Open Office var tydligen bara skit.

Permalänk

Open Office var tydligen bara skit.

Har precis installerat om Win, och tänkte att jag skulle ge Open Office en chans i stället för att slänga pengar i halsen på Bill G.

Precis nyss så skulle jag öppna en .xls-fil, men det funkar ju för fan inte. Det kommer upp en ascii-filter-fråga, och när man klickar Ok, så öppnar den det i ordbehandlaren. Och det är ingen tabell man ser, utan den har skrivit ut massa skit i början på flera sidor.

Ska dom slå sig in på MS markand får dom fasen fixa kompitabiliteten också, annars kan dom lika gärna lägga ner.

Nån som vet om det går att fixa, eller ska jag installera MS Office, radera Open Office och glömma bort?

Och en fråga till, hur fixar man rättstavningen?

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken version av Open Office är det du kör? Vilken version av Excel var dokumentet skapat i?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Du kan ju skälla lite på MS för att dom inte har gjort .doc och .xls formaten öppna. Du ska veta att det är ett otroligt jobb att få ett format att fungera som man inte har specsen på...

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Du kan ju skälla lite på MS för att dom inte har gjort .doc och .xls formaten öppna. Du ska veta att det är ett otroligt jobb att få ett format att fungera som man inte har specsen på...

Och som dessutom ändras hela tiden.. M$ är onda.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

jupp Vicotnik du har rätt som alltid...

Visa signatur

win me.

Permalänk
Medlem

Men hallå flamebait... tänk efter lite innan dut försöker få hjälp genom att kalla programmet "bara skit, bara" för att _du_ har problem med det.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk

Ok, sorry att jag var så taskig mot dom, men jag blev lite sne när ett .xls-dokument som gick att öppna dagen innan, var helt omöjligt i OO.
Förstår att det måste vara skitsvårt att fixa stöd för MS filformat.
Jag _vill_ faktist få igång det i stället för MSOffice.

Filen som inte gick att öppna är statetstik som är autogenererat från ett program (DU-meter), det är där felet ligger kanske?

Aphex, De två första länkarna hjälpte inte så mycket, "AutoPilot Documents Converter" som inte går att hitta, verkar ändå bara konvertera StarOffice-dokument.
Ska testa att spara om filerna i skolan istället, och testa om det funkar.

Angående stavningen, så tycker jag att jag gjort som det står, men det funkar ju inte ändå. Nån som har några tips?

Har lagt
både .dic- och .aff-filer
i "\user\wordbook"
Men får inte igång det. Har även testat deras automatiska grej, men det funkar inte alls, kanske beror på routern.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze