Nya Zelda till GBA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
förklarar varför zelda kommer ut före i europa.

Själv tror jag att det beror på att vi i Eu har ett större begär och är en större köpkrets av denna sortens spel, i USA är det ju mer inriktat mot sportspel...

ps. Detta spel är utvecklat av Capcom för Nintendo, det samma gällde Zelda: Oracle of Seasons och Zelda: Oracle of Ages (Om jag inte tar fel så var capcom med och gjorde konverteringen av Zelda III till GBA (Four Swords)) ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Själv tror jag att det beror på att vi i Eu har ett större begär och är en större köpkrets av denna sortens spel, i USA är det ju mer inriktat mot sportspel...

ps. Detta spel är utvecklat av Capcom för Nintendo, det samma gällde Zelda: Oracle of Seasons och Zelda: Oracle of Ages (Om jag inte tar fel så var capcom med och gjorde konverteringen av Zelda III till GBA (Four Swords)) ds.

Ehm, är inte zelda four swords egentligen zelda : Links awakening? Eller är det zelda ALTTP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Ehm, är inte zelda four swords egentligen zelda : Links awakening? Eller är det zelda ALTTP?

"The legend of zelda: A link to the past" heter originalet som finns till SNES och GBA. Originalet utvecklades utav Nintendo och konverteringen till GBA skedde utav capcom som även gjorde Oracle of Season och Oracle of Age/Time. Mycket bra förbisedda spel till GBC.
"The legend of zelda: The four swords" är ett multiplayer spel som har utvecklats utav capcom. Finns till GBA och GC. Det följer med ALTTP till GBA, därav förväxlingen. Ruggigt kul btw.

Det Capcom gjorde i konverteringen var förutom själva konverteringen lade till links hemska utskrick från OOT när man gör utfall med svärdet, tagit bort det hemliga rummet som fanns i slottet och gjort istemplet mycket lättare.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

tur man har perfekt gameboy emulator.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
tur man har perfekt gameboy emulator.

Man e iofs ganska lam ifall man inte köper zeldaspelen som man ska spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Man e iofs ganska lam ifall man inte köper zeldaspelen som man ska spela.

Med perfekt emulator KANSKE han menade en GBA.. Risken är dock liten, men det är den bästa emulatorn till GBA spel... Fast jaja, så kan man ju inte skriva på sweclockers för då kommer alla datanördar och hoppar på en, för att man skrivit något fel om teknik grejor...

Permalänk
Avstängd

Jag får mitt idag :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D dock på japanska :(:(:(:(:(

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

Baah, igår släpptes det i Japan.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

jupp

min pappa kom hem för 30 min sedan, har kört lite nu, lite för mkt windwaker grafik men annars duger det nog

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAwA*
jupp

min pappa kom hem för 30 min sedan, har kört lite nu, lite för mkt windwaker grafik men annars duger det nog

WTF? är det ett jävla windwakerspel?

Permalänk
Avstängd

aa, lite iallafall,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAwA*
aa, lite iallafall,

Nu kom jag på seriösa tankar att avbeställa =(

Permalänk
Avstängd

inte så mkt att du behöver av beställa,

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

sitter och spelar den japanska versionen lite nu och det är ju ett väldigt bra spel faktiskt även om de kan påminna lite om wind waker men men

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alucard_X
sitter och spelar den japanska versionen lite nu och det är ju ett väldigt bra spel faktiskt även om de kan påminna lite om wind waker men men

Att det påminner om Wind Waker kan ju bara vara en bra sak. Hade ju varit värre om det påmint om Ocarina of Time...

Helst hade jag väl helst sett ett nytt spel i samma stil som Zelda 3, både grafik- och spelmässigt. Men ett inköp av Minish Cap blir det nog så småningom, får se när bara. Att spela det på japanska är ju helt meningslöst om man inte har goda kunskaper i det språket. Sedan så ryktas det att USA-versionen av Minish Cap kommer ha mer innehåll, frågan är om det är något nyttigt eller om de bara slängt med Four Swords-liret (precis som de slängt med samma Mario Bros-spel i Super Mario Advance och Mario & Luigi). Hursomhelst har jag inte så bråttom med tanke på alla andra spel som släpps nästa månad, så det blir nog lika bra en import av USA-versionen i januari.

Permalänk
Medlem

fan 2dar kvar nu, ska bli riktigt skoj på fredag

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

va fan snackar ni om? Spelet påminner om Zelda 3. Det finns ingen jävla celshaded grafik i denna. Jag spelar det nu

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

importerat elle, lyckost kan inte bärga mig :D:D

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Förlåt mig om jag går lite halvt-offtopic, men...

Obs, spoilervarning!
Jag är ute efter min tredje element-pryl, den längst ner till vänster på kartan. Är inne i "Fortress of Winds", men är helt fast. Jag möts hela tiden med "återvändsgränder"/sandväggar(verkar det som). Dom är på dom mest konstiga ställena dessutom, så det verkar som om dom ska kunna gå att "flytta". Lite dålig förklaring, men ni som redan kommit förbi borde ju veta vad jag menar. Om det hjälper så kan jag säga att jag precis innan jag gick in i "fortet" så fick jag mina Pegasus Boots. Hur flyttar jag på/tar sönder väggarna?

OnTopic, min bror fick hem det igår eftersom han hade förhandsbokat det på spelbutiken. Det liknar mycket Zelda 3, med inslag av Windwaker. Måste bara säga att det är hur jävla grymt som helst, faktist.

Permalänk
Medlem

Själv har jag också lite problem. Irrar runt nu efter att precis fått mitt white sword och få det uppgraderat. Spelet är mycket svårare än vad LOZ:ALLTP var. Att spelet påminner om Windwaker är ju bara bra, då det är helt klart bland de bästa Zelda liren. Grymt fina och originella items nu dessutom, de har ju inte återanvänt alla utan gjort ett par nya.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Avstängd

Sådär ja. Nu har jag det på engelska :D:D:D Ingen som vill köpa det japanska

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns skönt att Nintendo är tillbaka med ett roligt Zelda spel.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

har inte spelat så mycket har precis klarat borgen i minish woods, lärt mej spin attacken och börjat dra upp mot bergen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet är underbart härligt, en värdig uppföljare till Zelda 2D faktiskt. Synd bara att musiken inte alltid är fullt så sammanhängande....

Spelet är värt vad det kostar

Permalänk

Jag har fastnat. Just fått spin attack. jag ska till södra Trilby Highlands och köpa nåt verktyg för att kunna klättra i Mount Crenel. Men det är ju omöjligt att ta sig till södra Trilby Highlands.

Vet det är nåt super enkelt (det är det alltid), men har sprungit omkring för länge nu.

Permalänk
Medlem

kom inte ihåg att ja behövde något verktyg för att klättra. Tror det ligger i nord-väst i tribly highlands.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Hur får jag upp den där klätter växten då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New Player
Jag har fastnat. Just fått spin attack. jag ska till södra Trilby Highlands och köpa nåt verktyg för att kunna klättra i Mount Crenel. Men det är ju omöjligt att ta sig till södra Trilby Highlands.

Vet det är nåt super enkelt (det är det alltid), men har sprungit omkring för länge nu.

Tja, du får ju en klätterring, men den köper du uppe i bergen. Det du skall göra är att hämta vatten i den flaska du köper precis vid början utav berget och hälla det på det blåa fröet.

EDIT:
Sweetfish: Du behöver grävhandskarna.

Visa signatur

<Zaq> shot