Dataspelen blir allt våldsammare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
Tycker GTA VC är mer humoristiskt än våldsamt, när man skuter av dom huvet så kommer en fontän av blod upp:)

Tänk dig om de skulle haft med dig i dokumentären då du sagt det, föräldrar skulle aldrig mer låtit barn använda datorer:)

Personligen hade jag rätt kul då jag linkade co-op på DOOM och mötte en Cyberdemon, ni som gjort detta vet att det kan se ganska kul ut.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cd-rw
Ja, det är ju lag på att man måste ha sitt vapen i ett låst vapenskåp i USA.

Nej det finns det absolut inte på att man måste ha vapen.

Jo det gör det faktiskt virginia, tror du mej inte så ta en titt på bowling for columbine
För övrigt gjord av den klokaste amerikanen enligt mej....

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många inlägg här på sweclockers handlar om våld och vad de ska göra med brottslingar tror jag att de inte är helt ute och cyklar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Med tanke på hur många inlägg här på sweclockers handlar om våld och vad de ska göra med brottslingar tror jag att de inte är helt ute och cyklar.

tja, Om min fru blev våldtagen lr mina barn utnyttjade av en gammal gubbe i röven eller om någon dödade min bror och sedan hade sex med honom hade jag gärna velat ta livet av gärningsmannen själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opiumhandlarn
Det bevisar bara att det är dåligt att ha vapen då du skulle tagit lagen i egna händer, även om de saker du dragit upp är fruktansvärda då de händer någon.

Japp jag skulle tagit lagen i egna händer eftersom det Svenska sättet att "rehabilitera" inte är något jag tror på. När man gjort något så extremt har man gett upp rätten att leva själv tycker jag även om man är psykiskt sjuk ala filmen Identity.

För övrigt är det ingen som nämn det fantastiska spelet "blood" Där man kunde skjuta flares på zombies som efter ett tag började brinna. Oerhört roligt.

Permalänk
Medlem

Uppmärksamma butiker som säljer våldsamma spel att vara mer "stränga" när dom säljer och ej sälja till minderåriga utan målsmans sällskap. om inte annat så kan ju staten ge bidrag till dom som inte säljer våldsamma spel till minderåriga. Utan bara till de som har uppnått minimum ålder typ 3+, 7+, 12+ ,16+ o. 18+

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Guns don't kill people, death kills people. //GTAIII

Permalänk

Det finns 2 grupper :
Dem lugna goda datorspelarna och
Dem vilda supande tykorna.

Det är de vilda som mördar och har sig men vi goda anklagas...

Permalänk
Medlem

Guns don't kill people, I kill people // Postal 2

Det är självklart att dom tar upp det negativa i spelen. Det är en dokumentär som antagligen är riktad mot föräldrar, och föräldrar skulle inte se på den om den främjade spel som GTA3 och Postal 2. Och det är självklart att dom tar upp DOM spelen, eftersom dom är bland de grövsta spelen som finns just nu. Det finns både negativa och positiva sidor med datorspel, men det är som sagt det negativa som säljer

Permalänk
Medlem

För länge sedan bestämde sig ArtMan för att bli en lönmördare!. Sedan dess har had avrättat människor i diverse städer tex. Vice City, Stalingrad, Aberdeen, Kursk och andra. Han har också skjutit folk på olika ställen. Tex The Dust, Radio Tower, Weapon Cache mm. ArtMan har använd en större vapenarsenal för att klara av uppdragen. Allt från mindre knivar till stridsvagnar och flygplan. Många av hans uppdrag är dokumenterade med fotografier och data som kan styrka att uppdraget genomfördes med positiv resultat.

Han är fortfarande ostraffat i TRL/RL (the real life/real world). Hur kan det komma sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
För länge sedan bestämde sig ArtMan för att bli en lönmördare!. Sedan dess har had avrättat människor i diverse städer tex. Vice City, Stalingrad, Aberdeen, Kursk och andra. Han har också skjutit folk på olika ställen. Tex The Dust, Radio Tower, Weapon Cache mm. ArtMan har använd en större vapenarsenal för att klara av uppdragen. Allt från mindre knivar till stridsvagnar och flygplan. Många av hans uppdrag är dokumenterade med fotografier och data som kan styrka att uppdraget genomfördes med positiv resultat.

Han är fortfarande ostraffat i TRL/RL (the real life/real world). Hur kan det komma sig?

Han har varit slug och rört sig försiktigt, men du är fortfarande ansvarig för över 10000 mord.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom denna tråd så kom jag på en sak.
Där jag bor så förekommer det en del vandalism och grejer,
och jag kan lova att dom som vandaliserar har på sin höjd
spelat Nintendo när dom var små.
Men hade dom däremot suttit vid dator och spelat så hade
dom antagligen inte varit ute och kastat tegelstenar igenom fönster.
Jag tror mer att datorn och datorspelen hjälper än själper.
Det hela handlar om uppfostran och det måste folk inse.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

ser inget fel med att sälja våldsamma spel till minderåriga.
föräldrarna ska däremot se till så att barnet förstår att det inte är på riktigt.
tänk på alla spel man skulle missat om man inte fick köpa spelen då tänker jag givetvis på oss yngre (som fortfarande är under 18).

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW
Efter att ha läst igenom denna tråd så kom jag på en sak.
Där jag bor så förekommer det en del vandalism och grejer,
och jag kan lova att dom som vandaliserar har på sin höjd
spelat Nintendo när dom var små.
Men hade dom däremot suttit vid dator och spelat så hade
dom antagligen inte varit ute och kastat tegelstenar igenom fönster.
Jag tror mer att datorn och datorspelen hjälper än själper.
Det hela handlar om uppfostran och det måste folk inse.

Varför tror du att dom har spelat nintendo när dom var små för att dom vandaliserar? Och om det nu orsakar till att dom håller på så, varför skulle det bli bättre med datorer då?

Ungdomar vandaliserar för att dom är rastlösa, fulla, "tuffa-gänget" eller har problem hemma. Jag kan inte tänka mig att spel har så mycket med just det att göra. Misshandel och övrigt bråk har inte heller något med spel att göra. Förutom vissa enstaka fall som jurnalister och andra verkligen försöker förstora för att få folk att tro att det verkligen händer varje dag. Sådant är så irriterande. Dom söker en story för att tjäna pengar men förstör för oss gamers!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Det är bara i USA dessa dödsskjutningar sker.
Faktum är: Amerikaner ÄR dumma i huvudet.

Fel och fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Dungeon Keeper 1 och 2, torture chamber..mm, man kommer ihåg hur kul det var när en Mistress började stöna o vrida sig när de utsatte sig själva för tortyr..kinky

Det är sant, tänkte inte på gamla goda DK.. fast där torterar man inte personligen iof.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Guns don't kill people, Phfor do. // Marathon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Varför tror du att dom har spelat nintendo när dom var små för att dom vandaliserar? Och om det nu orsakar till att dom håller på så, varför skulle det bli bättre med datorer då?

Ungdomar vandaliserar för att dom är rastlösa, fulla, "tuffa-gänget" eller har problem hemma. Jag kan inte tänka mig att spel har så mycket med just det att göra. Misshandel och övrigt bråk har inte heller något med spel att göra. Förutom vissa enstaka fall som jurnalister och andra verkligen försöker förstora för att få folk att tro att det verkligen händer varje dag. Sådant är så irriterande. Dom söker en story för att tjäna pengar men förstör för oss gamers!

Det är det jag menar. Hade dom spelat dator så hade dom inte varit rastlösa.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk

kan bara säga att förr var det tex hårdrock nu så är det datorn. Så kommer det alltid vara.

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag tror det är bra med spel som Postal 2 för mindre barn. Vet flera barn som har ett ytterst konstigt förhållande till våld. Därmed inte sagt att såna spel skulle förbjudas, men det kanske kan vara idé att införa hårdare åldersgränser?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg på nyheterna igen på TV4 och de har ju inget att komma med innan de blåser upp det hela. De har en röstning på Lunarstorm(av alla ställen:) ), och en person som skall börja forska i ämnet, samt en förvirrad mamma.
Dokumentären heter lustigt nog "DÖDLIGT SPEL"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

samma sak om att porrfilmer genererar fler våldtäkter. bullshit.

Permalänk

sverige är ett mesland!

man kan inte förbjuda allting så fort de händer nånting! se till att ordna istället så de inte blir sådana saker!

Typ som att begära leg vid köp av 18+ spel eller att föräldrar kontrollerar barnens spelande och innehav med jämna mellanrum! och jag vet ju att man kan tanka ner dessa spel så att de kommer förbi sådant ganska lätt ändå men man kan ju inte förbjuda allt! precis som nån sade tidigare att han lärde sig döda effektivare i lumpen så skrev han "förbjud lumpen?"

dom kommer ju givetvis att gnälla på spelföretaget imorgon i dokumentären om dessa spel!
Och de barnen som blir våldsbenägna av "spelen" o dödar är ju självfallet oskyldiga eller vad tror ni??

Nej genomför vapenkontroll och sådant som någon med sade! Lås in skiten o se till att det förblir inlåst så inte ungarna kan döda andra!

Och folk som inte kan skilja på verklighet o spel ska ju verkligen inte vara fria de ska vara inlåsta för säkerhets skull!

Jag har spelat spel sen jag var 7år gammal och jag är 23år nu och jag har hittills inte dödat någon eller skadat någon!

Det är ju t.ex som om jag skulle spela Carmageddon o köra på folk o demolera bilar eller spela Colin McRae rally o sitta o tävla med bilar i trafiken....eller spela destruction derby och krocka med vilje på folk...klarar man ej att skilja på sådant ska man vara inlåst o få vård!

precis som nån sa så är ju även hjärnan ett vapen! allting kan förvandlas till vapen, snören cdskivor med mera

det enda som hänt hittills av mitt "spelande" är att bordsskivor, skärmar, datorlådor och tangentbord tagit skada när stubintråden tagit slut....men aldrig något levande har fått stå till svars för mitt spelande! hehe

sverige är mesigt...bara förbjuder o gnäller o är inskränkta.....fixa problemet istället! eller förbjud allt mänskligt liv hehehe för vi är ju farliga på alla vis varesig med eller utan tv-spel!

Spelet blir aldrig våldsammare än Spelaren!

spela på gott folk! har jag rätt eller fel?? ==)

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk

någon som har sett "quake in real life" att se våld på nyheterna är väl mer verkligt än våld på GTA vice city

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjakossan
Guns dont kill people, People kill people!

DMX i "Exit wounds"...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farenheit
tja, Om min fru blev våldtagen lr mina barn utnyttjade av en gammal gubbe i röven eller om någon dödade min bror och sedan hade sex med honom hade jag gärna velat ta livet av gärningsmannen själv.

själv så hade jag letat rätt på närmaste gaffel och tagit upp jakten.

Permalänk
Medlem

Kommer inte att kunna se den.... Kan någon spela in och överföra till dator?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Kommer inte att kunna se den.... Kan någon spela in och överföra till dator?

Sånt går alltid i repris

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cd-rw
Ja, det är ju lag på att man måste ha sitt vapen i ett låst vapenskåp i USA.

Nej det finns det absolut inte.

Är ganska säker på att folkslaget Amish eller vad dom nu heter har en lag som säger att dom måste inneha ett vapen.

och nej DATORspelen gör ingen mördare, psykiska problem ger mördare, och man får inte psykiska problem av DATORspel.

Permalänk
Medlem

Amish? Skulle vara högrepar i så fall Några skjutvapen lär de knappast ha....

"Sånt går alltid i repris"
Sant, men jag har en förmåga att glömma bort att titta på repriser hehe

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Jag har skrotat och stulit tusentals bilar i GTAIII och Vice City, men inte i verkligheten.

Jag är även en mobil och flexibel mördare, med Doom i telefonen.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.