Permalänk

Ligger väldigt jämt mellan dem tycker jag, vet inte vilket jag ska välja eftersom båda är bra på sitt vis.
Men samtidigt som jag tycker DS verkar mer "revolutionerande" och nyskapande så håller jag nog lite mer på PSPn iallfafall. Har alltid tyckt att sonys produkter är bättre både när det gäller spelbarhet (kontroll) och spel. Har inte gillat Nintendo så värst mycket sen 8-bitarn, spelen är inte så intressanta enligt mig. Men jag kan lika gärna ändra mig, och jag har inga direkta argument eftersom jag inte är så värst insatt.

Men det ska bli intressant att se vilka möjligheter man kan utnyttga med två skärmar! Det är helt klart ett stort plus, det kan man inte förneka, fastän man är lite Sony fanboy;)

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

Vill först säga att jag bryr mig inte om vilket företag eller konsol som är "bäst", jag väljer det jag får användning av och tycker passa mig själv. Eftersom alla är olika så passar olika konsoller till olika människor och på så sätt är det lite konstigt att försöka "värva" över folk till konsoll X. Med det sagt...

Jag har enbart testat DS just nu och kommer köpa en imorgon (har redan Super Mario 64 DS på hyllan här hemma). Jag väljer en DS eftersom:

1) Den kommer ut imorgon
2) Jag vill åt de 34min jag sitter på tåget varje dag på väg till skolan.
3) Jag vill ha spel som jag kan ta det lugn med.
4) Den tillför något nytt.

Min designer sida säger att det kommer komma fler spel till PSP som har mer spelkänsla i stil med karaktärer och story. Om jag själv skulle designa ett spel (singleplayer) så skulle jag ha valt PSP. Varför? Jo, eftersom jag jobbar mycket med singleplayer så vill jag tillföra spelaren något. Jag vill göra så spelaren känner med karaktärerna och omgivningen och det görs bäst med en "grafisk"-konsoll.

Detta skulle jag dock vilja spela på en dator för det är jobbigt att sätta sig in i ett spel när man reser. Bättre att fläska på med allt vad datorn erbjuder istället för en bärbar konsoll.

DS på andra sidan har allt som jag önskar mig när jag är på resande fot. Det är inga rika spelupplevelser vi snackar om här utan mer "pick-up-and-play". Det vill säga att man kan spela och lika kul direkt när man börjar. Det finns massa småspel (i tex Mario DS) som man kan lira medans man väntar på någon.

Att säga att DS är gjort för barn enbart är skrattretande. Det bevisar bara att ni inte tänker längre än näsan eller att ni inte har testat det helt enkelt.

Att det är färgglatt är ingen dålig sak, det är lika roligt för det.

Efter ha skrivit detta så upptäcker jag att jag för det mesta skriver bra saker om DS, men det kan bero på att jag inte har spelar PSP än (och borde därmed inte uttala mig om den, men det gjorde jag ändå...) men det är så jag tänker i alla fall.

Att man kan titta på film och musik på en PSP kan jag inte få till en nackdel hur jag än vänder på det, enbart en fördel. Varför skulle man inte vilja ha det? Det skulle inte ta Nintendo lång tid att lägga in det själva (som de i och för sig gör med Play-Yan... men från början) varför de inte gjorde det är lite konstigt enligt mig (ge mig inte "Det är enbart en spelmaskin!" för extra funktioner som intresserar massan och inte tar lång tid att göra är ren galenskap att inte ta med).

Jag kommer att testa PSP och om den är bra och jag känner ett behov för den så köper jag den, simple as that.

De flesta som har studerat svenska och engelska har lärt sig att i en argumentation så ska man lyssna och respektera andras åsikter... jag tror en del behöver gräva upp det igen.

Permalänk
Medlem

Majestic: Jag tror att du inte bryr dig om någon av sidorna för att du antagligen inte var med från början. Gissar bara.

Sen det där med varför Nintendo inte har det är enkelt: Spelmaskiner är spelmaskiner. Det är så enkelt. Man köper dem för att spela på. Vill du se på filmer och lyssna på musik kan du köpa en sån där bärbar spelare på 40GB, eller en bärbar DVD-spelare. Det står klart och tydligt i en Club Nintendo tidning varför Nintendo inte inkluderar sånt i sina konsoller (jag ska hitta det någon gång, tidningarna är hos pappa). Bara för att du inte förstår det, så är det väl inte så otroligt eller konstigt? Det är bara din åsikt.

EDIT : Just det, en sak till: Hur skulle det se ut om 10-15 år om alla började konkurera om vem som kunde inkludera flest saker i sina spel, och bara ha snyggast grafik? Tror du inte framtiden bara skulle bjuda på torra spel, men ge dig möjligheten att spela DVD, låtar, kolla på film, osv (som du annars kan göra på datorn etc). Sann spelglädje skulle försvinna... I mina ögon är Sony och Microsoft rätt desperata; de vet att de inte kan besegra Nintendo om de inte slänger in en massa nyttigheter som inte har att göra med en spelmaskin, och det är som snubben innan mig sa, att Sony inte vågar ta risker, utan bara släpper samma spel med bättre grafik osv. hela tiden. Blir trist i längden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
[B]Majestic: Jag tror att du inte bryr dig om någon av sidorna för att du antagligen inte var med från början. Gissar bara.

[/b]
Början av vad? Tråden eller spelkonsoller?

Jag har lurat lite på tråden men inte orkat skriva något. Om det gäller konsoller så har jag en samling konsoller som går tillbaks så långt som 1976 (dock är jag född på 80'talet). Så jag har lirat en del.

Citat:

[b]
Sen det där med varför Nintendo inte har det är enkelt: Spelmaskiner är spelmaskiner. Det är så enkelt. Man köper dem för att spela på. Vill du se på filmer och lyssna på musik kan du köpa en sån där bärbar spelare på 40GB, eller en bärbar DVD-spelare. Det står klart och tydligt i en Club Nintendo tidning varför Nintendo inte inkluderar sånt i sina konsoller (jag ska hitta det någon gång, tidningarna är hos pappa). Bara för att du inte förstår det, så är det väl inte så otroligt eller konstigt? Det är bara din åsikt.

[/b]

Om det var så, varför ger då nintendo ut Play-yan som gör att du kan spela upp filmer och musik? De utvecklar också (vad jag har hört/kommer ihåg) en TV-tuner till DS:en. Varför kunde de inte ha film/musik lyssnade i konsollen från start? Kanske för att få ner priset eller för att få fler att köpa Play-yan (och betala mer, aka valmöjlighet).

Ett företag behöver inte köra med samma strategi år efter år, de måste följa med marknaden och jag tror om folk vill ha maskiner som kan spela musik så ger Nintendo det till dem. Kan dock har fel eftersom jag inte har läst mycket om Nintendo och deras företagsstrategi. Jag bara tänker högt.

Citat:

EDIT : Just det, en sak till: Hur skulle det se ut om 10-15 år om alla började konkurera om vem som kunde inkludera flest saker i sina spel, och bara ha snyggast grafik? Tror du inte framtiden bara skulle bjuda på torra spel, men ge dig möjligheten att spela DVD, låtar, kolla på film, osv (som du annars kan göra på datorn etc). Sann spelglädje skulle försvinna... I mina ögon är Sony och Microsoft rätt desperata; de vet att de inte kan besegra Nintendo om de inte slänger in en massa nyttigheter som inte har att göra med en spelmaskin, och det är som snubben innan mig sa, att Sony inte vågar ta risker, utan bara släpper samma spel med bättre grafik osv. hela tiden. Blir trist i längden.

Vet inte om jag förstår allt men jag tror att det finns en gräns för Nintendo och Sony om vad de vill ha i sina konsoller. Tror nog att de nöjer sig med film, musik och PDA liknande program. Att bara köra raka spår utan något nytt är jättetråkigt som sagt, och i framtiden kommer det bara att handla om vem som kommer med nya innovativa produkter tror jag.

Permalänk
Medlem

PSP vs DS är ett jäkla hett ämne på Sweclockers alltså..
Varje tråd urartar i att alla försöker övertyga den andra om vilken av dem som just den personen i fråga tycker är bäst. Kan ni inte bara låta alla tycka om konsolerna som de vill?

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

"Folk" tycker att lägga in stöd för uppspelning av film och musik är lite onödigt, men två skärmar med touchpad är nyskapande.

Båda delarna är ju tillgångar som för spelmaskinerna att bli en "bredare upplevelse".

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hd8wa
http://img98.exs.cx/img98/363/pspwned5ys8ia.jp.g

Vet du vad? Jag kan nog fixa fram en bild med 3 DS:ar och en PSP men vet du vad? PSP kan man ju inte skriva på...

Den bilden var bara ivägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

[lum], om man ska framföra något som inte är en absolut sanning är det bra att skriva om sin egen åsikt, som jag försöker göra. Att reagera som du gör när man hamnar i en diskussion är dessutom tecken på att man saknar argument och ska jag vara ärlig tycker jag att typsikt fanboycrap (som du så högt förkastar) är att påstå att ens åsikt är ren fakta.

Ursäkta det var en överreaktion från min sida, tappade bort mig lite bland diskutionerna. Men jag ska lägga till att jag inte har några argument att tappa då jag inte försöker säga att nån av dem är bätre. Bara upplyser folk om vilka funktionär det fins som ingen tar up, och blir galen på toma argument i stil med:

Citat:

DS verkar i dagsläget mer intressant tack vare att det är spelen som är i fokus. Och det är det man ska ha en bärbar konsoll till

För att det är Sony som gör konsolen som programerar alla spelen till den och därför inte kommer ha tid till att göra spelen bra för att de gör firmware uppgraderingar och PDA funktionär hela dagarna...(ja ironi)

Citat:

Skriver man i stil med "Suck, här har vi en guldgrävare igen." får man helt enkelt vänta sig svar på tal, kan man inte besvara det kanske man ska hålla en lägre framtoning.

Återigen mitt fel.

Citat:

Dessutom vill jag återigen påpeka att jag aldrig kallat pspn usel eller något i den stilen, se på film kan man även på ds och de funktionerna gör varken den eller pspn till mindre spelmaskin. Jag gillar psp, men jag älskar ds. Jag framhåller fördelar och nackdelar med båda maskinerna men förklarar varför jag anser vissa väga över. Allt är i mitt tycke.

Nej kanske inte men det är ett flertal som försöker få det att låta som nåt negativt att PSPn klarar annat än bara spel som om det skulle betyda att spel automatiskt blir dåliga då.

Citat:

lum, bägge maskinerna har för- och nackdelar. DS är (enligt mig) oslagbar när det gäller mångsidighet, medan PSP antagligen är bättre på att spel låtar och filmer.

JA jag har försökt säga det. Men folk säger bara pff PSPn har litegrann bätre skärm och meningslöst bätre grafik alt annat är DS kung på.

Citat:

Inse att bägge maskinerna är bra på sina egna sätt, och att "beat that" bara visade att respektive masking var bra på just den saken. Vi förstår vad du menar, men ingen har sagt att PSP är dålig på något sätt (jag blev faktiskt själv intresserad av dina videos), men att komma och säga att vi har fyllt denna tråden med våra " DS fanboy" inlägg och gnälla om att alla har fel, och du har rätt är helt enkelt fel. Vad är det du arbetar upp dig för egentligen? Det verkar som om du är din främsta fan-boy här, om jag ska vara ärlig. Kom tillbaks när du har lugnat ner dig en smula, och sluta whina, annars kanske vi faktiskt börjar hitta på "TYPISKT FANBOYCRAP MED PÅHITTADE ARGUMENT".

Man skriver inte "försök slå det" om man bara menar att touchskärm kan ge nya spelsett. Jag har inte sagt att DS är dålig. Om jag nu var en sådan fanboy varför har jag då inte komigt med en massa dumma inlägg som att "Jag tänker köpa PSPn för att den skärmen är x pixlar större och tänk vad myckett man kan göra med de pixlarna!", eller: "jag tänker köpa PSP för att den urdumma DS inte har nån analouge stick äns ju". Men det har jag inte, jag har istället upprepade gånger sagt att jag kommer välja efter spelutbud.

Vad jag försökt "whina" på är att folk som vanlgt i alla battle trådar inte nöjer sig med att dra upp de fördelar som faktiskt fins utan ska alltid försöka förvandla konkurentens fördelar till nackdelar.

Det räcker ju inte skriva att jag tänker köpa DS för att jag är intresserad av de nya spelsetten och att batteritiden är längre.

Nej man måste också lägga till att två skärmar är bätre än en (vilkett inte är ultimat sanning eftersom det varjerar på hur man använder dem). Att multimediafunktionärna är helt meningslösa och därför är nog inte konsollen lika inriktad och bra på spel. Att det inte går och hitta på revolutionerande spel till PSPn för att den inte har touchscreen. Att det lätt blir fingeravtryck på den. Att sony inte kommer med nåt nytt (jag har då aldrig sätt en bärbar konsol med analogsticka). Att skärmen är för liten för att titta på film med för att det går bara på 32" eller större (ok smaksak men tills ni provat eller iaf sätt en film på det snälla uttala er inte). Att DS är lika förbered för expansions (fast den har 2 portar medans PSPn har USB som möjligör 255 enheter eller så + 2 portar). Att alla nya pryllar / uppgraderingar till PSP nog kommer göra den ennu sämre medans DS bara kommer bli bätre. Att den är flashig. Att det inte är en Nintendo. Att det bara är sony som vill känna pängar på sin konsol.

Nu är det ju inte så att alt det där har sagts ordagrant men det är dit många av er försökt komma indirekt. Nu kanske jag kan ha tagigt med lite mer än nämndes i bara denna tråd då jag debaterar i flertalet, och isf ursäkta men då behöver ju inte ni ta åt er, men ni fattar nog pöängen. (HOPPAS JAG)

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

undra bara hur bra tuchscreenen på DS är egentligen. Om man nu ska sitta o skriva, gnugga, klicka, peka o allt va man nu kan göra. hur bra håller den då? Annars har båda maskinerna fördelar och nackdelar men jag röstade på PSP här för jag tycker den e cool

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
undra bara hur bra tuchscreenen på DS är egentligen. Om man nu ska sitta o skriva, gnugga, klicka, peka o allt va man nu kan göra. hur bra håller den då?

Prylar bruka hålla för det som de är byggda för.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Du ska kunna: Skriva, skrika, vissla, klappa, blåsa, peka, rita osv på NDS!

Dessutom kan du programera den så den är låst, och bara öppnar sig för din röst!

Permalänk
Medlem

PSP har också mic, fins redan inressanta voicerecon saker för ps2an som säkert kommer portas.

Förvänta dig inte a voicerecon funkar jättebra. Och ärligt tallad skulle jag känna mig dum, iaf till och börja med, att sitta bland folk med lurar och göra massa mysko ljud.

Visa signatur

Permalänk

Ja jag vet inte om jag kanske tänker spela Nintendogs på offentlig plats ^^

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
undra bara hur bra tuchscreenen på DS är egentligen. Om man nu ska sitta o skriva, gnugga, klicka, peka o allt va man nu kan göra. hur bra håller den då? Annars har båda maskinerna fördelar och nackdelar men jag röstade på PSP här för jag tycker den e cool

Jag har spelat ganska flitigt på min och än så länge har jag inte en repa på någon av skärmarna. Som ConraDargo redan skrivit, prylar brukar hålla för det de är byggda för. På psp skulle jag dock rekommendera någon slags skärmskydd så fort som möjligt iom att skärmen ligger så ytligt. Själv ska jag köpa sådana till mina ds-skärmar också, det skadar aldrig att vara försiktig.

Permalänk

Ja jag skaffade både en väska och skärmskydd så fort jag kunde!

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hd8wa
http://img98.exs.cx/img98/363/pspwned5ys8ia.jpg

Hahaha! Klockren!:p

Visa signatur

Permalänk

Kan någon informera mig om vad som skulle vara så fantastiskt med Nintendo (har inte brukat deras produkter sen det glada 80-talet)?

Folk verkar ju som besatta i att försvara dem med alla möjliga konstiga argument, som att återinförandet av Game & watch-platformen och touch-screen skulle revolutionera spel.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

PSP ÄGER DS !

Alltså varför skulle man inte vilja ha möjligheten att kunna kolla på film vart man än är på en trippelt så stor skärm än vad ds har och sedan kanske spela något spel med toppkvalitet som man kan spela med 16 andra kompisar. Kanske sedan lyssna på lite musik och kolla på några roliga bilder ?

Självklart väljer man PSP !

Color

Black

Product Code

PSP-1001K

Dimensions

Approximately 6.7 in (W) x 2.9 in (H) x .9 in (D)

Weight

Approximately 280g / .62 lbs (including battery)

CPU

PSP CPU (System clock frequency 1 - 333MHz)

Main Memory

32MB

Embeded DRAM

4MB

Display

4.3 inch, 16:9 Wide screen TFT LCD

480 x 272 pixel, 16.77 million colors

Maximum luminance 180 / 130 / 80cd/m2 (when using battery pack)

Maximum luminance 200 / 180 / 130 / 80cd/m2 (when using AC adaptor)

Sound

Built-in stereo speakers

Main Input/
Output

IEEE 802.11b (Wi-Fi)

USB 2.0 (mini-B)

Memory Stick Duo™

Infrared Port

Disc Drive

UMD Drive (Read only)

Main Connectors

Memory Stick Duo™ Slot

USB connector

DC IN 5V connector

Headset connector

Keys/Switches

Directional buttons (Up/Down/Right/Left)

Analog Stick

Enter keys (Triangle, Circle, Cross, Square)

Left, Right shoulder buttons x 1

START button, SELECT button, HOME button x 1

POWER/HOLD switch x 1

Display button, Sound button, Volume +/- buttons x 1

Wireless LAN switch (ON/OFF) x 1

OPEN latch (UMD) x 1

Power

Lithium-ion Battery

AC Adaptor

Profile

PSP Game

UMD Audio (profile name TBD)

UMD Video (profile name TBD)

Codec

[Video]: "UMD": H.264/MPEG-4 AVC Main Profile Level3

[Video]: "Memory Stick": MPEG-4 SP,AAC

[Music]: "UMD": linear PCM,ATRAC3plus™

[Music]: "Memory Stick": ATRAC3plus™,MP3(MPEG1/2 Layer3)

Security

(Encryption) 128bit AES (Copyright protection technology) MagicGate™

Access control

Region, Parental Control

Wireless
communications
IEEE802.11b

Infrastructure mode

Ad hoc mode (connection up to 16 consoles)

PSP Value Pack
supplied
accessories

AC adaptor

Battery pack

Memory Stick Duo (32 MB)

Headphone with remote control

Soft case and cloth

UMD In-pack Sampler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunna
Men eftersom PSP skivorna inte är vanliga skivor som man kan bränna själv hur kommer man då kunna fixa film? Kommer det säljas speciella utgåvår för PSP? och vad kommer inte dom kosta?

Film funktionen verkar skräp, hällre vänta en dag och se filmen i sin hemmabio.

Nytänkade funktioner som höjer spelupplevelsen är vad jag vill ha, NDS

PSPn accepterar flashkort också, där kan man ha film.

Citat:

Dessutom kan du programera den så den är låst, och bara öppnar sig för din röst!

Hur?

Och var finns skärmskydd?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Ville bara meddela detta då jag inte orkar vara med i denna diskussion något mer.

PSP: Europeisk release försenas ytterliggare

Enligt siten Eurogamer så kallade Sony till ett möte med sin interna utvecklingsteam inom PSP-divisionen och berättade att en release av PSP i Europa fortfarande inte är satt utan ligger ett par månader framåt i tiden, trots att ett par titlar redan är klara och som ska släppas i samband med releasen av PSP i Europa. Engelska återförsäljare har inte helt oväntat ingen ny information men många förutspår att det kan dröja tills fram i Juni innan Europa får se PSPs svarta glansiga hölje på butikshyllorna.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=58225

Mysterious
Skaffa en Pocket PC i så fall, verkar vara närmare ditt behov än vad än PSP är förutom spelen då. Om man vill slösa bort sin tid att se film på en sådan liten sak så får man skylla sig själv, och man är verkligen inte en film älskare/gillare. Men om man ändå vill påstå det så är något fel. Lyssna på musik gör jag på den portabla enheten som jag antagligen har ett mycket större utbud låtar på samt då med högre kvalite på. Förutom det så är nog mindre och inte lika klumpig.

Men man får väl vad man betalar för, om man vill betala nästan 1000,kr extra för att vilja se på film o lyssna på musik så välj PSP. Om man är ute efter en ren spelkonsol i första syfte som erbjuder nya spel möjligheter så väljer man en DS. Och jag som tycker att DS kostar tillräckligt mycket, men det kanske finns för många bortskämda snorvalpar i detta land.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Och jag som tycker att DS kostar tillräckligt mycket, men det kanske finns för många bortskämda snorvalpar i detta land.

Eller så vet vi bara hur man sparar pengar och prioriterar vad man lägger dem på

Sluta vara så negativ. Så himla tråkigt :/ Lägger ner den här tråden också snart...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Btw lite roligt fakta, blev lite förvånad, PSP har sålt betydligt mer i Japan en vad DS har i år

- Here are the hardware sales in Japan from Feb 28 - March 6:
1. PlayStation Portable - 47,633 / 490,169 units
2. PlayStation 2 - 44,228 / 520,697 units
3. Nintendo DS - 25,759 / 380,562 units
4. GameBoy Advance SP - 12,307 / 172,157 units
5. GameCube - 3,635 / 62,414 units
6. GameBoy Advance - 398 / 5,160 units
7. Xbox - 177 / 4,017 units

Första nummret är perioden som skrevs, den nästa är alla den här året.

Källa: http://www.the-magicbox.com

Oxo värt att nämna att DS värkar gå betydligt bättre i USA en vad den har gjort i japan

- Iwata also mentioend that the total shipment of Nintendo DS has passed 4 millions in North America and Japan in 16 weeks, they expect the number to reach 6 millions when launching in Europe later this month.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

PSPS har inte trippelt så stor skärm, heller är det ej flashkort utan memorystick.

Citat:

Skaffa en Pocket PC i så fall, verkar vara närmare ditt behov än vad än PSP är förutom spelen då.

Varför? Han kan ju skaffa PSPn istället...vad är det för argument?

Citat:

Om man vill slösa bort sin tid att se film på en sådan liten sak så får man skylla sig själv, och man är verkligen inte en film älskare/gillare. Men om man ändå vill påstå det så är något fel.

Nu har ju inte alla obegrensad tid (jobb, studier, flickvänn. Ja du känner säkert till det), och kan de då uttnytja tiden de sitter på bussen eller väntar på saker igenom att titta på lite film gör dem knappast till mindre filmälskande.

En poratabel konsol är ju trots alt inte tänkt för att användas hemma, där har du ju din vanliga konsol/dator.

Citat:

Lyssna på musik gör jag på den portabla enheten som jag antagligen har ett mycket större utbud låtar på samt då med högre kvalite på. Förutom det så är nog mindre och inte lika klumpig.

Du ska inte uttala dig om kvaliten innan du provat. Varför ha två prylar på sig när du kan ha en? eller snarare tre istället för två? (de flesta har en mobil med sig också).

Citat:

Men man får väl vad man betalar för, om man vill betala nästan 1000,kr extra för att vilja se på film o lyssna på musik så välj PSP. Om man är ute efter en ren spelkonsol i första syfte som erbjuder nya spel möjligheter så väljer man en DS.

Exakt man får vad man betalar för. Du får en starkare hårdvara med (enligt mig) mer funktioner.

Citat:

men det kanske finns för många bortskämda snorvalpar i detta land.

Det där är ren provokation. Tog argumenten slut eller blev du bara översköljd av momental dummhet?

Hmm ska jag köpa en pryl eller ska jag köpa en en annan pryl för tusen mindre och behöva köpa till en mp3spelare (jag tvivlar att man får en med lika bra ljud för det priset) så att jag blir tvungen att ha två prylar på mig.

Ok det KAN bara var jag, men jag vågar endå påstå att fler är intresserade av alternativ 1.

Jag ger också upp. Grattis. Är det bara jag som är orolig över swecs framtid?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är fan pinsamt att läsa att det finns folk som hänger upp sig på grafiken över huvud taget. Grafiken som fanns i super mario 64 räcker GOTT och väl för ett 3dspel, och grafiken som fanns i de första megamanspelen till NES räcker gott o väl till sidoscrollande spel. Jag förstår inte att folk verkligen kan använda grafik som argument till att köpa PSP, grafiken har fan mindre inverkan på nöjet än något annat.

Permalänk

Vill folk ha snygga spel så låt dem få det Alla tänker inte som du, det är sanningen. Inget att hetsa upp sig över - bara låt dem få tycka som de vill. Skaka lite på huvudet om du vill, gör det, men försök inte få folk att ändra på sig eller tracka ner på andra för att de inte anser samma sak som du.

Det kommer alltid att finnas de som är grafikfixerade och det kommer alltid att finnas de som inte bryr sig det minsta om grafiken.
Men visst får man väl ändå lov att säga att det inte är något dåligt med en konsol som har potential att visa upp bra grafik? Spelen blir ju inte sämre i sig bara för det - det är ju faktiskt upp till utvecklarna att göra ett intressant spel och lyckas dem inte så är det ju inte konsolens fel.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

ok, vad tror ni att psp kommer att kosta när den släpps här i sverige? jag gissar på att value pack kommer att kosta 2500kr.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
ok, vad tror ni att psp kommer att kosta när den släpps här i sverige? jag gissar på att value pack kommer att kosta 2500kr.

¨

Jag tror att själva konsolen separat kommer att kosta ca 1800:-

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
¨

Jag tror att själva konsolen separat kommer att kosta ca 1800:-

Troligtvis så kommer de inte att sälja konsoler separat, utan endast med valuepack. Det är endast japsarna som kan köpa konsolen separat för ungefär 1300 kr.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Troligtvis så kommer de inte att sälja konsoler separat, utan endast med valuepack. Det är endast japsarna som kan köpa konsolen separat för ungefär 1300 kr.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29357 - Här var det separat men över 2000:-

http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=psp001 - Separat 1900:-

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988