Permalänk
Medlem

NF7-S v2.0 problem- inte ambulans.

Tja.

Igår fick jag hem lite nya prylar, nämnligen:

Abit NF7-S v2.0
amd +2500 barton
2*256 twinmos minnen
Seagate 120gb

Hade ju hört att det var mycket strul med det moderkortet (ambulansljud) men det oroade mig inte. Satte i alla nya komponenter och startade datorn- Ambulansljud! Men det visade sig bara vara att jag hade satt fläkten på fel håll . Installerade xp på den nya hårdisken och startade datorn, allting funkade som det skulle. Tankade ner ICQ och skulle dra igång det, fick igång det men när jag skulle starta en konversation med en person så fick jag en bluescreen med massa felmeddelanden på. Skumt tänkte jag och startade om datorn. Tänkte att jag skulle flasha bios vilket jag gjorde utan problem. Nu verkade allt fungera som det skulle iaf. Startade 3dmarks 03, men det startade aldrig, ist fick jag samma förbannade bluescreen med meddelanden på. Formaterade och instalerade om xp men nu fick jag samma bluescreen igen när jag skulle söka efter en dator på nätverket!

Vad kan det vara för fel måntro?

Edit: Körde processorn som en +3200 när det hände, sänkte den till original men det hjälpte inte. Har även testat att stänga av minnescache i bios men det hjälpte inte heller =(.

Permalänk
Medlem

Du kanske har värmeskadat prollen på något vis :(. Om du köpt på komplett är de tingen som helstfara, men datorbutken är grymt kinkiga. Eller just det. Datorbutiken säljer inte NF7-S

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Testade nu igen, nu funkar det när jag kör den som +2500, men det funkar inte om jag kör den som +3200 =(.

Permalänk

Har du lagt in nyaste nforce2 drivrutinerna, samt alla andra drivare såklart?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kanske en höjning av Vcore kan hjälpa.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen