Spela C&C Generals Zero Hour

Permalänk
Medlem

Spela C&C Generals Zero Hour

Tja! Undrar vilka swecare här som lirar C&C Generals Zero Hour själva och i klan? Eller någon som vill starta en CCG ZH klan? Finns det någon kanal på irc för alla CCG Zero Hour spelare? Hälften av alla i chatten inne i spelet är skadade eller cheatar. ROligare med irc då.

De som skriver ska inte ha spelet i warez "format" då det inte går att lira online!

Permalänk
Medlem

Hade gärna vart med men har ingen vettig uppkoppling hemma =/
Brukar lira Generals på lan osv. Skoj som tusan om än lite obalancerat.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Vad har du för uppkoppling då?

Permalänk
Medlem

1 fråga... Är det en speciell cd-key till ZH eller räcker det med Generals på original?

Självklart är det bara av nyfikenhet jag frågar.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Ingen aning. Tror det är olika. Man måste ha generals för att kunna köra zerohour

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Vad har du för uppkoppling då?

Har bara ett 56K modem

tartin5: Jo det är två olika cd-nycklar. En till vanliga Generals och en till Zero Hour.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Aha ok

Ingen annan som spelar C&C G ZH?

Permalänk
Medlem

Jag lirar ZH rätt mycket online men har slutat ett tag för att det ser förjävligt ut då jag kör på lägsta grafikinställningarna på 15-tums skärm ^^. Kommer nog börja lira ganska mycket igen när min nya dator kommer.

Mitt favvolag är nog Laser eller USA-generalerna i allmänhet.

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Planes
Jag lirar ZH rätt mycket online men har slutat ett tag för att det ser förjävligt ut då jag kör på lägsta grafikinställningarna på 15-tums skärm ^^. Kommer nog börja lira ganska mycket igen när min nya dator kommer.

Mitt favvolag är nog Laser eller USA-generalerna i allmänhet.

Kolla pm.

Permalänk
Medlem

Har bara C&C Generals och det är ju inte speciellt balanserat så att säga men kanske tjackar ZH någon dag.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Har bara C&C Generals och det är ju inte speciellt balanserat så att säga men kanske tjackar ZH någon dag.

Har också bara C&C Generals, men tyckte nätkoden var under all kritik. Gick alltid fruktansvärt slött.

Permalänk
Medlem

Aj, det var ju tråkigt. Skit i nätkoden, visst den är inte bra men den är spelduglig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Har också bara C&C Generals, men tyckte nätkoden var under all kritik. Gick alltid fruktansvärt slött.

Håller med dig. Nätkoden är så fruktansvärd dålig att man får spader ibland. Det tar ju ibland 5 sekunder innan de börjar röra på sig. Ibland kan man väl ha tur att hitta någon bra men det är inte ofta.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Det där med att det tar några sekunder innan det rör sig beror oftast på att den som creatar gamet har antingen en dålig dator eller kass lina. Och visst nätkoden spelar in, men det gör knappast spelet odugligt.

Permalänk

När vi lanar drar vi bara ner 3d effekterna i egenslkaperna på spelet så flyter det bra, annar segar dom med slöare dator ner som fan.

Permalänk
Medlem

jag spelar ganska mycket men inte på internet, för varje gång jag har testat det så har den/dom andra bara varit GLA och tunnel rushat. inte så värst kul.

Permalänk
Medlem

Jag spelar gärna Zero Hour med dig!

Tycker att 2 vs 2 är roligare än 1 vs 1.

Har en kompis som kanske är med (om jag tjatar lite)...

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem

Kolla pm

Permalänk
Medlem

har problem..kan inte "logga in" när jag väljer Network > online > login

har alla patchar som behövs, (spelet fixade själv) och jag har gjort ett konto som jag har aktiverat och fått bekrfätat att det funkar på Westwoods/Command & Conquers hemsida.

Jag loggar in med EXAKT rätt uppgifter (login, lösen, när man e född och sånt)

men ändå säger den att min Email adress och username inte "matchar" ihop..se bild:

Vad ska jag göra för att få det att funka? vad har jag glömt? vad är FEL?

edit: klickar jag på "Create Accout" säger den att lösenordet är fel..fast det är rätt..helt cp..:(:(

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

jag kan vara med !!!

kan inte lira idag o så är dom inte instalerade.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Sen är det inte direkt fritt från minnesläckor heller. Lirade det på LAN och efter ett tag så började det lagga, oavsett vem av oss som hostade spelet. Blev bättre om nån av oss gav upp då, men gick ner igen ett par minuter senare. Iofs så är det ju grymt kul så vi brydde oss inte särskilt mycket utan startade ett nytt spel istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaldan
Sen är det inte direkt fritt från minnesläckor heller. Lirade det på LAN och efter ett tag så började det lagga, oavsett vem av oss som hostade spelet. Blev bättre om nån av oss gav upp då, men gick ner igen ett par minuter senare. Iofs så är det ju grymt kul så vi brydde oss inte särskilt mycket utan startade ett nytt spel istället.

samma sak här..lagget i LAN spel är förjävligt!!

man blir inte klok på vad det beror på heller, men måste va spelet om båda har stängt alla program, har halvtaskig grafik och bra dator..

hoppas dom fixar detta nån gång =/

annars blir jag ledsen..älskar Genearls..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal