Dataspelen blir allt våldsammare!

Permalänk
Avstängd

Ja kan hålla med att dom blir våldsamma!

Men om dom inte vill att barn ska spela det sätt en 18års gräns på det då.

Visa signatur

Din slickepinne i sandlådan!

Permalänk
Medlem

det börjar om 45 minuter! glöm inte det!!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk

ow ! snart så ska jag se vad de säger

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

De lär såga CS rätt ordentligt :D.

Kan säga att efter 3 dagars intensiv Vice City spelande kändes det konsigt när man åkte bil IRL :D. Man ville typ köra på andra bilar istället för att stå i kön tex :D. Dock skilljer man på real life och ett spel och gör inget sånt

Permalänk
Medlem

nu är det igång

Permalänk

Låg inledning måste jag säga. Fy fan vad fult

Permalänk
Medlem

mm det är riktigt dåligt.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

MEn jisses!! Blir ju bara sur när jag kollar på skiten!!

de sätter dioder på en persons huvud, låter honom spela tetris och drar då slutsatsen, som de fått från resultaten

"Hjärnan aktiveras INTE när man spelar datorspel"

VADÅ generalisering?! man kanske inte tänker värst under en omgång tetris men vafasen, det finns ju ANDRA SPEL. Tänker man inte under en omgång Warcraft, Broken Sword eller monkey island??

Nån som håller med mig??

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Humpf...känns som att de flesta som är "mot" datorspel kommer från USA...

Men dom där danskarna är ett riktigt folk!

Remslem: Jag håller definitivt med dig...en person som inte tänker när han lirar s.k. riktiga spel har inget i datorspelsvärlden att göra

Någon tänker alltid på något som har med spelet att göra när man spelar.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Finns säkert många fortkörare som tycker om motorsport...så förbjud motorsporten, den är orsaken till alla dödsfall i trafiken!

Med tanke på hur många som spelar spel och hur ofta såna saker som elever som går loss på sina skolor osv händer, så måste man ju vara bra pantad för att säga att det beror på datorspelen snarare än labila personer.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Finns säkert många fortkörare som tycker om motorsport...så förnjud motorsporten, den är orsaken till alla dödsfall i trafiken!

WORD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"och här är spel som Warcraft populära" - Tittar på Starcraft

Permalänk
Medlem

Jo, så går det när man bara gissar

det var ju nåt med nån som sa:

"den nya tidens spel" eller liknande - Bilder på Doom

Visa signatur

Permalänk

Typiskt att man inte har fyran! Vill ju se!

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Typiskt att man inte har fyran! Vill ju se!

Lugnt, det kommer förmodligen läggas ut på dc å liknande. minns att ett kalla fakta avsnitt som handlade om Spelande det med (eller om spelberoende, minns inte riktigt), och det fanns att ladda hem efteråt.. så det blir kanske samma sak med det här

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
MEn jisses!! Blir ju bara sur när jag kollar på skiten!!

de sätter dioder på en persons huvud, låter honom spela tetris och drar då slutsatsen, som de fått från resultaten

"Hjärnan aktiveras INTE när man spelar datorspel"

VADÅ generalisering?! man kanske inte tänker värst under en omgång tetris men vafasen, det finns ju ANDRA SPEL. Tänker man inte under en omgång Warcraft, Broken Sword eller monkey island??

Nån som håller med mig??

Helt rätt. Varenda jävel vet att man kan sova och spela tetris.

En annan grej förresten, att visa Postal2 är en rejäl jävla orättvis vinkling på det hela. Postal2 är producerat enbart för att provocera, skulle jag gissa. Till och med jag blir äcklad av det, och det säger en hel jävla del alltså.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
Lugnt, det kommer förmodligen läggas ut på dc å liknande. minns att ett kalla fakta avsnitt som handlade om Spelande det med (eller om spelberoende, minns inte riktigt), och det fanns att ladda hem efteråt.. så det blir kanske samma sak med det här

Hehe, jo... naturligtvis tankar jag bara linuxdistar dock

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

blir äcklad av den här dokumentären.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk

doh reklam...

Mycket intressant, fick lite reklam på Allied Assault liret i dokumentären. kanske man skulle köpa?

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

mjo de verkade rätt ok de lilla man fick se ^^

men var va alla svenska barnen som mördat massa människor?
kanske kan USAs syn på vapen innehav ha något att göra med att deras barn mördar-.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
*snip*
En annan grej förresten, att visa Postal2 är en rejäl jävla orättvis vinkling på det hela. Postal2 är producerat enbart för att provocera, skulle jag gissa. Till och med jag blir äcklad av det, och det säger en hel jävla del alltså.

jupp. postal 2 är helt klart till ENBART för att provocera. Det sade utvecklarna i nån intervju om Postal 1, å jag antar att det är samma sak med tvåan.

Också jag blev lite chockad när jag provade demon till Postal 2- och då är jag också väldigt avtrubbad av mig. Man går fram till en "medmänniska" å provar spaden på honom. efter några högljudda *KLONK* flyger huvudet av, och kvar ligger kroppen och pumpar blod. Spelas sådana spel av folk som inte har åldern inne det är väl inte så konstigt att de får en förvriden syn på verkligheten, men det är ju inte spelens fel, utan snarare personerna som spelar, eller de som har ansvaret för de som spelar. det är ju bara LAMT att skylla på spelen!!

Visa signatur

Permalänk

En ganska vinklad dokumentär om du frågar mig.

YESS OVE SANDBERG TV4 !!!! chatten

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,63159658_852__,...

lol.

Permalänk
Medlem

"Han var associal, hade knappt några vänner, och misskötte skolan så mycket att han blev avstängd. Datorspelen fick honom att bli en mördare."

Permalänk
Medlem

Argumenten för att datorspelen skulle öka våldet och morden var ju sannerligen värdelösa...

Edit: sedan är det så typiskt att de ska skylla på spelutvecklarna för föräldrarnas misslyckande i uppfostringen...

Permalänk
Medlem

Haha ja det med Warcraft bör de flesta ha lagt märke till.

Varför kan de inte göra ett oberoende reportage? Här skyller man på spel och INTE på vapen eller ungarnas föräldrar/umgänge och deras psykologiska instabillitet.

Sedan utnyttjar de Postal! De oinvigna lär tro att många spel är seom skitspelet Postal.

Vinklad så det ryker....

Permalänk
Medlem

Hade de ens några argument, helt irrelevant. Varför i he*** började dom snacka om rising sun osv.?

Permalänk

Kan inte alla som fyllt 18 och uppåt gå runt med vapen i Sverige också, undrar hur många mer mord som kommer begås per år då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.
Hade de ens några argument, helt irrelevant. Varför i he*** började dom snacka om rising sun osv.?

SERIÖST?? snackade de om Rising Sun???!! (jag kollade inte själv)

va sa de??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

(tysken) blev avstängd från skolan, hade sociala svårigheter, blev våldtagen som ung, var med i en skytteklubb, hade 5 vapen hemma, hade världsmästerskap 5årig i skytte..... Han lärde sig skjuta i datapselen!!!..

Varför skylla på datorspelen?, det är som att skylla på påsarna som kokan läggs i i knarkbrukning.

Remslem:
Tjae, dom gick runt på EAgames och kollade på de när de modelerade i 3dsudiomax och visade inslag och snackade med produktionschefen som sa att karaktären var en 19årig pojke som var mening i armen när japsen kom osv..

Sen snackade dom om att alla koreaner/japsar spelade spel som direktsändes via TV osv. men inte fasen mördar dom som i USA..... VAPEN, Waffen, Weapons.