Okej grabbar o flickor, ikväll smäller det !!

Permalänk
Medlem

Okej grabbar o flickor, ikväll smäller det !!

Efter en lång tids förberedelser, nogranna funderingar och efterforskningar på diverse forum och tekniksiter har det äntligen blivit dags för att ge mitt Abit NF7 en rejäl omgång moddning. En vvdmodd, vdimmmodd, kondingmodd samt att byta ut NB kylaren mot en Zalman fläns ska fixas inatt. Får bara hoppas det går bra, senast jag testade detta resulterade det i ett dött NF7 =/. Men men får hoppas man har bättre tur inatt. Om allt går väl borde jag vara klar framåt morgonen så wish me luck.

Over and out

Permalänk
Medlem

Good luck, hoppas det går bra.

Permalänk
Medlem

vad e en Abit NF7... en proccesor,ett grafikort eller?????

Visa signatur

amd xp 2400+ på ett asus a7v8x-x
512mb 333mhz, ati radeon x850xt,antec 400w nätagg,

Permalänk

Lycka till

Permalänk

Re: Okej grabbar o flickor, ikväll smäller det !!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Efter en lång tids förberedelser, nogranna funderingar och efterforskningar på diverse forum och tekniksiter har det äntligen blivit dags för att ge mitt Abit NF7 en rejäl omgång moddning. En vvdmodd, vdimmmodd, kondingmodd samt att byta ut NB kylaren mot en Zalman fläns ska fixas inatt. Får bara hoppas det går bra, senast jag testade detta resulterade det i ett dött NF7 =/. Men men får hoppas man har bättre tur inatt. Om allt går väl borde jag vara klar framåt morgonen så wish me luck.

Over and out

Lycka till, gjorde en Vdd mod på mitt 8RDA+ natten till igår, nervös så man höll på att skita på sig var man har inte någon större erfarenhet av att löda samt är lita skakig på hand men det gick bra till slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joxer

Abit NF7 är ett moderkort.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Hoppas allt går väl, rapportera.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk

Hoppas du postar bilder, annars blir jag besviken...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Hur går det för dig?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

man kan ju börja undra

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

Haha jo det gör man, hoppas han dokumenterar arbetet väl

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Tror det gick åt h-vete så gick han till sängen
närå, hoppas det gick/går bra

Permalänk
Medlem

när ska vi anta att han misslyckats ?

Visa signatur

Xp 2500+@2530mhz | Radeon 9800 pro 460/390 | Abit NF7-S | Vattenkylning: Eheim 1046, Innovatek FlatFlow, Innovaradi Dual.
3Dmark2001 Min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaphod
när ska vi anta att han misslyckats ?

Om han inte meddelat hur det gick innan 12 så misslyckades han. ?

Permalänk
Medlem

ok, fast då blir man ju lite rädd och kanske inte vågar göra egna vmods

Visa signatur

Xp 2500+@2530mhz | Radeon 9800 pro 460/390 | Abit NF7-S | Vattenkylning: Eheim 1046, Innovatek FlatFlow, Innovaradi Dual.
3Dmark2001 Min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joxer

kan du inget om datorer eller ??? Abit NF7 är en bra moderkort... du kanske inte vet ens vad processor är

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

lycka till. alla de moddarna kommer göra din planka till en riktigt BRA planka. själv har jag gjort samtliga moddarna och det gav mej möjlighet att köra 25mhz fsb mer primestabilt. mest ger endå vdimm modden. vill du ha över 3.1v till minnerna får du modda din 3.3rail på nätdelen.

resultat borde komma snart?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas_1124
lycka till. alla de moddarna kommer göra din planka till en riktigt BRA planka. själv har jag gjort samtliga moddarna och det gav mej möjlighet att köra 25mhz fsb mer primestabilt. mest ger endå vdimm modden. vill du ha över 3.1v till minnerna får du modda din 3.3rail på nätdelen.

resultat borde komma snart?

Vdd moden gav mig 8MHz mer på mitt 8RDA+ höll på att slå sönder skiten då jag efter moden inte kom över 200MHz fsb endå

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

tror det gick dåligt för honnom

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ok dags för en liten rapport från det fortlöpande arbetet. Har nu för bara några minuter sen lödit ditt vdimmmodden, vddmodden, kondingmodden. Det har varit ett pilligt och stundtals svettigt arbete men det gick! Särskillt vdimm modden var pillig då man var tvungen o löda på ett väldigt litet ställe. Jag har naturligtvis dokumenterat hela arbetet så gott jag har kunnat så ni ska inte behöva bli besvikna Nu återstår väl bara att dubbelkolla alla lödningar o slänga in hela rasket i burken igen, slänga på prommen o sen köra tills det ryker(inte bokstavligen talat då :):):) ) Bilder kommer, har dock redan nu en o bjuda på, håll till godo!

EDIT: Tog bort bilden då jag lödit fel, ny bild kommer när jag korrigerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok dags för en liten rapport från det fortlöpande arbetet. Har nu för bara några minuter sen lödit ditt vdimmmodden, vddmodden, kondingmodden. Det har varit ett pilligt och stundtals svettigt arbete men det gick! Särskillt vdimm modden var pillig då man var tvungen o löda på ett väldigt litet ställe. Jag har naturligtvis dokumenterat hela arbetet så gott jag har kunnat så ni ska inte behöva bli besvikna Nu återstår väl bara att dubbelkolla alla lödningar o slänga in hela rasket i burken igen, slänga på prommen o sen köra tills det ryker(inte bokstavligen talat då :):):) ) Bilder kommer, har dock redan nu en o bjuda på, håll till godo!

http://www.greenfaces.se/upload/uploads/lodning.jpg

tjusigt ))

Permalänk
Medlem

Puh!!!!

Upptäcke i sista stund att man lyckats löda dit vdimmmodden på fel ställe lol. Fy fasen vilken tir att man dubbelkollade allt, ska genast korrigera.

Taufik:

Tack:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Puh!!!!

Upptäcke i sista stund att man lyckats löda dit vdimmmodden på fel ställe lol. Fy fasen vilken tir att man dubbelkollade allt, ska genast korrigera.

Taufik:

Tack:)

haha tur !!

Permalänk
Citat:

Ok dags för en liten rapport från det fortlöpande arbetet. Har nu för bara några minuter sen lödit ditt vdimmmodden, vddmodden, kondingmodden. Det har varit ett pilligt och stundtals svettigt arbete men det gick! Särskillt vdimm modden var pillig då man var tvungen o löda på ett väldigt litet ställe. Jag har naturligtvis dokumenterat hela arbetet så gott jag har kunnat så ni ska inte behöva bli besvikna Nu återstår väl bara att dubbelkolla alla lödningar o slänga in hela rasket i burken igen, slänga på prommen o sen köra tills det ryker(inte bokstavligen talat då ) Bilder kommer, har dock redan nu en o bjuda på, håll till godo!

http://www.greenfaces.se/upload/uploads/lodning.jpg

LOL!

I ditt tidigare inläg skrev du "Efter en lång tids förberedelser, nogranna funderingar och efterforskningar på diverse forum och tekniksiter har det äntligen blivit dags för att ge mitt Abit NF7 en rejäl omgång moddning."

märk ordet nogranna då ska det juh tamejfan inte gå fel?

Du måste juh vatt jävligt trött när du lödde på den, eller så kanske det var aldeles förlite förberedelser?

på denna länk finner du alla moddarna utan kondingmodden klart och tydligt beskrivna. iaf bör du kunna läsa lite engelska, men bilderna talar ganska bra dem med.

btw, jag tycker nog att du har påtok för grova kablar.

vi får hoppas det funkar för dej sen då!

Permalänk
Medlem

Ok, efter att ha satt ihop alltihopa och tryckt on knappen. Väntade tills min promme började arbeta, teperaturen sjönk mer o mer. Till slut vid -33 spetsar jag öronen för den bekanta boot pipet........och det kommer!! Lyckan är total, bootar hur fint som helst och är nu inne i Windows, puh sicken pärs nu gäller det bara o se iom moddarna ger nått hehe. Asså fy fan vilken pärs....

Taufik:

Jepp tur är rätta ordet

Jonas_1124:

Jepp det är lite pinsamt men så är jag en klumpig människa med, får väl skylla lite på att klockan var 5 på morgonen när jag lödde dit vdimm modden. Apropå kablarna så gick det faktist bra även om de var en aningen tjocka, precis som du säker men det löste sig genom att jag kapade av hälften av trådarna o då var det inga problem.

Over and out

Permalänk

var moddarna till någon nytta? blire resultat?

Permalänk
Medlem

Blir det några bilder på ditt arbete då?
Är ju nyfiken nu

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

kondingmod..
på vilket vis gjorde du denna?
med nya BRA kondingar istället för skiten som sitter orginal
lr bara med nya större
lr kanske på sämsta möjliga vis med långa höginduktiva kablar till otroligt sunkiga skräpkondingar som förstör mkt mer än de hjälper som man sett allt för många göra?

bilder o resultat vore trevnad

Visa signatur

P4 2.8/800@3.4 1.675v | abit IC7-G | OCZ 1024Mb pc4000gold 2.8v cas 2.5 4 4 5 | zalman7000cu | radeon9600pro/265Mb | Tidle43-Tmax60grader | arbetsburk används för elektroniksimulering

Permalänk
Avstängd

Najs! Jag har själv utfört alla mods på mitt NF7-S utan något bättre resultat utom konding modd. Jag tycker att du skall lappa NB och SB också. Glöm inte att slipa kylaren också så att NB och kylare har god kontakt med varann.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Hördu Siefersson, du får ju faktiskt ta och filma dina ingrepp!

Och klippa ihop min inflyttningsfest någon gång kanske?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se