Jag har nyss möblerat om i mitt rum och har inte datorn så nära TV:n & förstärkaren längre, vilket gör att man får dra ännu mera sladdar än vad man redan har. Jag har en TVout sladd och en 3,5mm->2xRCA in i förstärkaren för att få ljud & bild.
Jag är en antisladd-kille (gillar däremot att sladda med bilen åter till ämnet;) som helt enkelt vill komma bort från sladdar så mycket som möjligt. Man kan visserligen dra det lite snyggt längs kanterna, men min tanke var att HELT slippa dessa sladdarna.
Men den har ju bara koppling för ljud och bild via RCA. Bilden är ju inget problem då TVout kabeln har RCA i andra änden. Men hur ska jag få in ljudet i den mojängen, och då även behålla stereoljudet (eftersom den tydligen bara har 1xRCA ingång för ljud)?
Det kanske rent av finns någon här som har den mojängen som kan berätta hur den är, eller om det finns några andra förslag?
Ursprungligen inskrivet av el Tomsterino Det står ju på sidan att den pallar stereo så den borde väl göra det då också tycker man. Katastrof annars...
Ja man tycker ju det. Men det är ofta man tycker saker, sen så är det inte så. Känns inte som man vill chansa heller när man kan skaffa sig lite information och åsikter om produkten innan köpet!