Starcraft - får spö hela tiden!

Permalänk
Medlem

Starcraft - får spö hela tiden!

SC är ju verkligen kul, men det är så att jag får spö hela tiden när jag lirar, ävne när jag lirar mot datorn.

Vad ska man tänka på när man lirar spelet?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

inte dö

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Bygg mycket trupper och det snabbt

Visa signatur

| Core2 Duo 3Ghz | 4 GB Corsair RAM | Gainward 8800GTX 768MB | Chieftec LCX | 150GB Raptor | MSI P35 | Benq FP937s+ |

Permalänk
Medlem

Zerg Power

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

6-drone zergling rush tar det mesta

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Brukar starta så här:
Tar alla mina minralsammlare och sammlar minelraler, bygger en sådan till och utforskar med.
Sen är det baracker som gäller och soldater, och bunkrar.

Men får spö änndå =(

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Err.. jo.
Vilken bana kör du? Kör du korkade banor som fastest och BGH är det bara slöseri med tid att förklara någonting. Annars kan du ju försöka med att skaffa runt 40-50 arbetare minst som Terran. Skaffa marines/medics/tanks/science vessel mot Zerg, Tank/Vulture med mines mot protoss och Tanks/gols/vult mot Terran. Om du nu kör fastest eller BGH så skulle jag antagligen bara skaffa mina 50 arbetare, deffa som fan (turrets runt hela basen med runt 5-6 tanks vid ingången + bunkers) och sedan massa Battlecruiser.

Visa signatur

AXP2500+@3200+, 1GB PC3200, 200+120GB HDD, 9600pro@500/360, Abit NF7 moo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Brukar starta så här:
Tar alla mina minralsammlare och sammlar minelraler, bygger en sådan till och utforskar med.
Sen är det baracker som gäller och soldater, och bunkrar.

Men får spö änndå =(

Zerg: köp 2 till arbetare som samlar mineraler, när du kommer upp i 200 så skickar du en till att bygga spawning pool samtidigt som du köper en ny, bär du kommer upp i 100 mineraler till köper du en overlord, sedan bygger du zerglings för pengarna och går på hans arbetare, misslyckas du måste du falla tillbaka till Hydras så for som möjligt

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Haha, jag får också fetpisk i SC, brukar lira med en polare som är duktig. Men själv lirar jag mest use map settings banor. Tycker att BGH banor är tråkiga som få, nä tacka vet jag LT. Även om LT inte är världens bästa bana för en nybörjare som mig så spelar jag hellre LT ändå faktiskt. Btw, tar dom bort ens konto om man inte lirat på ett tag? Har nog inte spelat sen påsk, får kolla upp det här.
Hur många datorer och vilken karta brukar du lira på?
Vilken ras kör du med? Jag älskar Terran men kan inte spela med dom bara, så det blir ofta någon annan talanglös ras. Skit i utforskandet med en SCV, bara slöseri med tid och mineraler.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Kolla på lite replays, så lärde jag mig spela lite ordentligt iaf.

http://www.starcraftgamers.com/

Permalänk
Medlem

Bygg mer än en 'barracks'-motsvarande

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

Kan tipsa lite om protoss.
bygg så att du har 7 probes och en 8:de på väg. När du har 100 minerals gör du pylon och du ska pumpa probes hela matchen. När pylon är klar kör du upp en gateway, sen när du har råd gör du en till gateway (du pumpar såklart probes hela tiden) när gateway 2 är på 1/2 färdig borde gate 1 vara klar, gör då en zlot och se till att du har 15/17. När du har råd igen gör du en pylon, när du har 100 mineralz igen gör du zlot i gateway 2. Sen när pylon är klar gör du en till zlot i 1:an. Sen gör du assimilator och techar upp zlot legs samtidigt som du techar upp archons om du lirar mot Z måste du visserligen techa archons / hts mkt snabbare än så.

Mot terran techar du goons direkt och bygger goons ur 2 gates och gör en robotic som bygger observers. (detta är bara basstrategier som utvecklas till mer avancerade strats ju längre matchen går).

Permalänk
Medlem

Jag tror det bästa sättet att börja är att bara spela igenom kampanjen och sen börja lira lite smått på bnet och kolla reps från folk som kan grejer.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Enda sättet är juh att träna och träna och se en massa replays.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Haha, jag får också fetpisk i SC, brukar lira med en polare som är duktig. Men själv lirar jag mest use map settings banor. Tycker att BGH banor är tråkiga som få, nä tacka vet jag LT. Även om LT inte är världens bästa bana för en nybörjare som mig så spelar jag hellre LT ändå faktiskt. Btw, tar dom bort ens konto om man inte lirat på ett tag? Har nog inte spelat sen påsk, får kolla upp det här.
Hur många datorer och vilken karta brukar du lira på?
Vilken ras kör du med? Jag älskar Terran men kan inte spela med dom bara, så det blir ofta någon annan talanglös ras. Skit i utforskandet med en SCV, bara slöseri med tid och mineraler.

Brukar köra protoss för det mesta nu, änna fastnat för dem.
Lust att köra en 1on1 någon dag? Skicka PM i så fall.

Jag har iaf märkt att man ska ta över så många mineralkällor som möjligt, gick bättre den gången jag gjorde det.

EDIT: Hur kollar man replays då?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Brukar köra protoss för det mesta nu, änna fastnat för dem.
Lust att köra en 1on1 någon dag? Skicka PM i så fall.

Jag har iaf märkt att man ska ta över så många mineralkällor som möjligt, gick bättre den gången jag gjorde det.

EDIT: Hur kollar man replays då?

Med toss ska du expa nån gång efter du fixat 2 gate samt techen du ska till. Mot terran så ska du expa långt ifrån din main, mot z måste du ta närmsta expen och mot P är en smaksak.

Repps hittar du på www.starcraftgamers.com sen klickar du på nån av länkarna där uppe, downloads kanske det heter, sen replays. Spara replaysen i broodwar/maps/replays sen bara väljer du replayen när du ska hosta ett game.

pope, en av anledningarna till att du loosar är definitivt att du inte scoutar ^_^ hur kan du ens råda någon att inte scouta? Det är ju grymt avgörande att veta vart motståndaren är och vad han techar. Dessutom slösar man ingen tid alls, kanske 3 sekunder på sin höjd, tar det att öppna racken och släppa ut scvn och landa racken. Att man förlorar minerals är inte heller speciellt mkt.

Permalänk
Medlem

ZERG ÄGER!!!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om någon ny starcraft är på gång?

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia

Repps hittar du på www.starcraftgamers.com sen klickar du på nån av länkarna där uppe, downloads kanske det heter, sen replays. Spara replaysen i broodwar/maps/replays sen bara väljer du replayen när du ska hosta ett game.

Kör inte brodwar, kör vanliga SC.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk

ok tycker inte om zerg... Men det är ett bus ekelt lag. Se bara till att ha horder men hatchery som du pumpar hydror ur. K dom dör kanske men det roliga med zerg är att på 2 sec har du en lika stor arme igen
om du kör mot terran får du nog dropa dom i basen att gå rakt på bunkers och tanks är självmord.

Visa signatur

ehum jo jaa. Alla minna inläg anv en viss kryptering. Men krypteringen är lätt att knäcka..... :-) öh felstavingar

Permalänk
Medlem

I can teach u!

går under oboy3d på b-net.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordztrom
ok tycker inte om zerg... Men det är ett bus ekelt lag. Se bara till att ha horder men hatchery som du pumpar hydror ur. K dom dör kanske men det roliga med zerg är att på 2 sec har du en lika stor arme igen
om du kör mot terran får du nog dropa dom i basen att gå rakt på bunkers och tanks är självmord.

Vettefan om trådskaparen vill spela fastest map?
Zerg är IMO den absolut svåraste rasen, man måste expa hela tiden. Gärna 2 expar på gång samtidigt. Sen måste man hålla koll på allihop och ha dom under arbete iallafall 80% av tiden.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Woho StarCraft lirare Jag möter gärna dig. Campaigner på b.net

Men grunden är som så att du ska hela tiden investera i nya trupper, byggnader och uppgraderingar. Du ska aldrig ha massa mineraler på "banken", finns inget värre att dö när man har 2000 mineraler som man inte använt. Sen måste du också utforska hela tiden. Du måste hela tiden hålla koll på vad han gör så att du kan kontra honom hela tdien. Om han försöker expandera så slå ut den omedelbart! Jag lärde mig den hårda vägen

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Körde alltid på att se till att en arbetare var under konstruktion hela tiden, man tror man klarar sig med 15-25 men icke, överdriv som fan. Och sen är det ju inte riktigt Age of Empires/Red Alert m.m. syndrom där mest units gäller utan en jävla massa taktik. Kolla reps och träna på kortkommandon, så du blir snabb, varje millisekund spelar roll.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Läs olika strategier och kolla på replays om det nu finns bra sånna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bästa sättet att lära sig är... hör o häpna, kolla på sina egna replays, speciellt dom du har förlorat. Analysera och tänk efter varför du förlorade.

Förlorade du helt enkelt PGA för lite units? Ja gör med probes så att du har råd med fler units.

Förlorade du för att du inte kunde kontra någon av hans units? Tänk på det nästa match och håll koll på vad han techar.

Förlorade du för att han expade för mkt? Håll koll på expar med hjälp av probes. Ta ut expen så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boFFen
Kan inte tänka mig att det ska vara svårare att spela än C&C (?)
Hur många "infantries" har man som mest i en trupp?
Ta en sån trupp gånger 20 så spöar du dem

det är bra mkt svårare än C&C. Man har max 12 units i en grupp. Och jag kan lova att har du en grupp på 200 marines så kan jag krossa dom på med säg... 20 dragoons och 4-5 hts nån dt och nån corsair.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
det är bra mkt svårare än C&C. Man har max 12 units i en grupp. Och jag kan lova att har du en grupp på 200 marines så kan jag krossa dom på med säg... 20 dragoons och 4-5 hts nån dt och nån corsair.

Yea, kom du min din grupp på 200 marines när du har en limit på 200 i supply :).

Och dessutom, skulle du inte klara av att ta 200 marines med 20 goons och 5hts så skulle du vara en mycket, mycket dålig spelare (eller den andra väldigt, väldigt, bra, naturligtvis) :).

Och jag vet inte om det gör det mer strategiskt bara för att man kan ha max 12 enheter i en grupp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Yea, kom du min din grupp på 200 marines när du har en limit på 200 i supply :).

Och dessutom, skulle du inte klara av att ta 200 marines med 20 goons och 5hts så skulle du vara en mycket, mycket dålig spelare (eller den andra väldigt, väldigt, bra, naturligtvis) :).

Och jag vet inte om det gör det mer strategiskt bara för att man kan ha max 12 enheter i en grupp...

Självklart skrev jag 200 eftersom 200 är limit, man kan döda sin SCVs om man känner för det.

Hmmm, har svårt att tro att det går att ta den där tossarmen med 200 rines oavsett hur bra man är. Det beror ju också HELT på hur HTs har med mana ^_^ har dom noll så klarar sig inte tossarmen ett par sekunder ens, men har dom minst 150 mana bör det inte vara något problem att rensa banan.

Permalänk
Medlem

Jag skule rekomendera att lira lite zerg, jag gjorde det förut och fick mycket bättre förmåga att handera olika grupper samtidigt (vilket är väldigt viktigt i sc). Med en förmåga att pumpa trupper som ingen annan ras så kommer du tvingas lära dig kontrollera dem.

nu har jag gått över till toss för att jag älskar att mobba motsåndaren med reaverdrops. Kommer antagligen börja lira terran när jag blir lite bättre, än så länge klarar jag inte av dem då de måste använda så många olika enheter för att fungera ordentligt.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC