mín TV-Out ger svartvit bild!!!

Permalänk
Medlem

mín TV-Out ger svartvit bild!!!

Hejsan Jag har följande problem: varför blir bilden bara svartvit när jag kopplar min dator till min tv?? Jag har ett Geforce FX 5900 från Sparkle, som jag kopplar in till min tv via en S-video till SCART adapter ifrån Clas-Ohlson, jag har även en Trust televiewer (trådlös video-överföring), men när jag kopplar in Composit kabeln till min Clas-Ohlson adapter så får jag samma resultat dvs svartvit bild... hur skall jag göra???

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

Om du kör s-video till SCART så måste din TV klara av s-videosignalen på SCART-kontakten. Har du en hyffsad ny TV? Isåfall finns det en generell fingervisning att om du har 2 SCART kontakter så klarar den ena av dom antagligen av s-video. Titta på symbolerna vid kontakterna på baksidan, jag har ett "S" vid den ena kontakten.

Hur kopplar du din composit kabel? Använder du s-video ut och sen en adapter till composit? Alla adaptrar mellan s-video och composit klarar inte av att omvandla färgerna.

Sen så finns det tydligen ibland möjlighet att i mjukvaran ställa om så att du skickar ut en composit signal, som kan lösa det hela.

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender