Permalänk
Medlem

64-bits...

Jo jag tänkte slänga in windows xp 64-bits betan som man kan tanka ner (måste ju testa i alla fall). Nu började jag fundera på lite andra saker angående just 64-bits windows...

1. Fungerar SP2 som vanligt eller måste jag vänta på SP2 för 64-bits?

2. Audigy2-drivare? Finns det till 64-bits eller ska man köra 32-bittarna?

3. Är det några som kör win xp 64 och kan berätta något kul om det, typ om man märkt någon prestandaökning eller många / irriterande buggar osv osv.

4. Finns det någon annan 64-bits mjukvara som ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

1. Du måste vänta på SP2 för 64-bitars.

2. Du rekommenderas att köra 64bitars-drivrutiner OM de finns.

3. Vet ej, har inte ett sånt system själv utan leker mest med Tru64 på min Alpha. Dock så har några tester visat att prestandan generellt är sämre, men detta är mycket beroende på att XP64 + drivrutiner inte är lika mogna.

4. Samma som på fråga 3

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Antingen är du rik eller dåligt informerad (MS skit fel). XP 64Bit är för Itanium processorer. XP x64 är för AMD64. XP x64 finns då som Beta att ladda hem på MS sidan, någonstans.

Den snubben på MS som döper deras produkter borde åka på_ett kok-stryck för det är überförvirrande när man surfar på deras sida och inte vet om att det finns två versioner.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Antingen är du rik eller dåligt informerad (MS skit fel). XP 64Bit är för Itanium processorer. XP x64 är för AMD64. XP x64 finns då som Beta att ladda hem på MS sidan, någonstans.

Den snubben på MS som döper deras produkter borde åka på_ett kok-stryck för det är überförvirrande när man surfar på deras sida och inte vet om att det finns två versioner.

Nu finns även fullversion 360dagar:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=37257... (x64 Edition)

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!