Permalänk
Medlem

Det hade varit guld om inte chatten hade rensats efter att man joinat ett spel. Teepop idlers gillar inte det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer jag nog få fixa en greja som kickar folk som idlar. Tar massa bandbredd med uppdateringar med rumsinfo och spelar info.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Ska du lägga till så att man kan rotera äv när man ligger intill väggen ?
Som det är nu så måste man gå ut ett steg manuelt och rotera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Tyvärr kommer jag nog få fixa en greja som kickar folk som idlar. Tar massa bandbredd med uppdateringar med rumsinfo och spelar info.

Hehe jäklar då får man ta och fixa någon typ av antiidle då

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Ska du lägga till så att man kan rotera äv när man ligger intill väggen ?
Som det är nu så måste man gå ut ett steg manuelt och rotera.

Står högt upp på "FIX"-listan.

Permalänk
Medlem

Teetow: Det är inte Jul nu om du missat det

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Ett RIKTIGT bra spel.
Säg bara till om du behöver testare för en eventuell linuxverre.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Står högt upp på "FIX"-listan.

Kom igen nu, fixxa mer musik Har hört den nuvarande loopen ett antal hundra gånger

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

råkade ut för en bugg nyligen....

fick först ett nätverksfelmeddelande och jag blev urloggad, när jag sedan försökte logga in fryste spelet...

EDIT: fick det en gång till nu... screenshot:

EDIT2: föjer Johanta's exempel, säg till om ni vill ha testare för en linux-version...

EDIT3: när jag joinar ett spel så kan jag inte börja lira, fast det finns lediga platser, jag trycker på start men inget händer, kan man inte starta när de andra som spelar har klickat på starta eller?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

highcontrast 1
är väldigt mycket skönare, du borde ha det som default.

Du borde också lägga till en timer som visar hur länge spelet har varit igång, det skulle vara bra.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

highcontrast är mycket fulare dock också :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det som är skönt med highcontrast är att färgerna inte är det minsta likadana.

Jag som har en liten färgstörning har svårt att se skillnad på vit och gul (tror det är dem, är det iaf med) utan highcontrast

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

Jag kan också tänka mig testa det för linux. Det funkar bra med wine iaf. Bra spel.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

*Hade varit skönt om en utslagen spelares spelruta blir mörk eller något så att man tydligt ser när en spelare är ute ur leken utan att behöva titta bort från sin egen plan allt för länge.. ett ljud för detta hade inte varit helt fel annars.
*Hade varit trevligt om planen flashar till i någon tydlig färg när en spelare skickar ut stenar till de andra spelarna. Bra att känna till när man planerar nästa drag.
*Mer musik. Blir vansinnigt uttråkad av att ha det helt tyst när man väntar på de andra spelarna. (vilket jag t.ex gör just nu.. Psionicist & Glith kör på för fullt )
*en pause funktion skulle vara bra så att man inte automatiskt blir sist om telefonen skulle ringa.

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR

*Hade varit skönt om en utslagen spelares spelruta blir mörk eller något så att man tydligt ser när en spelare är ute ur leken utan att behöva titta bort från sin egen plan allt för länge.. ett ljud för detta hade inte varit helt fel annars.

Ligger redan på todo listan. Jag röjer buggar och problem som gör så att spelare inte ens kan lira före något annat

Citat:

*Hade varit trevligt om planen flashar till i någon tydlig färg när en spelare skickar ut stenar till de andra spelarna. Bra att känna till när man planerar nästa drag.

Detta finns det än lösning för. Upp i högra hörnet så finns det en siffra. << X betyder att det kommer X stenar efter du har satt ner den biten du har just nu. Detta ger dig tillfälle att dodga massa block. >> X betyder X utegående stenar. Detta är bara lite temp text. Det skall till mycket mycket tydligare när man får stenar och när man skickar. Det skall vara varnings ljud när man har inkommande stenar.

Citat:

*Mer musik. Blir vansinnigt uttråkad av att ha det helt tyst när man väntar på de andra spelarna. (vilket jag t.ex gör just nu.. Psionicist & Glith kör på för fullt )skulle ringa.

Detta skall fixas. Mer musik är på G.

Citat:

*en pause funktion skulle vara bra så att man inte automatiskt blir sist om telefonen skulle ringa.

Det finns på listan men det är diverse design problem med det dock. Dessutom varar ett parti alldeles förlänge just ju. Jag skall lägga till lite grejer så det blir svårare och svårare ju längre matchen är.

Visa signatur

Permalänk
Glömsk

matricks: Spelet krashade. "Programmet ... orsakade ett programfel". Ska försöka återskapa, mer info snart.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Om det krashar så finns det en stor chans att det står i corelog.txt varför det krasha. Jag skall fixa så den slänger upp en dialog-ruta med vad det är för fel i nästa version.

Visa signatur

Permalänk
Glömsk

Okej, nu har jag återskapat felet rätt många gånger. I chatten:

Skriv en lång mening.

Skriv nu en massa specialtecken.

Backspace två gånger i jäkligt snabb följd.

Exempel:

Detta är en väldigt lång text som jag skriver för att visa att spelet krashade, det gjorde iofs inte så mycket eftersom jag ändå förlorar ganska ofta. Nu skriver jag specialtecken typ (/#!"()(¤/=!)"(#=)=!"(#)=(!)"(#)=!"#"#

Backspace backspace.

Testa några gånger.

Edit: Med chatten menar jag när man skapat ett spel, inte i "lobbyn"

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Haha om du spelar istället för att skriva en massa svordommar i chatten slipper du kraschen

Visa signatur
Permalänk
Glömsk

Heh, lyckas alltid krasha spelet men det är lite träligt ibland. Nyss hamrade jag säkert en 1000 tecken med skift intryckt. Men till slut dog spelet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ah! Vilket underbart spel. Spelade precis min första match mot en snubbe som hette Zypher. Tog en jävla tid men jag vann! Ska lätt se till att alla jag känner börja lira detta. Riktigt bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Heh, lyckas alltid krasha spelet men det är lite träligt ibland. Nyss hamrade jag säkert en 1000 tecken med skift intryckt. Men till slut dog spelet.

okej.. låter som en bufferoverrun någonstans.. kan försöka leta upp den ikväll..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta finns det än lösning för. Upp i högra hörnet så finns det en siffra. << X betyder att det kommer X stenar efter du har satt ner den biten du har just nu. Detta ger dig tillfälle att dodga massa block. >> X betyder X utegående stenar. Detta är bara lite temp text. Det skall till mycket mycket tydligare när man får stenar och när man skickar. Det skall vara varnings ljud när man har inkommande stenar.

Har lagt märke till den siffran ja, men den är alldeles för liten, och så är iaf jag mer intresserad av att i ögonvrån se just NÄR blocken kommer att komma så att man kanske hinner göra en liten snabb korrigering med biten som är i luften just då.

Citat:

Det finns på listan men det är diverse design problem med det dock. Dessutom varar ett parti alldeles förlänge just ju. Jag skall lägga till lite grejer så det blir svårare och svårare ju längre matchen är.

Låter jätte bra
Var precis i en duell med någon som hette "Gitch" eller något, duellen varade säkert i 20-30 min och blev för jäkla seg efter ett tag.
Men att svårigheten ökar borde gå att välja som ett alternativ när man skapar rummet

Fick för mej att jag läste igenom todo listan innan och att dessa sakerna inte stod med (utom musiken då ), men tydligen så läste jag väl lite dåligt..

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Vissa saker har jag dock bara i huvudet. Kommer inte ihåg att skriva ner allt.

Sunrays server dog så senaste verren hittarn ni här nu.

http://www.teepop.net/files/teepop-v7.1.zip

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

WinMar (guest) sent 63 stones måste vara något sorts rekord va?

edit: Kan du inte göra så att down-arrow gör så att man klossarna åker ner lite snabbare och space släpper dom helt? Tycker det känns konstigt att nerpilen ska släppa dom och trycker fel hela tiden...

edit2: hade varit fräckt med någon sorts system som visar hur många vinster samt förluster man har, hur många stenar man max gett sin motståndare o.s.v

Permalänk
Medlem

Nu fick ni mig att starta Windows. Och natruligtvis väntade 18 säkerhetsuppdateringar på att få installeras, och så omstart innan man kan få testa ett litet spel... Är tacksam att jag inte använder det som default plattform

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinMar
WinMar (guest) sent 63 stones måste vara något sorts rekord va?

edit: Kan du inte göra så att down-arrow gör så att man klossarna åker ner lite snabbare och space släpper dom helt? Tycker det känns konstigt att nerpilen ska släppa dom och trycker fel hela tiden...

edit2: hade varit fräckt med någon sorts system som visar hur många vinster samt förluster man har, hur många stenar man max gett sin motståndare o.s.v

63 har jag redan satt. Finns bild på det tidigare i tråden.

Angående drop så tänker jag nog behålla det som det är just nu. Space är dåligt att ha det på p.g.a att man inte kan skriva saker undertiden man spelar. (kommer i nästa verre att den autoselectar chatten helatiden). Sedan vill jag ha instant down på arrow down pga att då kan man skicka det mycket tidigare övernätverket och dölja en massa lagg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

matricks.
Tänkte påpeka att: Om man har en gammal ver och försöker ansluta så kommer det upp en text. Den går dock inte att läsa klart pga att den är för lång.
En wordwarp vore på plats.

Är spelet skrivet i C++?

Kanonspel iaf.. Hos mig konkurerar det med doom3, helt ärligt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Vet att man inte kan läsa hela texten. Ligger på min todo.

Spelet är skrivet i C++

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En annan fin grejj, som är lite "extra" vore ju om någon skickade över 50 stenar på en gång så skulle det stå i alla spelrum... eller något liknande.

Visa signatur

tack o bock