Permalänk
Medlem

Mitt projekt

Jepp, då var det dags för projektarbetet i 3an. "Varför inte bygga ett chassi?", tänkte jag

Här har ni en kraftigt förenklad bild på hur det kommer att se ut:

Någon som direkt ser vad som kan skapa problem? Tanken är att att göra ett chassi med bra luftflöde och god kylförmåga, samtidigt som det ska vara extremt tyst.

EDIT:
Bilden blev lite feldimensionerad. Plan A ska vara lika hög som plan B, om inte lägre.

Permalänk

hahaha lol jo jag ska oxo bygge ett chassi som projektarbete

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skottelin
hahaha lol jo jag ska oxo bygge ett chassi som projektarbete

Gött :), har du någon skiss på g?

Permalänk
Medlem

Ska också bygga ett chassi som projektarbete :D, fast med en kompis :D,

Permalänk
Medlem

Ska du ha det tyst bör du stänga in HD så gott det går, då denna oftast låter mest när man väl fått fläktarna "helt" tysta.

Visa signatur

// Jöben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jöben
Ska du ha det tyst bör du stänga in HD så gott det går, då denna oftast låter mest när man väl fått fläktarna "helt" tysta.

Hade tänkt hänga upp dem i cykelslangar. Det får räcka, tänker inte installera fler fläktar än vad jag redan har.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en bra ide enligt mig. Lycka till.

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thal
Ser ut som en bra ide enligt mig. Lycka till.

Tack, tack. Kommer uppdatera den här tråden under projektets gång tror jag.
Glömde tacka Jöben för hans tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr.leffe
Tack, tack. Kommer uppdatera den här tråden under projektets gång tror jag.

Ingen orsak och uppdatera för all del tråden. Du kan ju använda det som en logg över projektet.
I så fall kan du även använda själva loggen som en del av projekt arbetet. För om jag ej minns fel så vill dom ha tidsplan och vad du gjort varje gång.

Om du håller oss uppdaterade med bilder, info etc så lär du ha allt du behöver för en bra loggbok

Hur har du tänkt att burken skall se ut på utsidan (färg etc) ?
Och dessutom, vilket material skall du bygga burken av?

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Medlem

byggde min första väska så, blev mycket bra kylning osv.

Visa signatur

rc@eu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thal
*text*
Hur har du tänkt att burken skall se ut på utsidan (färg etc) ?
Och dessutom, vilket material skall du bygga burken av?

Den ska byggas i trä. Vet inte riktigt vilket träslag bara. Såg ett fint chassi i galleriet som var byggt med gran, så det är helt klart intressant. Någon som vet nått annat fint?

EDIT:
Hittade chassit:
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=335...
"Den är byggd i gran som är betslackad"

Permalänk

lol.. Jag ska snart börja på mitt projektarbete... ett trä chassi o vattenkylning. Gjort i 18mm limträ EK.

Visa signatur

AMD Opteron 165 @ Orginal ATM | 2048 PC4000 Corsair XMS | Asus A8N-E | Sapphire x1800GTO 256mb @ Orginal ATM | Seagate Baracuda 7200.7 120GB & 200GB

Permalänk
Medlem

vad går du/ni för linjer eller?
Alla bygger ju chassin som projetkarbeten

Permalänk
Medlem

vilket program går du?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

asså jag får spel på allas planer här på swe , skapa inte en tråd som heter Projekt förän ni börjat med det och med bilder, ska det va så svårt? blir f*n less!

Visa signatur

#1 EPoX EP-8RDA+ | AMD - 2320 Mhz (210 x 11) | 2 x 512 DDR 333 PC 2700 (2-2-2-11) | Powercolor 9800 Pro 378/337,5@438,75/362,25 | 120+160 GB Seagate | SB Live 5.1 Digital | 3dmark 03 - 6176 | Aquamark - 43876 |
#2 - AMD Duron 1200 mhz | 512 sdram | Geforce MX 440 | IBM 120 GB | Linux |

Permalänk
Medlem

ovanligt att någon bygger ett chassi som projektarbete...

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maorio
vilket program går du?

Inget, 1 år kvar!

Permalänk

Jag går sista året på EL med inriktning Data Teknik

Visa signatur

AMD Opteron 165 @ Orginal ATM | 2048 PC4000 Corsair XMS | Asus A8N-E | Sapphire x1800GTO 256mb @ Orginal ATM | Seagate Baracuda 7200.7 120GB & 200GB

Permalänk

Verkar inte så smart att ha alla komponenter lösa på övervåningen

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Näe, jag tror jag skulle vända på det hela, fast då blir det svårt att nå CD/DVD spelarna då iof... Skit samm bygg som du anser bäst. Skissen ser bra ut iaf.

Skicka gärna upp bilder när du är klar. Och under tidens gång. Vore högst intressant att se.

Kanske får man lite kul ideer själv då.

Visa signatur

I am Alpha and Omega