Permalänk

IPtelefoni hos comhem ?

Hej!

nån som har IPtelefoni hos comhem `?

Funkar det bra ?

Är det vanliga telefonnr ? alltså riktnummer o så ?

Såg nån IPtelefoni leverantör, som hade 075 som riktnummer till abonenter..

Funderar på att skaffa IPtelefoni, men vill gärna ha vanligt riktnummer (0550) som jag skulle få om jag hade ett vanligt teleabb.

Hej hopp!

Permalänk

Testat att ringa ComHem och fråga?
Du får gärna skriva vad du får för svar då även jag är lite intresserad av ComHems telefoni.

Permalänk
Medlem

Telefoni-tjänsten är än så länge bara igång i linköping samt motala. Man får ett vanligt telenummer med det lokala riktnummret, går även att göra en nummerportering om man så önskar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: IPtelefoni hos comhem ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsson
Hej!

nån som har IPtelefoni hos comhem `?

Funkar det bra ?

Är det vanliga telefonnr ? alltså riktnummer o så ?

Såg nån IPtelefoni leverantör, som hade 075 som riktnummer till abonenter..

Funderar på att skaffa IPtelefoni, men vill gärna ha vanligt riktnummer (0550) som jag skulle få om jag hade ett vanligt teleabb.

Hej hopp!

Du kan köra tele2:s IPtelefoni på en comhem lina.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Comhems IPtelefoni funkar bra!

Vi har sagt upp telia och vi ville ha "comhems" nummer.

Bor i Linköping och fick samma riktnummer: 013-832xxx så ser numret ut.

Än sålänge har det fungerat väldigt bra! Inte nere en sekund vad jag vet. Ljudet är bra när man pratar med folk, men "tjuttonerna" är lite annorlunda.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D - be quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz CL28 2x32GB - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 9100 PRO 2TB - Samsung 970 EVO Plus 1TB - 4TB PCIe NVMe storage - be quiet! Pure Power 12M 750W 80+ Gold - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Finns här i Lund också, jag har iaf fått en lapp om att ajg kan beställa....

Visa signatur

Yo feel teh_flow!

Permalänk
Medlem

Linköping, Motala och Lund är Com Hems telefoniorter just nu. Lund lanserades i dagarna.

"Tjuttonerna" man hör är amerikanska "tjuttoner".
Vill man behålla sitt "telianummer" går det att göra en sk nummerportering, tror att det är gratis året ut.

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010