Permalänk
Medlem

Problem!!

Har just bytt moderkort till ett gigabyte ga-8sg667. jag har en 1.7ghz celeron-processor (en 2.66ghz är på väg hem), ett geforce 4mx, 512 ram, kör med win2000 pro. när jag bytte moderkort så installerade jag om windows men nu med detta moderkort så hänger sig datorn när man kör avancerade spel. i windows hänger den sig aldrig, c&c: generals funkar i typ 30min och unreal 2 i typ 10min. när den hänger sig går det inte göra ett skit. bilden stannar, ljudet blir tyst (så det hänger sig inte). datorn är ej klockad. vad är felet och hur åtgärdara jag detta? tror inte det är att den är överhettad för cpu-fläkten snurrar fint. tacksam för svar. //timmy

Permalänk

jag hade typ samma problem med min dator(2.8 ghz med ati 9700 pro grafik kort) . uppgraderade mitt bios går som ett skållat troll nu mera

obs har dock inte samma MK !!

Visa signatur

Hermolenko

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätdel? Är den för klen kan datorn hänga sig eller starta om i spel men funka i windows.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

tja ja ha nog samma problem ja me .. vet fan inte va ja ska gö ...

Visa signatur

| Intel Celeron D 331 2.67GHz | Asus P5P800 LGA775 | 512 ddr | 120 Gb | GForce Mx4 128 mb |

Permalänk
Medlem

det är fixat nu. flashade bios och installerade nvidias drivrutiner till grafikkortet. vet inte vad det var som fixade problemet men nu är det löst.