Permalänk
Medlem

mysigt

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

todolistan ser bra ut, lägg till noresize on window också

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
todolistan ser bra ut, lägg till noresize on window också

Finns redan på_den uppdaterade som jag inte har här.
Det kanske inte blir så många feature updates imorgon dock men lite skall jag hinna med. Jag vill få in Audio Compression så spelet inte tar dom grova 8mben som det gör just nu. 7.5 av dom mb är ljud, Måste fixas.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Trevligt, in och spela nu Ingen annan är ju man nog att vara uppe.

Edit-
Programmet objectbar av stardock crashar när man kör spelet..

Edit2-
Eller kanske inte.. hum, det strular iaf...

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trevligt, in och spela nu Ingen annan är ju man nog att vara uppe.

Tyvärr kan jag inte. Ligger hemma i sängen med min mac och jag glömde checka in dom senaste ändringarna så jag kan inte kompilera en fungerade version under os x :\

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bleh... det var ju synd, inget mer spelande för i kväll då :\

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bleh... det var ju synd, inget mer spelande för i kväll då :\

Vänta.. skall se om jag kan iallafall....
EDIT: Det gick vägen.. kom in då så skall vi köra en vända.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm, anser att AntalStenSystemet behöver ändras med mer betoning på kedjereaktioner än att bara smälla många blocks (gillade alltid Kirbys Avalanche mer än Puyo Pop )
Tex får man lika mycket (eller i vissa fel mer!) belöning för en 3stegskedja som att bara smälla av 7 block.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Roligt spel.
Jag blir stressad av att spela

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Fler/längre musik-loopar, den som är nu är förvisso trevlig och passande, men blir lite repetetiv..

Längre låt kommer till nästa helg! Det där är min testloop på 8 takter, lite trevligt ändå att du är den förste att påpeka det

Permalänk
Medlem

Oh detta har jag missat, ska testat direkt när jag kommer hem från jobbet. Som Puyo Fan så kan ju knappast detta vara tråkigt

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Kul!

Bygger det på foolib eller har Teepop fått en egen version av foolib för ändamålet?

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon
Hm, anser att AntalStenSystemet behöver ändras med mer betoning på kedjereaktioner än att bara smälla många blocks (gillade alltid Kirbys Avalanche mer än Puyo Pop )
Tex får man lika mycket (eller i vissa fel mer!) belöning för en 3stegskedja som att bara smälla av 7 block.

Mjo, jag önskar jag kunde riktiga regelsystemet. Det finnsa grejer som måste justeras i det. Bland annat är BIG! för farligt just nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morr
Kul!

Bygger det på foolib eller har Teepop fått en egen version av foolib för ändamålet?

Bygger på foolib.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg det. Hittade stavfel i foolib som fanns i loggen till TeePop

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem

synd att det bara fanns till win, orka emulera.

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Medlem

hav tålamod

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leloy
synd att det bara fanns till win, orka emulera.

Jag sitter just nu i Lobbyn med en OS X version. Det kommer för andra platformar. Win32 och OSX iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på OS X versionen. Ser faktiskt grymt bra ut, men det vore desto bättre att få spela det...

Permalänk
Medlem

Det var ett trevligt litet spel.. men jag tror det blir fint när det blir helt klart

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Ett mycket bra spel det här och roligt
Keep up the good work!

Dock är musik lite hackig eller vad man ska säga.. även efter jag ökat sndbuffersize till typ 125.

Permalänk
Medlem

Verkar fräckt, men det tar ju evigheter när man måste ladda hem spelet i 2kB/s. Återkommer om en timme.

Edit:
Grymt spel! Bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Jag sitter just nu i Lobbyn med en OS X version. Det kommer för andra platformar. Win32 och OSX iallafall.

Kalas!

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Medlem

Jag drog på sndbuffersize till 1000 och det gjorde susen

Edit: Drog ner den till 500 och det funkade visserligen också men varför inte dra på lite extra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag clampar sndbuffersize till 50-500 så allt annat blir något spelar ingen roll.

Jag skall skriva om ljudsystemet lite. Bland annat skall jag skriva om det så det använder DirectSound istället.

Kom på en sak nyss. Ni som har skit dålig FPS, kan det vara så att ni kör 16bit desktop? programmet renderar alltid till 32bit nämligen. Det kan jag fixa till nästa version.

Jag vill gärna veta om 32bit hjälper. Verkar vara det som strular.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fixa fullscreen-mode så löser sig nog alla FPS-problem..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots
🎸 https://soundcloud.com/mburetorp

Permalänk
Medlem

nej.. fixar så att den kör 16bit om man har det helt enkelt. Men fullscreenmode skall också fixas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni borde sluta kalla den en alphaversion då den enligt definitionen blev en betaversion när ni släppte spelet.

Annars så är det ett roligt spel.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kör windows XP i 32-bitar, och det laggar apa, har ca 4-6 Fps.
Men det är jobbets datorer:
P4 2.8Ghz
512Mb DDR
Något inbyggt intel Grafikkort.

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
OS X version kommer. Kanske Linux också [/B]

Hoppas det går snabbt, för jag vill testa teepop i linux, orkar inte boota om till windows.
Det fungerade tyvärr inte med att köra det via wine heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Ni borde sluta kalla den en alphaversion då den enligt definitionen blev en betaversion när ni släppte spelet.

Annars så är det ett roligt spel.

Alpha = Playable, features missing.
Beta = Feature complete, bugs still remain.
Release Candidate = Final if nothing pops up.

Det är definitionerna jag är van vid när det gäller alpha, beta och RC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Kör windows XP i 32-bitar, och det laggar apa, har ca 4-6 Fps.
Men det är jobbets datorer:
P4 2.8Ghz
512Mb DDR
Något inbyggt intel Grafikkort.

Kan du kolla om något annat opengl baserat fungerar snabbt?

Visa signatur