Namn folk använder i spel, allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Namn folk använder i spel, allmän diskussion

(Kort kommentar, jag spelar mest HL/DOD/CS/D2)
Jag bara undrar varför folk använder såpass töntiga/dumma namn som enbokstavsnamn, smileys och annat allmänt dumt?
Sedan finns det ju massa löjliga trender för att bli 'cool' eller 'pro' som folk går efter, t.ex. stort N eller M på slutet av namnet (TeppuM, HeatoN, AnnuM, etc) samt hela den hollänsk-inspirerade 'je'-trenden. Exempel "Noobje^^^". Sedan har jag märkt att det är extra coolt att sätta dit ett par extratecken, speciellt cirkumflex eller vad den heter (^).

Jag har ju ingen rätt att dömma folks namn, men jag retar upp mig ganska rejält ibland när det är 10 pers på servern som har namn som inte ens går att läsa ut/uttala. Exempel "XzPrT^".

Är det verkligen ingen annan som blir det minsta irriterad av folks totala avsaknad av innovativitet och smak?

Jag vet inte om det är rätt forum, kanske borde ligga i övrigt.

Visa signatur

"I tried to be hardcore and all I got was this lousy T-shirt"

Permalänk
Medlem

Ett bra namn är "your_best_friend":

You killed your_best_friend. Hehe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bird200
Ett bra namn är "your_best_friend":

You killed your_best_friend. Hehe.

Det är ju uppfinningsrikt och ganska roligt. *flin*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag håller mej till pizza / Edwarf , funkar , men jag har en polare som bestämmt ska heta XzIt+ eller vadfan det är , fattar inte varför

Permalänk
Medlem

själv heter jag oftast MaetZ eller FritZ när jag spelar, tycker den där sista stora bokstaven gör det lite "häftigare"

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Allt kanske har med hur 'häftig' man vill vara. Jag har ju ändå ett z i mitt namn, som egentligen borde vara ett s. Bleh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Loaded eller Teju när jag spelar, lirar bara bf typ.. Fulaste namnet man kan ha är "Killer"

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Killer är bra jäkla roligt när killen/tösen i fråga är världs-säms på spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

J!mb0, Jimbo - Då man är lite seriös... ganska uppenbart att man använder det då man heter Jim, eller
Qwerty eller LasseBKZ - Då man känner för att vara lite mer oseriös...

Permalänk

Är helt imot, konstiga tecken trenden. Bryr mig inte så mycket dock. Senaste b-net träningskontot blev KnightsWhoSayNi. Vilket uppskattas av motsåndarna när man istället för ett 'gl hf' får ett 'Niiiiiiiii'.

Lirar man med kompisar brukar jag heta LajnuZ. Eller någon av kompisarnas riktiga namn tex Anders Andersson.
Är väl inte en hardcore "gamer". Så jag kanske inte talar för majoriteten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Einherjer, Stryc9, Chaindog & Shandaulin är de namn jag går under i de onlinelir jag spelar.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk

Jag heter Jonte så ofta jag kan.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Nick stör jag mig inte på, däremot när folk lägger till saker till sitt nick som nån slags ursäkt när det inte går bra, t.ex.

Hardcore^svacka
Gyro^ny mus
Heater(ny config)

Permalänk

Jag heter Audiochicken, överallt. så om ni ser mitt unika nick någonstans är det säkert jag.
Jag förstår mig inte heller på varför man ska ha nick som inte ens går att uttala. och sen alla konstiga tecken. lite onödigt. men det är väl som whizpah sa, att det kanske beror på hur häftig man vill vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Nick stör jag mig inte på, däremot när folk lägger till saker till sitt nick som nån slags ursäkt när det inte går bra, t.ex.

Hardcore^svacka
Gyro^ny mus
Heater(ny config)

Håller med fullständigt! Jag brukar hålla mig till bara små bokstäver... vet inte varför men tycker det är snyggare. Brukade heta zander efter mitt namn Alexander. Har inte spelat något på några månader men skulle jag spela skulle jag heta Hockert eller zander. Jag har själv hetat ZanDeR för några år sedan. Tyckte det såg häftigt ut då

Permalänk
Medlem

Något annat som stör är att många måste ha med bokstäverna: x, y & z.
Ibland alla dem och ibland 2 av dem.

Till och med Valve har följt med strömmen och döpt tjejen i HL2 till Alyx

Permalänk
Medlem

Jag brukar heta Kokodril, som är det nick jag använder i normala fall annars också. Har aldrig förstått mig på det där blandandet av små och stora bokstäver riktigt.

Och jag håller med Frux om det där med att lägga till saker efter nicket.
Så fort jag ser nån som heter Njewb_(inget_ljud) eller liknande så brukar jag lägga till "ingen_skärm" efter mitt eget nick bara för skojs skull

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Jag brukar heta Kokodril, som är det nick jag använder i normala fall annars också. Har aldrig förstått mig på det där blandandet av små och stora bokstäver riktigt.

Och jag håller med Frux om det där med att lägga till saker efter nicket.
Så fort jag ser nån som heter Njewb_(inget_ljud) eller liknande så brukar jag lägga till "ingen_skärm" efter mitt eget nick bara för skojs skull

HAha, tack för den. Jag har inte skrattat så mycket på evigheter. "ingen skärm" haha! Jag skall börja köra med det jag också!

name "whiz^no screen"
name "whiz^new hands"

tihi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HuckZ0r

Nej när jag väl spelar något så heter jag kort o gott Huck

Permalänk
Hedersmedlem

Heter Aqualize överallt. Ser ni det så är det nog jag som är ute och busar på BF1942 servrarna

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Respekt åt alla er med 'vettiga' namn som ni använder samma överallt. Verkligen credz åt er :). (antar att ni alla har en viss ålder inne dessutom).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag heter alltid "Wenom" (utan fnuttar då), förstår inte varför man ska trassla till nicket sådär.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Jag brukar för det mesta heta Freeman.... gillar inte heller sånadär stylade namn för att de ska se häftigt ut... Men ibland när man spelar aimbanor och är less händer det väl att man fular till det me nå fejknick....

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

jag brukar heta Chokladkaka, Raven eller Hilduke

och då jag lirar cs: >D eller Chokladkaka =D

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

iceaway, pelleplu eller vembi brukar jag använda

Permalänk
Medlem

ponnyn / HampaN

Och btw! Killer är kult.

Visa signatur

Jag lider av Tropophobia.

Permalänk
Medlem

cs: piratfarfar (ibland även thakspsolo/thaksman)
bilspel: zed (mitt efternamn börjar med z) för det mesta.. å andra spel med för den delen tror jag.. spelar inte så mycket annat

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Avstängd

Jag brukade heta [UK2] RaZoR-xXx-MeGa-kIlLah!! när jag spelade cs, såg inget fel i det

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Heter "Vinnie" överallt.... Stor bokstav på v:et....

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

På alla BF1942 servrar jag spelar på så heter jag -SnapS- Tarang
SnapS i början eftersom jag spelar för en klan som heter SnapS, själva nicket kör jag dock alltid med i alla spel.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz