Permalänk
Medlem

Abit AN7 + S-ATA disk

Köpte en dator i delar häromdagen, fick den, kopplade ihop den.

När jag startar den så piper det bara. Har provat med en annan hårddisk och då gick det bra, har snackat med andra som också har haft problem med abit`s an7 kort och sata diskar. Undrar bara om det är någon här som har eller haft samma problem och vad man kan göra?
Blev iaf lagomt arg när det börja jävlas med en gång :/

Länk till moderkortet : http://komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=41475&t=&l=&AvdID=1...

Länk till hårddisken : http://komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=31026&t=1762&l=2&Av...

Visa signatur

Abit AN7, 3000+ Barton(lite klockad), PowerColor Radeon 9800pro, 2x 256DDR PC3200, Maxtor 160gig SATA

Permalänk
Medlem

De var riktigt lustigt! Kör en S-ATA på mitt AN7 helt utan problem. Har du den lilla 4-kantiga kontakten isatt i mobot? Hur många andra saker har du som drar ström, t ex cd's, komponeter som minnen pci kort etc, vad har du för nätagg? Tror nämligen att S-ATA diskar drar lite mer ström än vanliga IDE, eller så är HDDn paj!

btw provade du båda S-ATA utagen?

Permalänk
Medlem

datorn står inte här hos mig nu, inte jag som byggt ihop den, en kompis som gjorde det, ska kolla om jag har 4-kantiga kontakten i mobot vad nu det är :). Tror inte att den är trasig, tror att det är någonting i moderkortet som är trasigt eftersom att det inte bara var jag som hade detta problem.
Har: en cd enhet, en floppy, radeon9800pro, en hd, 2st 256minnen.
Har ett 360watts nätagg så det bör nog räcka. Tror inte han har prövat båda uttagen, ska kolla det imorgon.

Kör du en hårddisk eller flera? om det nu spelar någon roll..

Visa signatur

Abit AN7, 3000+ Barton(lite klockad), PowerColor Radeon 9800pro, 2x 256DDR PC3200, Maxtor 160gig SATA

Permalänk
Medlem

Kör samma ungefär prylar i min burk förutom att jag har ett 9600Pro, men när jag bootade första gången med mitt noname 300w så krascha agget efter 10 min, bytte till ett 550w och har sen dess aldrig haft några problem, men så mycket mer ska inte 9800pro dra i ström tycker jag. Den lilla kontakten stabiliserar i princip alla spänningar i mobot så den bör vara i, har du tur så är de bara den ena S-ATA kontakten som är paj men har du otur kan de vara nästan vilken komponent som helst...

Permalänk
Medlem

okej, tack för lite information iaf =), ska kolla vidare idag.

Visa signatur