Permalänk
Medlem

Hemmabio

Vet inte om jag lägger denna tråd rätt, men vet inte riktigt vart jag ska lägga den annars.

Jag ska jobba några veckor nu, och har bestämt mig för att köpa ett hemmabiopaket för pengarna. Jag är inte så kräsen när det gäller kvalite, men jag vill försöka få ut ett så bra paket som möjligt för pengarna (6000 - 7000kr). De krav jag har är:

Regionfri DVD
Systemet ska klara DTS, Dolby Digital och Dolby ProLogic II

Jag är nybörjare inom detta ämne, så jag har ingen aning om vart jag ska köpa dessa paket (har ingen aning om vad jag ska köpa heller, därför denna tråd). Men jag har kollat upp några i den prisklassen jag kan tänka mig, och är intresserade av era åsikter:

Dessa finns på www.siba.se men kunde inte länka direkt av någon anledning.

Yamaha HTIB340 1-BOX
Sony HTPS3100 - Silver
JVC THV70R

Sen ett på www.onoff.se

Sony Hemmabiopaket HTP-1510

Om ni vet några andra sidor som säljer hela paket, eller om ni helt enkelt kan tipsa om några andra paket inom den prisklassen (en tusenlapp hit och dit gör inget om det är stor skillnad på produkterna) så tar jag gärna emot tips

Edit: Nu har jag hittat en till, och just nu känns det som om jag kommer köpa den:

http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php%3Fmain%21filter%21...

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog rekommendera dig att titta på den här uppsättningen istället

Högtalare

Reciever

Eller ännu hellre denna...

DVD-Spelare

Jag tänkte mig en någorlunda lik setup för ett år sedan, men jag började tumma lite på budgeten så jag köpte grejer för runt 30.000:- istället, så håll hårt i pengarna;)

Permalänk
Medlem

Det enda problemet där är dvd-spelaren, att den inte är regionsfri, fast det kanske man kan fixa på något sätt. Jag får se hur mycket jag får ihop på jobbet, men om pengarna räcker till så är det ett alternativ!

Permalänk
Medlem