Keep the button pressed about 10 seconds
4. Release the button
The DI-604 will then automatically reboot itself.

Källa
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=392517

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
Får man prata om "hacker" relaterade diskusisoner på sweclockers?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Ja.

Jag tycker att jag borde komma ihåg att jag godkänt en förändrig av reglerna och dess tillämpning, men jag måste visst ha missat att jag fattat det beslutet. Du som verkar veta mer än mig får gärna skicka ett mail till mig och förklara forumets regler på detta område.

castor@sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Jag tycker att jag borde komma ihåg att jag godkänt en förändrig av reglerna och dess tillämpning, men jag måste visst ha missat att jag fattat det beslutet. Du som verkar veta mer än mig får gärna skicka ett mail till mig och förklara forumets regler på detta område.

castor@sweclockers.com

Förlåt, men om det handlar om att hacka sin egen roter så får man väl prata om det? Eller behöver jag verkligen läsa reglerna en gång till *generad*? Hur man tar sig in i en router om man glömt/slarvat bort lösenordet är ju allmänkunskap för en nätverkstekniker (kanske inte när det gäller just routermodellen i diskussionen här men..).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose
Loginuppgifterna brukar stå i manualen. Enligt deras nätmanual som finns på http://support.dlink.com/downloads/ (Välj "Installation guides" --> "DI-604" --> *valfritt os*) så är användarnamn: "admin" och inget lösenord.
Skulle det inte fungera så är alternativet att nollställa routern. I manualen står följande:

Reset
To reset the system settings to factory defaults, please follow these steps:
1. Leave the device powered on, do not disconnect the power
2. Press the reset button and hold (use a paper-clip)
3. Keep the button pressed about 10 seconds
4. Release the button
The DI-604 will then automatically reboot itself.

Källa
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=392517

Har gjort det... kommer fortfarande inte in. =/

Permalänk
Medlem

Men HAHAHahahaa...
jag skrev Admin istället för admin.. hur sopig är jag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Förlåt, men om det handlar om att hacka sin egen roter så får man väl prata om det? Eller behöver jag verkligen läsa reglerna en gång till *generad*? Hur man tar sig in i en router om man glömt/slarvat bort lösenordet är ju allmänkunskap för en nätverkstekniker (kanske inte när det gäller just routermodellen i diskussionen här men..).

En nätverksteckniker hackar sig inte in en router om dom varit klantiga och glömt lösenordet.
Dom nollställer den.

Permalänk

Men skriv lösenordet i manualen................

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

vad finns det för program som man kan brute force lösenet då? har samma problem hemma med min dlink 624 som jag har en config som jag inte vill bli av med..

Visa signatur

|| DFI LanParty UT nForce3 250 Gb || AMD Sempron64 3400+ 2.0 Ghz@4400+ 2.60 Ghz || OCZ EL Dual Channel Gold 2x512Mb PC-3200 || GeForce Ti 4200 Agp 4x 250@444 300@580 || Nätag Q-Tec 500w BigFan || 5x120 Gb Raid 0 = 560 Gb HDD ||

Permalänk
Medlem

Synd att du inte säger vad för Unex-produkt du har, dock kan du detta vara till hjälp:

Citat:

Maniac Security Advisory 2004-01
Configuration disclosure on Wireless Accesspoint/Router

SUMMARY

Critical elements of the accesspoint's configuration can be discovered by
any client connected to the accesspoint. This includes the administration
username and password.

AFFECTED PRODUCTS

Sweex Wireless Broadband Router/Accesspoint 802.11g (LC000060)
Unex WF514 (Unverified, but this appears to be the same device)

DETAILS

The configuration of the accesspoint can be 'backed-up' using tftp from any
client that is connected to the accesspoint by requesting any filename from
the tftp server (default 192.168.61.1) as long as the name starts with 'nvram'.

Running strings(1) on the nvram file then reveals the admin username and
password and other configuration data. Using the username and password the
configuration webinterface can be accessed to modify the entire configuration.

If the accesspoint is also used as a Broadband router that the username and
passwords of these connections is also revealed.

PREVENTION

At the current time there is no known way to prevent this attack. The vendor
has been notified May 12th.

Copyright 2004 Mark Janssen, Syconos IT

http://www.security.nnov.ru/docs6208.html

Visa signatur

qw q b

Permalänk

@FLAGEL

Vi får hoppas att affa fått rätt på sin router, han har ju ändå haft 2,5 år på sig nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artoo-Detoo
@FLAGEL

Vi får hoppas att affa fått rätt på sin router, han har ju ändå haft 2,5 år på sig nu

Herrejävlar vad dumt av mig.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

haha, ja denna tråd var ju inte ny direkt

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Re: "Hacka" Router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa
Jag har en liten ful grå router (Unex) som jag tappat lösenordet på, jag vill inte resetta den för jag har en fin liten config på den.
Inloggningen sker via logga in på IPt utåt. Finns det några program som testar massa olika lösenord, för det finns ingen gräns som stoppar en om man provar 100 olika, jag har googlat men hittar bara skumma tyska program som ingen fattar.
Vore tacksam för hjälp

tala om för oss vad det är för modell och version på den. Eller googla lite själv. Du kan även maila deras tekniska suport och fråga kanske.

*till personer som påstår att det tar sekel, oändligheter eller mer att HaXxa den*

Ja bruteforca tar tid men vem fan gör det?
Även stora företag har fulkodare du behöver inte vara mattegeni för att påvisa säkerhets brister alla gånger.

edit: låt mig leva i dåtiden, jag förtjänar det om jag inte kan läsa datum ens