Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X Deluxe problem

Jag har köpt ett asus a7n8x deluxe kort. När jag nu startar upp datorn för första gången så går det jätte segt. den hittar hårddisken efter ca 5 min och sedan tar det ca 5-10 min innan den har laddat in windos xp skivan och sägger att den inte hittar någon hårdisk. är det fel på moderkortet eller bara någon enkel inställning eller kan jag ha kopplat fel......

Jag har:

Aopen A600 //låda
AMD Athlon xp+2500 barton //cpu
512 ddr orginal //minne
leadtech Geforce fx5900 //grafikkort
westerndigital 120 gb 8mb case //hd

/nybörjare

Visa signatur

mimo

Permalänk
Avstängd

Börja med att stänga av SATAraid.

En jumper som sitter väldigt nära batteriet.
Kolla i manualen.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

Har hört av många att Western digital diskar inte funkar bra med nforce 2 om man inte kör dom på cableselect, prova ställa in jumpern på hårddisken på cableselect och återkom med resultat.

Permalänk
Medlem

Det ordnade sig när jag tog bort jumpern på western digital hårdisken. Men nu kan jag bara ha den själv på en ide utång. borde finns något bättre sätt?

MVH

Mimo

Visa signatur

mimo

Permalänk

CS enabled, ska du ha en jumper på, då sätter du din Windows disk (master) längst ut å din slave på "mitten" kontaken, när du skaffar en disk te.

Permalänk
Medlem

nu undrar jag om det är någom som vet hur man får igång ljudet ha provat en del men det funkar ändå inte jag har samma kort som mimo12 är tacksam om någon kan hjälpa mig
tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cobran
nu undrar jag om det är någom som vet hur man får igång ljudet ha provat en del men det funkar ändå inte jag har samma kort som mimo12 är tacksam om någon kan hjälpa mig
tack på förhand

Installerat nForce drivare? Några utropstecken i enhetshanteraren?

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

har installerat nforce drivers men inga utropstecken i enhetshanteraren
nforce audio control panelen kommer inte fram i kontrollpanelen

Permalänk
Medlem

det var moderkortet som var sönder fick ett nytt direct från affären
det tyckte jag var mycket snällt gjort tack JME