Kommer ni ihåg carmageddon?

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg carmageddon?

Tänker inte ni tillbaka på de tider när man satt framför datorn och lirade carmageddon (ettan då alltså). Ahh kommer ihåg när man kom körandes in på fotbollsplanen. Kommer ni ihåg det , megasplatter. vad har ni för minnen av det första spelet? skulle vara intressant att veta :).

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Har som minne att jag köpte spelet åt min storebror i födelsedagspresent men mina föräldrar vart rasande när de läste på baksidan av kartongen och åkte genast och lämnade tillbaks det

Köpte dock spelet igen efter nån vecka efter att ha tjatat på föräldrarna oavbrutet

Underbart spel med massor av skratt och humor

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Pedestrians equals points, more Pedestrians equals more points:D

Permalänk

Som tartin5 hade jag problem med föräldrar när jag köpte det. Ujuj vilket tjat det blev, men inte spelade jag det mindre för det.

Det jag kommer ihåg från spelet är laddningstiderna. Den största banan tog faktiskt över fem minuter att ladda på P75:an jag hade då. Roligt värre om man fick slut på tid i början, då var det bara att vänta fem minuter till.

Permalänk
Medlem

Jo, det är ett höjdarlir, tvåan är dock snäppet bättre, trean suger dock.

Permalänk
Medlem

Hela serien suger. Kanske för att jag förväntade mej ett bilspel å inte åka omkring som en hockeypuck..

Permalänk
Avstängd

carmageddon 2 är lätt ett av de bästa spelen jag lirat NÅGONSIN, fy fan vad jag älska det spelet. Gajma som ett svin på min p2 300 mhz med Voodoo 2 sli snyggt som attan var det. Musiken i liret var och ÄCKLIGT bra ironmadien. Passade perfekt till spelet. En sak jag störde mig lite på var att man kunde köra på djur. Gillar inte riktigt när djur plågas i spel och filmer. Men annars så jävlar i de är det ett grymt lir än idag

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg den banan där man kunde köra ner på stranden och köra över män o. kvinnor som badade. Personligen så tycker jag att det var lite "störande" att se när man körde över gamla gubbar och tanter , ni vet "i was in the war" ,korna var också lite mindre trevliga att köra på. men man vande sig så småningom.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Nog den spelserie som gjort mest för att avtrubba folk

Permalänk
Medlem

Hehe nostalgi på hög nivå...fan vad kul det var

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pannkakskungen
Nog den spelserie som gjort mest för att avtrubba folk

Det kan du h rätt i. Även om spelet var väldigt sjukt så var det trots allt ändå ett rätt så roligt spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe alla hade problem med sina förädrar för att få det här liret...hehe min farsa betalade halva bara för att jag skulle kunna köpa det

Permalänk
Medlem

Min farsa tittade på kartongen när jag frågade om jag fick köpa det och sa först: "Vad står det där" (Det var den där texten "Får ej spelas av någon under 18 år)
Först visste jag inte vad jag skulle säga för jag vara bara 11 år, numera 16 år (detta hände under sportlovet 1999) men efter några sekunder så sa han att jag kunde få köpa det och vi gick till kassan och jag fick köpa carmageddon. och sen var det inte mer med den saken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gammla goda tider det... i sommras

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem

SPLATT!
Piledriver bonus!

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem

Spelade det faktiskt förra veckan Underbart spel.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

fyfan vad nostalgi:)
Kommer ihåg att man kunde se förarens ansiktsuttryck

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Kommer osså ihåg dedär me ansiktet... flabbade varje gång man körde fort o krockade me en annan bil o hans ögon kom farande mot en, hahahahah Nostalgi... undrar var ja har de liggandes, undrar ens om de funkar i xp

LÄNGE LEVE CARMAGEDDON SERIEN!!

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Testpilot

Det var riktigt skoj spel faktiskt, tyvärr hade jag för kass dator för att kunna köra 2an när det kom.

Det bästa var att man fick poäng för nästan allt, "combo bonus" och vad det nu hette.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

jag håller med, carmageddon äger... hehe.
kan säga att det funkar i XP, jag körde Carmageddon II för senast nån månad sen bara!
riktigt roligt spel... synd att det inte håller så länge. inte sådär superroligt att köra om det hela tiden... jag vill ha nya banor!
förresten, det kanske går att ladda ner ?
(d.v.s att någon gjort riktiga banor som man kan ladda ner gratis, inget warez här inte! )

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det var riktigt skoj spel faktiskt, tyvärr hade jag för kass dator för att kunna köra 2an när det kom.

Det bästa var att man fick poäng för nästan allt, "combo bonus" och vad det nu hette.

Jag hade för kass dator för att lira ettan

Kommer ihåg den där rutan som kom upp innan spelet startade där det stod Low Memory Mode Invoked

Fan vad sur jag blev

Man fick ju inte se bilden på föraren som visade en massa olika miner

Permalänk

Det är nog det spel jag har spelat mest genom tiderna..köpte det 98 efter att ha spelat demon...
Åkte ivåg ett år på folkhögskola utan min dator på hösten 98, men smart som jag var så tog jag med mig carmageddonskivan.
På den tiden räckte det ju att ha skivan i den datorn som hostade för att spela i nätverk, och ni som inte har testat att spela carmagedon i en datorsal ni har verkligen missat ngt...

Glömde dessvärre skivan på skolan när jag flyttade därifrån, men förhoppningsvis kom den till nytta för dem som bodde där året efter..

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk

jo det är gamla minnen, satt för och njöt av det framför min gamla mac.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

jadå. Spelet var störtskönt.

Men är det någon som minns Road Rash? och alla de tokiga videorna och såklart bilderna / soundgarden musikvideorna och det grymma musiken

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Japp ett riktigt kul spel...
PINBALL MODE weeee

Visa signatur

Jag kör Einstein@home: http://einstein.phys.uwm.edu/

Permalänk
Medlem

Plus att en ny del i serien är på gång.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opudopu
Japp ett riktigt kul spel...
PINBALL MODE weeee

Hur var pinball mode? Jag har svagt minne a vad det var. Var det när billarna studsade runt och flög upp i luften?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Hur var pinball mode? Jag har svagt minne a vad det var. Var det när billarna studsade runt och flög upp i luften?

Japp, allt började studsa som bara fasen. Åk in i en vägg, sen bryter helvetet löst. Riktigt roligt, men uj vad bilen gick sönder.

Permalänk
Medlem

de som ja tycker e lite dåligt me 2an är att man kan "dö". Skulle vart mkt roligare om de var som ettan köra hur man vill bilen blir bara helkvaddad:D

Permalänk
Medlem

haha.. spelat var ju bäst proggat.. en massa TXT filer tog väl ca 300mb+ upppackat och ca 50mb nerpackat

Om jag nu inte är ute och reser

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew