Permalänk
Medlem

Vad får man med vid hembygge?

Hej igen.

Om jag nu tar och bygger min nya PC själv, köper lösa delar från t ex DB, följer alla tänkbara kablar mm med som behövs för ihopsättandet? T ex IDE-kablar, följer det med moderkortet osv ?

/S

Permalänk
Medlem

Ja det gör det. Eller åtminstone så har det gjort det på allt jag har köpt, och det har blivit en del

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E8400|ASUS P5B|Radeon 4850|6GB PC6400|
|Intel Core I5 4790k|]ASUS Z79|32GB PC3-12800|

Permalänk
Medlem

Det brukar (läs OFTAST, men inte alltid) förlja med en IDEkabel med moderkorten, och de lådor som har nätaggregat brukar inkludera El-kabel. några fler kablar vet jag inte om du behöver ljudkort (om du köper löst, eller kanske ibland med de inbyggda) brukar ha med en cd-kabel (som du kopplar i CD-romen för att lyssna på musikskivor)

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan komma på som kan saknas är S-ATA kablar, om du ska använda det..

Permalänk
Medlem

Tack för svaren ! Då vet jag lite mer nu.

/S

Permalänk
Medlem

Många moderkort som har SATA-kontroller brukar ge med SATA-sladdar. Iaf gjorde mitt Gigabyte det. SATA-ström däremot.... det är en helt annan fråga

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.