Permalänk
Medlem

Faan va mycket problem

skulle testa innan jag gick till jobbet tänkte jag
¨

först så kom inte server fönstret upp när jag klickade på find servers

stängde ner och startade cs-s igen då frös spelet innan valen kom fram(find servers , options mm )

stängde ner det igen och startade sen det igen

då verkade det gå bra fick fram 3 servrar startade ett spel då fryser skiten igen innan spelet går igång

gör om allt igen då funkar det kommer in i spelet väljer terrorist och väntar på att alla skall dö

äntligen skall man få testa men icke då spelet startar skall precis köpa lite då fryser skiten igen

och ett fel medelande kommer upp om att the memmory could not be read eller nått

Ja ja får ge mig på det igen efter jobbet

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Mitt vägrar starta, ser sjävla "Source" bakrunden sen flyger man ut till skrivbordet.

Samma fel för mig

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Faan va mycket problem

skulle testa innan jag gick till jobbet tänkte jag
¨

först så kom inte server fönstret upp när jag klickade på find servers

stängde ner och startade cs-s igen då frös spelet innan valen kom fram(find servers , options mm )

stängde ner det igen och startade sen det igen

då verkade det gå bra fick fram 3 servrar startade ett spel då fryser skiten igen innan spelet går igång

gör om allt igen då funkar det kommer in i spelet väljer terrorist och väntar på att alla skall dö

äntligen skall man få testa men icke då spelet startar skall precis köpa lite då fryser skiten igen

och ett fel medelande kommer upp om att the memmory could not be read eller nått

Ja ja får ge mig på det igen efter jobbet

Hade samma tanke Gick till och med upp en halvtimme tidigare än vanligt för att få pröva. Men likt förbannat så får man memory could not be "read".

Såg på Steamforumet att fler hade samma problem men dock ingen definitiv lösning. Får hoppas att det har kommit en när man kommer hem.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Tycker att dom borde fixat mycket av dom här Stora problemen
Dom har ju kört via cafeérna ett tag nu

Som sagt hoppas det funkar bättre när man kommer hem

Visa signatur

Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem. Men helt plötsligt funkade det????? jag gjorde ingenting. Dust med 64 spelare var en....annorlunda upplevelse 30 flash in i tunneln blir ganska jobbigt, speciellt om det är teamates som kastar. Jag satt nog i 2 minuter och var helt blind och döv.....visste inte ens om jag levde

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Har haft samma problem. Men helt plötsligt funkade det????? jag gjorde ingenting. Dust med 64 spelare var en....annorlunda upplevelse 30 flash in i tunneln blir ganska jobbigt, speciellt om det är teamates som kastar. Jag satt nog i 2 minuter och var helt blind och döv.....visste inte ens om jag levde

He he låter ju hmmm skoj . . . .

Visa signatur

Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Får bara:
"Unable to set mode" This might be a known bug with antialiasing. We have reset your antialiasing settings Try starting the game again."

Startar jag spelet igen får jag bara samma meddelande.

Alla andra spel (inkl. de i steam) funkar fint.

Använder inga refreshrateverktyg eller någonting.

crap :/

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
Får bara:
"Unable to set mode" This might be a known bug with antialiasing. We have reset your antialiasing settings Try starting the game again."

Kolla Steamforumet, finns en hel del trådar om det med potentiella lösningar.

http://www.steampowered.com/forums

Visa signatur

Permalänk

råkade fumla till det på msn nu

DeliMastah säger:
nu har ja kört cs ource

Pierre JÄVLAT (Georges Lief) Goudin a.k.a hippin som gick vilse.. säger:
smed d?

DeliMastah säger:
joda de gjorde vi

vi?

tror du att du å spelet e 1 person nu??

nu har du gått för långt

DeliMastah säger:
oj ja måste sluta spela nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
Får bara:

Upplever samma problem med drivern nvidia 45.23. Uppdaterade till senaste och den fungerade i CSS. Ända nackdelen är att drivern fungerar apdåligt med mitt kort.
Försöker med 45.33 nu ifall den funkar med CSS.

EDIT*** Hitta lösningen

Citat:

"unable to set mode is because of a refresh rate problem. A fix to try is to go Start>run in the run box type dxdiag then click on the last tab more help . Then click the override button. Set the override value to what you've got ur refresh rate locked at e.g 100mhz then click the save all information button and exit a reboot may be needed. or you can try going into display properties, settings, advanced, monitor, and try to change your refresh rate there. the problem is because u most likely have reforce or other refresh rate software installed.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Hehe, ska precis testa, spännande:D updaterar...

Permalänk
Avstängd

tankar för fullt!

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Medlem

för mig är det bara svart sen hoppar den ut till skrivbordet. vad kan jag göra för att få igång det? är skit sugen på att spela det

EDIT: jag ändrade så att hz skulle uppdateras med mitt skrivbord så kom jag fram så långt att css bild kom fram men sen gick den tillbaka till skrivbordet. nu vill jag faktist spela det. snälla nån hjälp mig:(

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Upplever samma problem med drivern nvidia 45.23. Uppdaterade till senaste och den fungerade i CSS. Ända nackdelen är att drivern fungerar apdåligt med mitt kort.
Försöker med 45.33 nu ifall den funkar med CSS.

EDIT*** Hitta lösningen

gah funkar ändå inte! blir tokig ffs

Permalänk
Medlem

nu testade jag starta om datorn. det ändå som skillde sig den här gången var att windows startfält var med på css bilden. sen gick den tillbaka till skrivbordet. snälla jag är desperat. kan nån hjälpa mig. jag har väntat år och dar på att få spela

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jericho
nu testade jag starta om datorn. det ändå som skillde sig den här gången var att windows startfält var med på css bilden. sen gick den tillbaka till skrivbordet. snälla jag är desperat. kan nån hjälpa mig. jag har väntat år och dar på att få spela

Jag kommer ju iaf in i spelet även om jag inte lyckades spela något i morse

Jag anv Kissekatt 4.7

Visa signatur

Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig. Fast min dator hänger sig hela tiden när jag spelar, vilket inte brukar hända med andra spel.

Permalänk

För er som det hoppar tillbaka till skrivbordet; testa att ställa ner upplösningen i windows till upplösningen ni har i CSS och starta spelet då.

Inga refreshrateprogram ska finnas igång heller.

PS. det är 1024x768 som är standardupplösningen i spelet.

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Medlem

Efter ett tag fick ajg också problemet att det hoppade tillbaka till skrivbordet. Jag löste problemet genom att starta om datorn. Men CS:S eller Steam har gett mig väldigt många bluescreens och automatiska omstartningar. Sist fick jag en bluescreen utan text.

edit: Just nu har jag fått två stycken bluescreen utan text.

Permalänk
Medlem

Lösning på era crascher.

Kör- dxdiag.
Välj sista fliken (more help), välj sista knappen (override), skriv sedan in er refreshrate ni kör med i override value fältet....voila det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Efter ett tag fick ajg också problemet att det hoppade tillbaka till skrivbordet. Jag löste problemet genom att starta om datorn. Men CS:S eller Steam har gett mig väldigt många bluescreens och automatiska omstartningar. Sist fick jag en bluescreen utan text.

edit: Just nu har jag fått två stycken bluescreen utan text.

Skulle sett över drivrutiner och hårdvaran då applicationer inte kan sänka/crasha hela NT os.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Skulle sett över drivrutiner och hårdvaran då applicationer inte kan sänka/crasha hela NT os.

Jo, men grejen är att jag installerade nya drivrutiner för både moderkort och grafikkort nyligen. Ska se om det hjälper om jag installerar om DirectX. Om inte det fungerar, får jag väl installera om drivrutinerna igen.

Permalänk
Hedersmedlem

fungerar klockrent i 1280x1024 max med 6xaa & 8xaf - catalyst 4.9 betal & systemet nedan!

grafiken är väl sådär, men det är ju bara en konvertering av vanliga cs
(tunnelgolvet ser ut som taget från valfritt badrum t.ex. - skuggningen helt & hållet orealistisk.....(solen->-v-ä-g-g-->--||gubbe;skugga

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Tror nog att uppdateringen av DX fixade mina krashproblem! Men nu lider jag av att spelet krashar istället. Man spelar helt vanligt, men plötsligt fryser hela spelet. Man blir då tvungen att trycka på windows-knappen för att komma tillbaka till windows och stänga av den där istället.

Någon mer som har upplevt det här?

Permalänk
Medlem

var inne på steampowers forum och läste lite. det var rätt många som hade det problemet. och ingen verkar ha en riktig lösning. valve verkar sova för dom säger ingenting. helt knäpptyst. och alla försöker komma på små egna gulliga lösningar. många med Nvidia grafikkort verkar ha problem med AA. men det kan man ju inte stänga av med radeonkort eller?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det har börjat hänga sig precis när den laddat klart och ska "komma in på servern" så att säga. Jag har inte gjort något speciellt och det funkade förut idag. Jag har testat att installera nya catalyst utan resultat. Stress test funkar, men inte att gå in på servrar.

Edit: lyckades få upp denna nu:

Permalänk
Medlem

Mmm, det är löjligt buggigt...

Permalänk
Medlem

Kolla på steampowered fourmen ang. minnes buggen

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk
Avstängd

jag fixade aa buggen iaf

jävligt kul faktiskt, synd bara att det inte finns några bra servrar ännu.

typ bara tyska med sv_maxupdaterate 60

Permalänk
Medlem

jag hittade många svenska med ping under 50...~500 st tom

Visa signatur