Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Om Elipsion kan fixxa en dator så är ju det utmärkt, men annars kan du väl utveckla det på maccen och be någon kompilera upp det på en PC?

Låter väldigt omständigt o behöva sitta o skicka det till nån så fort det ska kompileras...

Visa signatur

/Robert

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruppo
Låter väldigt omständigt o behöva sitta o skicka det till nån så fort det ska kompileras...

Snarare omöjligt... Fan vad störande med små kodfel när man måste kompilera om några gånger samma minut (som lär bli samma kvart om man ska packa ihop och skicka koden varenda gång).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Då var det fixat.

Jag vill tacka Elipsion som kommer bistå med hårdvara till en server under denna månad och Teetow kommer bistå med en TFT skärm. Såå.. det kommer bli grejer gjort även nästa vecka!

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket roligt spel!
Flyter riktigt bra och har den där sköna skittles-känslan.

Nu saknas bara en console-version :-).

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Glömsk

Väldigt roligt spel. Fick visserligen storstryk, men nu vet jag hur man spelar iaf.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Snarare omöjligt... Fan vad störande med små kodfel när man måste kompilera om några gånger samma minut (som lär bli samma kvart om man ska packa ihop och skicka koden varenda gång).

Ehm, jag tänkte att han kunde kompilera på MACen och testa och så sen när det var klart för att färdigkompileras så kunde han skicka...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Då var det fixat.

Jag vill tacka Elipsion som kommer bistå med hårdvara till en server under denna månad och Teetow kommer bistå med en TFT skärm. Såå.. det kommer bli grejer gjort även nästa vecka!

Bra, då löste det sig ändå.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

jag gillar spelet

Kan man skicka fler stenar än 30 samtidigt? Jag tömde i stort sett hela min skärm samtidigt en gång och vann därmed rundan

Permalänk
Medlem

hur skickar man egentligen många stenar? taktiker tack

BTW: riktigt kul tidsfördriv.. det gjorde du bra matricks o alla andra som medverkar i utveklingen

EDIT: någon som vill komma in o lira lite nu?

Permalänk
Medlem

Det kommer en hemsida där vi förklarar exakt hur combo systemet fungerar.

Dessa har jag hunnigt fixat ikväll, blir några till innan jag släpper. Ge mig en timme till.

FEAT: High Contrast option (:))
FEAT: "Game starts" in the chat
(FEAT: DirectSound)

Jobbar fortfarande på directsound. Verkar vara lite problem med den på vissa burkar.

EDIT:

http://jmb.mine.nu/~matricks/.teepop/client15.exe

Där är en liten ny exe för att testa nya ljudsystemet. Säg till om det är en förbättring mot förra eller om ni har problem med den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan va ball spel! beroendeframkallande keep up the good work...

Permalänk
Medlem

Teepop v7 är nu släppt. Innehåller dessa ändringar.

BALANCE: Big is too good
BUG: Client should animate last move so you see how you die
BUG: You can resize the window
BUG: Borders is incorrectly displayed when joining a room
FEAT: High Contrast option
FEAT: "Game starts" in the chat
FEAT: DirectSound

Blev inte så mycket. DirectSound to massa tid :/

Tankas ner här >> http://jmb.mine.nu/~matricks/.teepop/teepop-v7.zip

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jippi, äntligen

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Skriver även här:
Det händer ofta att man råkar droppa block av misstag. De borde bara fall sanbbt medans man håller inne istället.

Permalänk
Medlem

Hitta en icke så rolig minnes läcka.. uppgradera snarast.

http://jmb.mine.nu/~matricks/.teepop/teepop-v7.1.zip

FIXED (v7.1):
BUG: Huge memory leak in the new sound system
BUG: some times the boarder and name for your field isn't shown

Locke: nja. Tiden som den faller utnyttjar jag till kommunication med servern för att dölja lagg. Jag skall fundera på det.

EDIT:

Här kommer det första Teepop skrytet

[skryt]Hohoho.. lyckades just med en av dom fetaste combon jag sätt. Jag röjde så gott som hela min plan.[/skryt]

63 stones det får plats 72 på en hel spelplan snacka om kört

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Skriver även här:
Det händer ofta att man råkar droppa block av misstag. De borde bara fall sanbbt medans man håller inne istället.

Nja, däremot ska man kunna flytta den medans den faller snabbt

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, däremot ska man kunna flytta den medans den faller snabbt

Nej.. just detta jag inte vill. För direkt när du trycker ner så skickar den massa grejer till servern så den kan evaluera det som kommer hända och skicka tillbaka ny spelplan och block till dig. Börjar jag lägga in sånna där saker så kommer det sega upp spelet och laggen kommer bli mer tydlig. Jag kan komma undan det med lite trix fast då blir protokollet mer sårbart.. men kanske i framtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Nej.. just detta jag inte vill. För direkt när du trycker ner så skickar den massa grejer till servern så den kan evaluera det som kommer hända och skicka tillbaka ny spelplan och block till dig. Börjar jag lägga in sånna där saker så kommer det sega upp spelet och laggen kommer bli mer tydlig. Jag kan komma undan det med lite trix fast då blir protokollet mer sårbart.. men kanske i framtiden.

:\ Har sabbat hela min "hand" flera gånger på att man inte kan flytta medans den åker snabbt, är så vad vid att man kan det

Edit-
Spelet är i seröst behov av att bli snabbare ju längre man kör, 10+ minutersmatcherna är tyvärr ganska tråkiga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

:\ Har sabbat hela min "hand" flera gånger på att man inte kan flytta medans den åker snabbt, är så vad vid att man kan det

Edit-
Spelet är i seröst behov av att bli snabbare ju längre man kör, 10+ minutersmatcherna är tyvärr ganska tråkiga

Särskilt för oss som suger och få sitta och vänta medans de andra spelar klart

EDIT: Hittade en bugg som har med resize att göra. Det går fortfarande att högerklicka på toppen av fönsterramen (kommer inte på vad det kallas) och högerklicka och välja maximera.

EDIT2: Går även att göra det i taskbaren. Fast det kanske du redan visste.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Har bara kollat så smått på det, men det verkar verkligen helt kanon, speciellt när det är min favoritspelsgenre och jag fördriver en hel del tid med att spela Dr. Mario dagligen. Det bästa, som jag ser det, hade varit ifall det kom stöd för gamepad. Det är nästan ett måste ifall man skall kunna spela snabbt, åtminstone för mig. Är det planerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit-

Detta är ett problem som vi vet om. Jag lägger lite tyngd på_att lösa det idag då. Jag har lite ideer hur det skall lösas och jag tror ni kommer gilla det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8

Särskilt för oss som suger och få sitta och vänta medans de andra spelar klart

EDIT: Hittade en bugg som har med resize att göra. Det går fortfarande att högerklicka på toppen av fönsterramen (kommer inte på vad det kallas) och högerklicka och välja maximera.

EDIT2: Går även att göra det i taskbaren. Fast det kanske du redan visste.

Se ovan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
Har bara kollat så smått på det, men det verkar verkligen helt kanon, speciellt när det är min favoritspelsgenre och jag fördriver en hel del tid med att spela Dr. Mario dagligen. Det bästa, som jag ser det, hade varit ifall det kom stöd för gamepad. Det är nästan ett måste ifall man skall kunna spela snabbt, åtminstone för mig. Är det planerat?

Gamepad support har vi redan tänkt på dock står det inte på listan.. men jag kan skriva upp det.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Sen hade det varit kul med den skimrande diamanten som tar bort alla av en och samma sort beroende på vilken färg man lägger den på. Det är sånt som gör att man ser ras när man stänger ögonlocken på kvällen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
Sen hade det varit kul med den skimrande diamanten som tar bort alla av en och samma sort beroende på vilken färg man lägger den på. Det är sånt som gör att man ser ras när man stänger ögonlocken på kvällen

Låter som en mycket farlig greja. Huga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle du tills nästa release kunna lägga upp en separat zip-fil med de filer som skiljer sig mot filerna i föregående release, så vi med modem slipper ladda hem alla filer på nytt. Alternativt om det går att komprimera hårdare.

Annars är spelet det roligaste jag spelat på länge, om jag skall vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Spelet är lite stort just nu pga att ljudet är inte komprimerat på något annat sätt än zip. Detta är något jag vill fixa snarast och då kommer storleken sjunka till förhoppningsvis under 2mb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick nått som liknade en bugg igår.. jag vann och då hoppade sista klossen sista rutan om och om och om och om igen.. bara så du vet

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Den vet jag om. Den hittade jag också och den är dokumenterad inte en sån farlig sak dock som tur är

Ohh.. btw.. Teepop har börjat fått sina första idlare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer det en linux version?
Verkar lite tufft får se om det kommer en linux version eller om jag orkar starta windows.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Verkar lite tufft får se om det kommer en linux version eller om jag orkar starta windows.

Den funkar bra i cedega och wine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_

Eftersom jag personligen inte använder Linux eller har en burk med linux på så kan det dröja.

Visa signatur