Problem med min NEC ND 1300a

Permalänk

Problem med min NEC ND 1300a

Jag köpte nyligen ett nytt märke av DVD-R skivor, och har hört att om de inte funkar så kan det vara pga firmware. Här är mitt felmeddelande

Citat:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Stomp RecordNow MAX
Image Job Untitled1 Terminated with errors.
Error -10 at Sector 16 - Command:2A Sense:05 ASC:30 ASCQ:05
--------------------------------------------------------------------------------

Och det är inga problem att bränna en annan typ av DVD-R skivor

Här är mina dvd specs:
DVD_RW ND-1300A
firmware 1.06

Jag är lite ovan vid att uppgradera firmware och vilken version som är den rätta så behöver lite hjälp här

Frågor:
1. Först tror ni att detta är firmware relaterat?

2. Om någon kunde vara snäll att länka till sidan där man kan ladda ner den rätta firmware versionen för min DVD

3. Och är det svårt att installera ny firmware, eller är det bara typ att köra igång en install fil?

och tack på förhand

Permalänk
Medlem

1. Ja, jag tror det är firmware-relaterat.

2. http://www.herrie.org

3. Ja. Jag startade om till felsäkert läge och klickade på firmware-filen och accepterade. Sen gjorde det sitt och allt är frid & fröjd (nåja)...

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Permalänk

ja jag har fixat det körde med hackade 1.08