Namn folk använder i spel, allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
bla bla bla -SnapS- Tarang
SnapS bla bla bla SnapS, själva nicket kör jag dock alltid med i alla spel.

Du spelar inte i en raven shield klan som heter S.n.a.p.S va?

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Heter oftast zunken. Om inte så blir det bullpop.

Permalänk

Jag kör med Katten_BoB i alla spel jag lirar...
Hilduke, Clan S.n.a.p.S kör både BF 1942 och Rvs (möjligtvist något mer) om jag inte misstar mig.

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Du spelar inte i en raven shield klan som heter S.n.a.p.S va?

SnapS är en multigamingklan med lag i BF1942/CoD/RvS/CS även om vi inte är så otroligt stolta över det sista

Om nu inte folk förstod det så var jag lite sarkastisk i det sista jag sa.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Naitfish och Nait^ är de namn jag använder mig av för de mesta.. nUida är ett gammalt nick får för mig att heta Fiskbulle ibland också..

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Re: Namn folk använder i spel, allmän diskussion

Citat:

Ursprungligen inskrivet av whizpah
(Kort kommentar, jag spelar mest HL/DOD/CS/D2)
Jag bara undrar varför folk använder såpass töntiga/dumma namn som enbokstavsnamn, smileys och annat allmänt dumt?
Sedan finns det ju massa löjliga trender för att bli 'cool' eller 'pro' som folk går efter, t.ex. stort N eller M på slutet av namnet (TeppuM, HeatoN, AnnuM, etc) samt hela den hollänsk-inspirerade 'je'-trenden. Exempel "Noobje^^^". Sedan har jag märkt att det är extra coolt att sätta dit ett par extratecken, speciellt cirkumflex eller vad den heter (^).

Jag har ju ingen rätt att dömma folks namn, men jag retar upp mig ganska rejält ibland när det är 10 pers på servern som har namn som inte ens går att läsa ut/uttala. Exempel "XzPrT^".

Är det verkligen ingen annan som blir det minsta irriterad av folks totala avsaknad av innovativitet och smak?

Jag vet inte om det är rätt forum, kanske borde ligga i övrigt.

ska man vara h4xx0r så ska man.

Permalänk
Medlem

När jag spelar på internet brukar jag heta Tracer. Det har jag alltid gjort.
Men på vanliga LAN brukar det bli Viktor. Mest nu på senare tid.
De ska veta vem de får spö av

Permalänk
Medlem

Har man tråkigt och känner sig allmänt trött och flummig kan man ju alltid döpa om sig till "", dvs ingenting alls. Fungerar finfint i Quake (1) och är måttligt roligt, när newbz ständigt frågar vart man försvann...

"xxx got fragged by "

schååå kyyyl... err.

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk

Drain Bamage är rätt fyndigt.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

WhiteTigeR har ja hetat i flera år nu när jag är på servrar och spelar.
Sen har alla tagit efter mig när det gäller stor bokstav där bak .
Fast mitt nickname är i alla fall läsligt .

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

ja. BoZzE givetvis
heter inte Bosse eller Bo, utan tycker det låter lite kul (no offence) sen blir det ännu fulare med Z och stora och små bokstäver

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Hedersmedlem

Jag heter alltid OliT :), jag tycker att namnet ser snyggare ut, det blir mer som en klump med stort T istället för Olit.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Opatagio överallt. Stör mig enormt på alla som heter "standard"-namnet, ex: Player1 eller Killer eller va det nu kan vara.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Bi99uy, överallt. Stor bokstav i början då man har stor bokstav i Namn. Ser inget syfte i att ha ett annat nick, jag tycker att det skall vara unvirsiellt så alla vet vem man är oavsett om man är inne på irc, swec eller sitter o lirar Quäk.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Något annat som stör är att många måste ha med bokstäverna: x, y & z.
Ibland alla dem och ibland 2 av dem.

Till och med Valve har följt med strömmen och döpt tjejen i HL2 till Alyx

Mobbas inte! Jag heter Alex ibland, skulle jag döpa om mig till Aleks eller nåt för det?

Permalänk

Jag gillar inte alls många av dagens namn. Folk har helt sjuka namn som -=IsaO44d:=- KiXxZ00r och liknande. Ett nick ska man ju iaf kunna uttala och stava till?! Fattar inte vitsen med att ha sådana namn.
Själv går jag bara som Tubbe när jag spelar nuförtiden. Var nästan inne på sådana sjuka namn för några år sedan när jag spelade mer som "WeiRd" och "InCode". Men vem orkar hålla på liksom.
Däremot så har jag och LasseTM kvar vårat clannamn sen Q2 tiden när vi LANar eller kör på nätet samtidigt [DuM] Alltså utan resten av alla tecken som finns på tangentbordet. Det räcker liksom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sort e mitt nick.
Kort o bra

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Brukar heta något jag kommer på för stunden... som:

Thunder
Joker
Cobra
Bravo
Assasin
Viking
Turbo

Permalänk
Medlem

själv så spelar man med Qwert eller MaXiMuZ eller Wictorian jaja nui får tycka vad ni vill om dom men jag tycker dom är helt OK

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem

ExTREm brukar man heta eller MakubeX om ExTREm är upptaget

Permalänk
Medlem

Jag använder "curse" i ur och skur. Samma nick till allt. Eftersom det har hängt med så länge så heter jag Curse typ överallt. Forum, Email, inloggningar till det mesta så nu känns det omöjligt att ändra om jag skulle vilja det. Tur att jag vant mig vid det så det känns som ett mellannamn nästan.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk

Jag kör altid med Krille.
killer är jag inte värdig att lägga till än för så bra är jag inte.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Print eller Printscreen.... fem år gammalt nick så vf

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Elipsion.
Hette iofs Erik88 när man var liten n00b, men det är glömt och förlåtet

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Här sitter ännu en som stör sig på det, men det är ju så "häftigt" att heta som de gör ju

"HavreKex" brukar jag kalla mig för övrigt, egentligen "AmaRoth" men numera spelar jag inte något spel seriöst

Permalänk
Medlem

Heter Forzo sågott som överallt.
I akarra heter en av mina chars dock Sabac...

Permalänk
Medlem

jo.. jag förstår helelr inte vad som är så ballt med alla tecken. hellre lite skojiga namn. Själv heter jag oftast Stiflers mom

Permalänk
Medlem

Man kan heta solid snake och tro att ingen annan gör det och att amn är jätteorginell...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whizpah
Respekt åt alla er med 'vettiga' namn som ni använder samma överallt. Verkligen credz åt er :). (antar att ni alla har en viss ålder inne dessutom).

om man hade ett namn som fanns överallt då? får vi också lite cred?

nu heter jag mest "kaka" fast på engelska

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem

"Rion"

Kört med samma nick i 10år så varför inte forsätta.. Dock när jag reggade mig här efter andra gången så var Rion upptaget av någon annan! Grrrr *Morr*

Fy och skämms på dig "Rion" Joseph Lundbäck från Piteå! = )