Dataspelen blir allt våldsammare!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på att ett stort fel är att de spel man satsar mest pengar på är just våldsspel, om de bara gör bra våldsspel och allt annat bara skit, vad tror ni alla kommer att spela???

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark P
Det jag tycker e konstigt, e att dom baserar dessa "studier" på amerikanska undersökningar, men ingen har studerat japan som konsumerar mest vålds spel i hela världen, å dom har typ ingen ungdoms brotslighet alls:) tänk på den ni

Var ju det jag skrev från början ju *confused*

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Saker som USA döljer angående dödsskjutningen i Columbine

* Att dom flesta (om inte alla) som sköts var MÖRKHYADE killar. (svarta)

* Att dom två grabbarna spelade inte MER TV-spel/datorspel än en vanling tonåring gör.

* Att dom två grabbarna lyssnade inte på MER hårdrock/heavy metal än vad en vanlig tonåring gör

* Att dom haft vilken vanlig katolsk uppväxt som vilken vanlig amerikan som helst

* Att dom två killarna såg sig själva som SANNA PATROITER, hyllade Amerika, hade stora amerikanska flaggor på väggarna hemma. (precis som vilken vanlig amerikan)

* Att vapnen som killarna skjöt med var helt lagliga, helt legita vapen som införskaffats rent juridiskt lagligt.

* Att killarna skiljde sig inte från vilken vanlig amerikan som helst

Jag tror, eller är snarare högst övertygad att det är inte ovanligt att Amerika officiellt inte vill skylla på något som kan svartmåla den amerikanska livsstilen.

Anstränger man sig tillräckligt mycket så hittar man säkert blasfemistiska budskap i hårdrocksmusik som spelas baklänges.

Anstränger man sig tillräckligt så kan man säkert få TV-spel att framstå som våldsamma och alla som spelar spelen till potentiella dödsskjutningar.

Det är inte svårt - oh det krävs faktiskt inte ens Michael Moores dokumentärfilm för att inse hur situationen är i Amerika när det gäller vapenliberalism, den republikanska inrikespolitiken oh den amerikanska mentaliteten som leder till alla dödsskjutningar som händer där.

Och det är inte särskilt svårt att förstå att USA vill formellt sopa all den här faktan under mattan och dölja den så gott som det bara går, eftersom faktan skadar den amerikanska livsstilen och svartmålar det amerikaner vardagligen går igenom.

Att dödskjutningen i Columbine kan juridiskt sätt bindas till ett s.k "Hate-Crime" där hatet för den svarte afro-amerikanen representerar Amerikas inrikes och utrikespolitik vill man absolut inte prata om.
Att avskyn för mörkhyade afro-afrikaner i USA är mycket mer utbrett i sydstaterna bland den vanliga amerikanen, och att denna ytterst vanliga avsky återspeglades i båda grabbarnas mentalitet - varav valet av offren under dödsskjutningen är något som den Amerikanska regeringen eller folket ABSOLUT inte vill prata om.
Att NRA haft inblandning med Klu Klux Klan i Sydstaterna under tidiga 1900-talet är något man absolut inte ens prata om...

Att vapnen som tonåringarna använde var vilken "average" fullt automatiska handelsvapen som dessutom skaffades fullt lagligt vill dom inte heller diskutera om.
Båda tonårskillarna köpte dom flesta vapnen under s.k "Gun Exhibits", d.v.s vapenmässor där det säljs ofta vapen till rabbaterade priser oh fördelaktiga förmåner.

Att vapnen saknade "Child-Protection" och att det seriöst bara krävs en liten PCP-plast-bit över avtryckaren för att vapnet ska klassas som "barnsäkert" i USA, och att NRA samt vapentillverkarna aldrig tagit något som helst ansvar för att vapen för att se till att vapnen används av legita människor.

Man behöver inte tänka särskilt långt för att förstå att det är den amerikanska livsstilen som lett till att det blev som det blev, oh att USA formellt sett lägger hellre ner extra pengar på research om hur en tonårspojkes hjärna påverkas av "våldsamma" TV-spel än att lägga ner pengar på något som kan svartstämpla den amerikanska inhemska livsstilen.

Och om man ser det från en annan vinkel...
Hur många dödsskjutningar har Japan varje år?

Har inte Japan varit det LEDANDE landet i världen när det gäller TV-spel i över 30 år?
Hade inte spelmakare som Nintendo sitt högsta säte i Japan?

Uppfanns inte "Gore"-kulturen i Manga oh TV-spel i Japan?

Bor det inte 120 miljoner invånare i Japan?

Och ÄNDÅ har dom färre dödsskjutningar än vad SVERIGE har. (om inte jag misstar mig)

...
min första post! yay!

Permalänk
Medlem

Re: Saker som USA döljer angående dödsskjutningen i Columbine

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akuma
...bara krävs en liten PCP-plast-bit över avtryckaren för att vapnet ska klassas som "barnsäkert"...

Är de sådana drogliberaler i USA att man ger ungarna angel dust för att vapnen ska vara barnsäkra?

Skojar bara, håller annars med om det mesta av det du skrev.

Visa signatur

Köttfärskonfetti