Permalänk
Medlem

siktet på cs

hej jag undrar e det någon skilnad på hur skotten går och sånt på dom olika storlekarna man kan ha på siktet på steam???? plzz help

VILKET SIKTE HAR NI???

Permalänk

Nej, det är ingen skillnad. Endast storleken.

Visa signatur

Mjo Mjo?

Permalänk
Medlem

är en smaksak helt enkelt, fast eftersom alla leets har dynamic crosshair så bara måååååste jag ha det för då blir jag elaajt som alla andra cs pros!

(ironisk)
som sagt det är en smaksak

Permalänk
Medlem

VA MENAR DU MED DYNAMIC ELLER VA DU SKREV

Permalänk
Medlem

det är att siktet ej ändras då du springer hoppar eller helt enkelt skjuter ut mer kulor än det stackars vapnet klarar cl_dynamiccrosshair 1 så är det firrat

Permalänk
Medlem

ok men jag har hört om man har det så gor skotten inte lika rakt :S:S omed att calkyllen bler anurlonda

Permalänk
Medlem

so be it then finns ju tusentals rykten om att silencer ger mindre skada osv också ju och vad jag vet så är det ej sant

Permalänk
Medlem

Enligt pojkarna på Valve så ger silencer lägre RoF (Rate of fire) men mindre spridning i kulmönstret. Tvärtom utan silencer...

Hittar dock inte källan, men jag läste det någonstans.

Permalänk

Ja, en ljuddämpad colt ger mindre skada.

Det är väl cl_dynamiccrosshair 0 för att få ett stabilt sikte?

cl_dynamiccrosshair 1 är ju default.

Visa signatur

Mjo Mjo?

Permalänk
Medlem

ska man ha cl_dynamiccrosshair 1 eller cl_dynamiccrosshair 0

Permalänk
Medlem

tycker folk skjuter mycket snabbare med silencer :/ och mer pricksäkrare utan silencer :/

Permalänk
Medlem

Det får du bestämma själv

Permalänk
Medlem

Gregah: tar du på silencern så blir ditt crosshair större, men mindre spridning i kulmönstret kan bero på det...

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

cl_dynamiccrosshair "1" för på.
cl_dynamiccrosshair "0" för av.

Om den hetat:
cl_nodynamiccrosshair vore det tvärt om.

Permalänk
Medlem

På den gamla tiden gjorde Colt M4 med ljuddämpare mindre i skada per skott än utan ljuddämpare. Sedan heter det rekyl och inte "calkyll".

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
På den gamla tiden gjorde Colt M4 med ljuddämpare mindre i skada per skott än utan ljuddämpare. Sedan heter det rekyl och inte "calkyll".

Jepp och spridningen var densamma och inte mindre med ljuddämpare som många tror.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Det är ingen skillnad mellan något sikte. Du kommer antagligen inte spela bättre för att du har ett annat sikte. Får du spö så får du spö.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du kör cl_dynamiccrosshair "1" (så det blir större när du hoppar osv) så är det inte så stor skillnad om du har en bra dator, sitter du dessvärre med en dator som inte klarar 100fps konstant så ska ju "siktet" bli mindre och då drar till sig mer lagg.

detta är vad jag tror iaf =), sen kör man ju på "medium" "no transqblablabla"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gregah
är en smaksak helt enkelt, fast eftersom alla leets har dynamic crosshair så bara måååååste jag ha det för då blir jag elaajt som alla andra cs pros!

JaG vIll oXåå bli Som du!

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio

Den gammla goda tiden?

M4A1 gör mindre skada med ljuddämpare på.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Calkyll hahahah!

Recoil for att vara internationell.

Permalänk
Medlem

om vi ska börja snacka oldschool så måste man ju gå tillbaks till den tiden då M4A1 hade ett litet kikarsikte på sig ^^ fan va ball det var att lira då, inte nu dock.. inte samma känsla =D

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
om vi ska börja snacka oldschool så måste man ju gå tillbaks till den tiden då M4A1 hade ett litet kikarsikte på sig ^^ fan va ball det var att lira då, inte nu dock.. inte samma känsla =D

ehh jo men det var något obalanserat då. Enda riktiga motsvarigheten T laget hade var Sig 550 (eller om det var 552) och den var inte mycket att hurra för.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Skojar du ciggen har alltid varit grym. Tja eller så var det den jag kunnde spela bra med. har alltid varit en favorit för mig i varje fall.