Permalänk
Medlem

The Movies

Sökte frenetiskt men kunde inte hitta någon tråd om det här.

Ingen mer än jag som ser fram emot det här spelet?
Nån som vet när de ska släppa något demo eller om de redan har det?

Tror ni man kommer kunna ändra vädereffekter och sånt själv typ ha tornados och sånt? hade varit fräckt att göra en egen Twister

Permalänk
Medlem

Jag vill ha det nu, men det kommer nog inte detta året.

http://www.themoviesgame.com/home.html

Från The Movie-forumet:
OK!

right as far as the game goes... we are still working on it... and till we think it is ready it aint ready!

We are not in the habit of putting false dates up just to recieve mega attention, admittedly we do have goals, but this game isnt going to be released until it is ready.

You can not make AAA titles any other way!

Cheers...

pls stop asking now, When we know, I'll post on the forums for you all

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Fan jag längtar efter nåt litet demo nu för att inte tala om fullversionen.

Permalänk
Medlem

Kommer det gå att skriva en helt egen film eller bara att välja mellan olika manus ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Kommer det gå att skriva en helt egen film eller bara att välja mellan olika manus ?

Nädå, ska är filmregissör som skapar allt i filmen, kullisser, anställer skådespelare och tillslut skapar du en film.
Det börjar med att du bara kan göra svartvita stumfilmer.... men ju mer åren går så utvecklas ju filmindustrin så spelet utvecklas hela tiden

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Ja, det verkar inte vara lite hype:at som Black & White. Lionhead kanske har lärt sig en läxa.

Annars tycker jag det är riktigt bra att Lionhead satsar på originalitet. Det är inte många utvecklare som vågar göra såna här chansningar.

Permalänk
Medlem

Asså fattar inte riktigt hur filmerna kommer visas när de är klart kan ju inte bli några lång filmer precis....

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

fan va ja vill ha detta spel!! Kommer ihåg de måga timmarna med moviemaker. Man kanske ska börja skriva manus redan nu

Permalänk
Medlem

Längtar som fan tills spelet kommer ut! Ni som har frågor, läs http://compsimgames.about.com/cs/themovies/a/themoviesfaq.htm så kanske det blir klarare.

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk

Ska bli intressant att se, men Lionhead är ju världsmästare på att göra en besviken.

Permalänk
Medlem

Jag längtar som fan efter detta spel... = )
Vill ha nu....

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Ska bli intressant att se, men Lionhead är ju världsmästare på att göra en besviken.

Vilka spel har dom gjort förutom Black and White? Dom gör iof ganska vågade changsningar och gör annorlunda spel.

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

De gjorde Fable, det verkade så underbart så man blev helt lycklig när man tänkte på alla filmer och screenshots man sett, ungefär samma kännsla som vid Zelda för första gången. Men.. ja ni vet alla hur det gick, det blev ett spel för 8 åringar med en haltande story. The Movies verkar dock vara bra.. men förvänta er inte allt för mycket! Vi har blivit bedragna förut.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
De gjorde Fable, det verkade så underbart så man blev helt lycklig när man tänkte på alla filmer och screenshots man sett, ungefär samma kännsla som vid Zelda för första gången. Men.. ja ni vet alla hur det gick, det blev ett spel för 8 åringar med en haltande story. The Movies verkar dock vara bra.. men förvänta er inte allt för mycket! Vi har blivit bedragna förut.

Var det inte Lionheads sattelitföretag Big Blue Box som utvecklade Fable?

Permalänk
Medlem

Åhhh det verkar bli så jävla bra = )
Kolla på de nya filmerna som har kommit på http://www1.gamespot.com/pc/strategy/movies/index.html

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk

Ska köpa det på releasen (när den nu är). Får hoppas bara att det inte blir en flopp eftersom jag längtat efter det här spelet länge.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FF|Toxic
Vilka spel har dom gjort förutom Black and White? Dom gör iof ganska vågade changsningar och gör annorlunda spel.

Själva företaget i sig har inte gjort många spel (i stort sätt B&W och Fable som båda sålde riktigt bra) men Herr Molyneux ligger ju bakom måååånga orginella spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Can I write my own script and/or scenario?
You will be able to pick a script provided by the game or you can write your own, it's up to you. Keeping in mind Lionhead could produce a large amount of them, and given the possible variables that are present, this still will provide an enormous amount of scripts to choose from. Plus you can interpret any script as its being filmed with the help of sliders which control aspects of the action such as violence, romance, realism etc...

How long can my movies be?
The movies you create can be as long as you want. The average movie length is between 30 seconds and 3 minutes, but if you wanted to and had the money and the time, that movie could go on for two hours. Though your audience may not want to sit through them, they can be as long as YOU want. The Movies also has a sandbox mode which allows you to play around without worrying about money.

What about sound in The Movies?
You will be able to add your own soundtrack to your final production, including both music and vocals.

Låter riktigt trevligt

Permalänk
Medlem

"This item will be released on October 21, 2005. You may order it now and we will dispatch it to you when we receive it from our supplier. Please note that release dates are subject to change."

Från amazon.co.uk

Visa signatur

De som inte fick nog med uppmärksamhet som barn, kallas nu ordpoliser.

Permalänk
Medlem

Fatta så fränt att göra en film och sen lägga upp den här på swec så andra kan få betygsätta den

Finns säkert nån som kommer att göra ett riktigt mästerverk

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Fatta så fränt att göra en film och sen lägga upp den här på swec så andra kan få betygsätta den

Finns säkert nån som kommer att göra ett riktigt mästerverk

o ja! det hoppas vi

Visa signatur

*Tar inget ansvar för eventulella stavfel

Permalänk

För dom som inte visste det så kommer man altså inte att själv skriva manus. Man får typ välja vilken genre och sen dra lite i några mätare hur mycket våld, kärlek etc.
Sedan har man anställda som skriver manuset till filmen efter det.

*Edit*
Trots det längtar jag som fan efter spelet. Men det känns som att det är ett spel man kör med fusk hela tiden. Tror inte man orkar lira serriöst. Mest bara för att göra roliga filmer.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
För dom som inte visste det så kommer man altså inte att själv skriva manus. Man får typ välja vilken genre och sen dra lite i några mätare hur mycket våld, kärlek etc.
Sedan har man anställda som skriver manuset till filmen efter det.

*Edit*
Trots det längtar jag som fan efter spelet. Men det känns som att det är ett spel man kör med fusk hela tiden. Tror inte man orkar lira serriöst. Mest bara för att göra roliga filmer.

Källa? Av vad jag har förstått så kan man göra egna manus.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
För dom som inte visste det så kommer man altså inte att själv skriva manus. Man får typ välja vilken genre och sen dra lite i några mätare hur mycket våld, kärlek etc.
Sedan har man anställda som skriver manuset till filmen efter det.

*Edit*
Trots det längtar jag som fan efter spelet. Men det känns som att det är ett spel man kör med fusk hela tiden. Tror inte man orkar lira serriöst. Mest bara för att göra roliga filmer.

Läste du det HTFFB skrev?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Asså fattar inte riktigt hur filmerna kommer visas när de är klart kan ju inte bli några lång filmer precis....

Långfilmer = ett ord inte två.
Från FAQ
How long can my movies be?
The movies you create can be as long as you want them to be. The average movie length however is likely to be between 30 seconds and 3 minutes, but if you want to invest more time and money into your movies, then you could create a movie that lasts two hours with the game's easy to use but highly powerful Advanced Movie Making tools.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Det som känns lite olustigt är hur många gånger man har skjutit på releasen av det här spelet - jag tycker att det bådar illa Som om man gång på gång upptäcker att spelet inte alls är roligt eller bara trasigt någonstans och i panik försöker fixa till på något sätt.
Undrar om man inte försöker för hårt med att skapa någonting för avancerat...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

De var ju inte direkt snabba på att få ut Black & White heller. Det kommer ut, bara vänta. Och det kommer med all säkerhet inte suga, herr Molyneux gör inte dåliga spel.

Permalänk

Jag läste att man ska kunna lägga in egna röster till skådespelarna också, läpparna ska tydligen synkas med dessa också.
Låter lite kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
[...]

*Edit*
Trots det längtar jag som fan efter spelet. Men det känns som att det är ett spel man kör med fusk hela tiden. Tror inte man orkar lira serriöst. Mest bara för att göra roliga filmer.

Jo det kommer antagligen bli så, själv tror jag inte att jag skulle orka köra seriöst nån längre tid utan fuska mig fram för att kunna göra lite sköna filmer. Verkar vara ett sånt spel bara.

Visa signatur

"Women: Can't live with them, can't bury them in the back yard without the neighbours seeing. "
- Sean Williamson

Permalänk
Medlem

Det ska finnas ett läge i spelet där man inte behöver tänka på penger utan bara på att skapa film, så fusk kommer nog inte behövas.