Grafiken hackar i spel(GeForce4 Ti4200)

Permalänk
Avstängd

Grafiken hackar i spel(GeForce4 Ti4200)

Har ett ganska irriterande problem.Grafiken hackar ibland till när jag sitter och spelar cs(ja jag är en cs-spelare).Har provat med 61.77 drivrutinen,50.xx och 45.xx men inget hjälper det hackar lika mycket.Någon som kan hjälpa mig med problemet?Det är ganska så irriterande när det hackar till ibland..

OFFTOPIC:
Hur får man fram fps-mätaren?Jag har net_graph inställt på 3 men den kommer ändå inte upp.

Tacksam för lite svar

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd

OT: cl_showfps 1 om du bara bryr dig om och se fps:en.

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

Du... med det kortet skall du inte ha några problem alls i CS.
Kör den vanliga valsen med att uppdatera antivirus och ditt waresprogram.. gör en sökning på båda.

Sen får du skriva vad du har för inställningar i CS så kanske vi kan hjälpa dig mer.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte Norton Ativirus program hoppas jag?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

V-synk av kör du med eller !

Sen när du spelar så skriver du fps_max tryck enter då kommer du att få se din max gräns för fps.
Sen trycker du igen fps_max 100 tryck enter då skall du ligga på 100 i fps.

Skriv rate i console står det typ 2500 så skriv rate 99999 det hjälper i alla fall mig att det slutar lagga när connection e bad (high ping).

Mer skall det inte vara för det kortet skall klara det utan problem..

Permalänk
Medlem

För att vara onödigt petig kan jag avslöja till dej agent att raten är max 20000 på CS servers. Att ha högre är ingen ide.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

ladda 30.82 skaffa F-Secure om du har Norton

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

program kan störa...
mitt program till att läsa av sensorerna på modekortet fick vissa spel att lagga (epox)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Den enda temperatur sensorn som jag känner till är den på min Kylare Artic något. Sen har jag

rate 20000

V-sync avstängt

fps_max på 301

Men jag ska prova med mitt gamla tagentbord och mus och se om problemen försvinner.Sitter med ett trådlöst Microsoft Wireless Basic kör.Å musen vill inte svänga lika fort som jag dock.

Sen kör jag varken med Norton eller F-secure kör med Avast Anti-virus.Enda gången det jobbar lite hårt är när den uppdaterar virus-databasen

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd

har du developer igång? annars ska du bara ha fps_max 101... är det bara cs som det hackar till ibland? för det är andra som har haft samma problem med cs. titta in på www.counter-strike.nu ´s forum, där finns en klistrad FAQ hur man löser det, kan dock inte addressen :/ vet inte om det är det som krånglar, men du har en rejäl flaskhals på din dator... en 256 MB sticka TWINMOS skulle minst behövas...

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite.
jag har ett gf4 ti4200 också och jag lider av fps drops i cs. nu bryr jag mig inte om att ha typ 100fps eller nåt sånt utan bara så fpsen inte droppar till 5-15 när man e mitt i en eld-strid. nån som vet vad felet kan vara? har norton 2004 pro ifall nån undrar. har fö gått hur fint som hällst förut, vart efter att jag installerade om steam som d fuckade sig.

Permalänk
Avstängd

Nawi: Avinstallera Norton,för det gör att du får fps_drops.Mitt tips är kör med Avast Antivirus.Det är gratis om du laddar ner Home Edition och installerar,registrera sen bara en cd-key(det är också gratis).Jag vet inte vad Norton 2004 Pro innehåller?Men Ávast har även inbyggd brandvägg om jag inte minns fel.Sen tror jag att du kunde få det på svenska också.

Så mitt tips är Släng ut Norton skitet och ladda ner Avast

Problemet är löst i övrigt.Det var musen som inte riktigt hängde med.Så det var det som skapade "hack" känslorna.Så det blir till att spela med min gamla Creative Optical 3000 mus.

Pompeboo: Bra när kan du skicka mig lite pengar då?E man arbteslös så kan man inte göra så mycket vet du.Om man inte vill börja jobba på Donken vill säga

OFFTOPIC:

Någon som håller med om att glidytorna på Microsoft och MX musen är värdelösa? Med min Creative mus kan jag nästan göra en 360 graders svängning innan jag ens har kommit ett half varv med min Microsoft mus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har spelat CS ett antal år... har ett GF4 på andra datorn och ALDRIG haft dropp på fps pågrund av Norton (Möjligtvis på Fredagar kl 20.00 men det är för den scannar ).

När kom folk på att Norton skulle droppa fps i CS ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

testar först me att stänga av norton. e inte så beroende av cs så jag måste avinstallera d. spelar hällre nåt annat spel isf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
[B]

Någon som håller med om att glidytorna på Microsoft och MX musen är värdelösa? Med min Creative mus kan jag nästan göra en 360 graders svängning innan jag ens har kommit ett half varv med min Microsoft mus.

Jag håller med :D:D har du Creative optical 3000 som jag eller ?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Spelar ni spel med anti-virus programmen igång eller? Det är väll självklart att man stänger av sådant.

Permalänk
Medlem

Har haft Norton Internet Security i lika många år som jag har spelat CS och aldrig haft probelm pga Norton. Varken Fps drops eller lagg.
Det e nåt annat som spökar hos dig isf.

Permalänk
Avstängd

naken^: När dom själva fick erfarenhet av det?Sitter med 70fps som känns som 100, enda gången jag får fps drops är när det kommer en smoke eller flash så är jag nere i 20-21fps

VIGGE_BOSSEN: Självklart,totalt omöjligt å spela med en värdelös mus som Microsoft Det är tur att man kan köra med båda musarna samtidigt

kukilon: Japp,jag spelar med det igång, har inga som helst problem med det.Sitter man dock med Norton så skulle det vara totalt omöjligt att spela något spel.

Agent: Om man inte har några andra spel installerade då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör du på OPengl då ??? kan vara felet..

Visa signatur

Amd athlon xp2200+ på ett ASUS a7v600-x | 512 mb pc2700 |Samsung Spinpoint P80 160gb 7200rpm 8 mb | Gainward Geforce 3 ti200/500 128 mb POWERPACK | Kringutrustning: Samtron 96P , Microsoft multimedia Keyboard, Intellimouse explorer 3.0 , Func 1030 (brand new) ca 9k @ 3dmark01(oklockat), Klockat resultat kmr nån gång efter nyår

Permalänk
Medlem

cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 cl_rate 25000

net_graphos 2 net_graph 3 cl_weather 0

gl hf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 cl_rate 25000

net_graphos 2 net_graph 3 cl_weather 0

gl hf

cl_rate 25000 ? näru cl_rate ska vara "9999"

s här göru. Ställ in dina cl_updaterate och cl_cmdrate till 101 sedan ställer du in din ex_interp på "0"
rate "20000" ska du ha ocks (en del säger 25000, men maxvärdet är nu för tiden 20000 s det är liak som..)
fixa bättre drivisar till grafikkortet, se till att du lirar opengl. ha net_graph 3 på. Gå in på en BRA server och kollaom du har loss / choke. Har du det så sänker du din updaterate och cmdrate lite i taget (MEN SÄNK BARA HÖJ INTE) ända tills du har 0 i choke/loss. När du sänker dina rates så ställs din ex_interp in automatiskt. skriv ex_interp i consoll och kolla va värdet är, så lägger du in det värdet i din userconfig också. då har du dem bästa netcodesen till din uppkoppling.

men eftersom det inte hade med saken att göra så.. men fixa drivrutiner till kortet.. ska inte lagga :S
och ifall det gör det så ska du se till att du går tiilll stället du köpte kortet och ber om ett nytt.

Visa signatur

/ gurra

Permalänk

Hej! Ehm, menar ni att Norton Antivirus suger prestanda även när man stängt av det där auto protect eller vad det heter? Kanske är därför jag har problem, får prova att avinstallera det sen

Visa signatur

Fractal Define S | Ryzen 7 5800X3D | Powercolor Radeon RX 7900 XTX RD | Aorus X570 Master | GSkill 32gb 3600 C14 | Corsair MP600 1tb | Kingston Fury Renegade 2tb | WD Black SN750 1tb | Corsair RM1000e
Loque Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Gigabyte RTX 3060ti Gaming OC | Aorus X570 I Pro | Crucial Ballistics 16gb 3600 C16 | WD Blue SN550 1tb | Corsair SF450 v2

Permalänk
Medlem

allså... rate o sånt är ju inställningar för anslutningen, alla har olika dvs...

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riLLan
Kör du på OPengl då ??? kan vara felet..

haha kanske e där skon klämmer?Men OpenGL följer väl med ForceWare köret?Fast kortet har ju bara OpenGL 1.3 stöd Har valt software i Cs så det är ju spelet som avgör det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
haha kanske e där skon klämmer?Men OpenGL följer väl med ForceWare köret?Fast kortet har ju bara OpenGL 1.3 stöd Har valt software i Cs så det är ju spelet som avgör det

Software = mjukvarurendrering. Alltså CPUn som gör beräkningarna istället för grafikkortet. Ändra till OpenGL så funkar det bra.