Varning för datorbutiken.com

Permalänk

Varning för datorbutiken.com

[ Jag redigerade om detta inlägget tidigare eftersom det verkade som att jag skulle få seriös hjälp till slut. (Fick en trasig dator levererad). Jag vill dock ännu en gång varna för datorbutiken.com eftersom dom inte leverade en likvärdig produkt som den jag beställde. DESSUTOM FUNGERADE DEN INTE DENNA GÅNG HELLER!!! ]

Eftersom Datorbutiken.com vägrar ta sitt ansvar när de gör fel så är det väl lika bra att jag redovisar vad jag råkat ut för och jag hoppas denna tråd kan ligga uppe tills jag har fått hjälp.

Detta Datorpaket kostade 14000:- och sjunker i värde medan jag måste bråka med butiken.

---------------------------------------

Hej!

Jag talade med er tidigare idag angående ett trasigt datorpaket som skickades den 30:e och som jag hämtade ut igår (direkt som jag fått avin) igår. Ni bad mig höra av mig igen när jag lämnat paketet på posten för reklamation.

Det är nu gjort så därför bör jag väl meddela detta.

Fler uppgifter:

1. Datorn http://www.datorbutiken.com/se/default.php var transportskadad.

2. När jag kopplat in allt och slår på datorn så blir det ingen signal till monitorn och hårddisken laddar inte heller.

3. Efter lite funderande skruvar jag bort locket på sidan och ser att hårddisken helt och hållet lossnat från fästena så att den ligger löst där inne. Strömkablar och dylikt sitter däremot fortfarande där de skall.

4. Lådan var EJ märkt med information om att innehållet skulle vara känsligt eller dylikt. Dessutom var den förpackad på ett sådant sätt att man skulle kunna tro att det var meningen att den skulle hämtas i butik och inte levereras med posten.

Jag antar att man kan dra slutsatsen att någon antingen tappat lådan eller slarvat vid transporten så att den utsatts för en kraftig stöt. Både grafikkortet och hårddisken verkar vara trasiga (om man får göra en snabb men ganska trolig bedömning)

*** Har även upplyst dom om att det inte var några skador på ytterförpackningen ***

Jag citerar Konsumentverkslagen "När är varan felaktig?
Din vara är felaktig om den inte är förpackad på det sätt som behövs för att bevara eller skydda den."

Om ni kan pyssla ihop detta och leverera produkten igen så är det helt i sin ordning. Med tanke på att jag väntat i cirka en månad på datorn, fått betala 170kr för att skicka tillbaka den, samt att ni sänkt priset för produkten med 500 spänn sedan dess så kanske ni kan skicka med något extra som plåster på såren. Typ lite DVD-skivor kanske?

Behöver också datorn i mina studier. Och än mer viktigt...att roa mig med

Mvh

Simon Nyström

-----------------------------------------------

Våran kommunikation hittills.

1. Telefonsupporten var knappt intresserad av att prata utan sa bara "Reklamera (skriv vad som är fel)den och skicka tillbaka den - Hör av dig sen". Samtalet tog cirka 15 sekunder. Oj vad lätt det var då var min första tanke...

2. Ringer upp när jag sänt tillbaka paketet med beskrivning av fel och dylikt. Deras svar: "-Transportskadat säger du? Ja, men det är ju postens du ska prata med. Dessutom måste du ju beställa en retursedel från oss om du skall returnera paketet. Men det är inte vi som betalar det här - det får du ta med posten".

(Jobbigt när man skickat iväg datorn i onödan eftersom den kommer att returneras igen...Det borde ha framgått att man skulle ha beställt retursedel eller att reklamation måste göras VIA posten)

Dom ser BARA ordet TRANSPORTSKADAT i mitt brev till dom och vägrar inse att felet ligger i deras paketering. Sjukt.

3. Svar via e-mail:

Hej!

Återkom med besked om vad posten kommer fram till, stressa gärna på dem annars är det lätt hänt att det tar lite för lång tid för dem att händlägga ärendet.

Mvh,
Göran/Kundtjänst
datorbutiken.com

--------------------------------------------------------------

Obefintlig kundtjänst m.a.o. VARNING UTFÄRDAS!!! De här grabbarna är inte seriösa så länge det inte gäller deras egen ekonomi.

Ser även ut som att de inte längre svara på mina mail - där är jag dock intehelt säker eftersom det bara gått några dagar sedan sist.

Permalänk

Så det är Datorbutikens fel att Posten tappar paket i golvet?

Permalänk
Avstängd

Dom är hyffsat bombade i bollen. Jag ska iaf inte ta dom i första hand om jag ska handla något igen. Det verkar som dom inte bryr sig alls dom lägger över allt problem till kunden som SKA ha rätt till en fungerande vara för det är butikens uppgift inte ditt att trassla med.

Permalänk

Re: Varning för datorbutiken.com

Hej!
Tack för att du uppmärksammar oss på detta. Det kan tyvärr ta lite tid om en transport blir skadad, beroende på omständigheterna. Du kan lita på att om datorn skadats pga transporten så kommer du givetvis att ersättas och om det dessutom tar orimligt lång tid och detta beror på något vi gjort fel så kommer du även att kompenseras ekonomiskt. Om du hade handlat av något mindre nogräknat företag så hade jag förstått din oro, men du kan vara ganska lugn.
Jag har några frågor angående detta ärende:
1. Var finns datorn nu? Hos oss eller Posten?
2. Det framgår av ditt inlägg nedan att du reklamerat försändelsen till Posten och i så fall kan det ta lite tid för deras utredning. Men har du förutom det begärt retur hos oss och om datorn returnerats till oss - är datorn märkt med vårt returnr? Annars kan det vara en del av förklaringen till att det tagit tid.
En annan förklaring kan vara att Posten inte är färdiga med utredningen eller att den dragit ut på tiden och vi nyligen fått in datorn.

Det framgår också nedan att du ej fått svar på ditt senatste mail. Kundtjänst hade stängt i fredags pga utbildning (står på hemsidan) men svar kommer i början av nästa vecka. Du kan maila mig med svar på ovanstående frågor så tar jag reda på vad som hänt då jag förstår att ärendet är brådskande. Eventuella fraktkostnader du betalat kommer du också givetvis att få full ersättning för.
Maila mig på: db@datorbutiken.com
så tar jag reda på vad som händer i ärendet och skyndar på! Det kan ta tid tyvärr om det är en specialbyggd dator. Det är lättare om det är enskilda komponenter - då kan vi skicka nya direkt, men om det är en specialbyggd dator måste denna byggas om med nya delar och testas på nytt.

Transportskador från oss är tämligen ovanliga då vi är mycket noga med emballaget, men något verkar ha blivit fel här och det skall jag också ta reda på varför/om datorn ej varit tillräckligt emballerad - sådant får givetvis ej hända. Vill även berätta att om Postens försäkring mot förmodan ej täcker skadorna och datorn skulle skadas i transporten så kommer du att få ersättning från oss istället.

Tack än en gång för infon, det är alltid trist när något händer i transporten,
men detta löser sig till slut!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newstream
Eftersom Datorbutiken.com vägrar ta sitt ansvar när de gör fel så är det väl lika bra att jag redovisar vad jag råkat ut för och jag hoppas denna tråd kan ligga uppe tills jag har fått hjälp.

Detta Datorpaket kostade 14000:- och sjunker i värde medan jag måste bråka med butiken.

---------------------------------------

Hej!

Jag talade med er tidigare idag angående ett trasigt datorpaket som skickades den 30:e och som jag hämtade ut igår (direkt som jag fått avin) igår. Ni bad mig höra av mig igen när jag lämnat paketet på posten för reklamation.

Det är nu gjort så därför bör jag väl meddela detta.

Fler uppgifter:

1. Datorn http://www.datorbutiken.com/se/default.php var transportskadad.

2. När jag kopplat in allt och slår på datorn så blir det ingen signal till monitorn och hårddisken laddar inte heller.

3. Efter lite funderande skruvar jag bort locket på sidan och ser att hårddisken helt och hållet lossnat från fästena så att den ligger löst där inne. Strömkablar och dylikt sitter däremot fortfarande där de skall.

4. Lådan var EJ märkt med information om att innehållet skulle vara känsligt eller dylikt. Dessutom var den förpackad på ett sådant sätt att man skulle kunna tro att det var meningen att den skulle hämtas i butik och inte levereras med posten.

Jag antar att man kan dra slutsatsen att någon antingen tappat lådan eller slarvat vid transporten så att den utsatts för en kraftig stöt. Både grafikkortet och hårddisken verkar vara trasiga (om man får göra en snabb men ganska trolig bedömning)

*** Har även upplyst dom om att det inte var några skador på ytterförpackningen ***

Jag citerar Konsumentverkslagen "När är varan felaktig?
Din vara är felaktig om den inte är förpackad på det sätt som behövs för att bevara eller skydda den."

Om ni kan pyssla ihop detta och leverera produkten igen så är det helt i sin ordning. Med tanke på att jag väntat i cirka en månad på datorn, fått betala 170kr för att skicka tillbaka den, samt att ni sänkt priset för produkten med 500 spänn sedan dess så kanske ni kan skicka med något extra som plåster på såren. Typ lite DVD-skivor kanske?

Behöver också datorn i mina studier. Och än mer viktigt...att roa mig med

Mvh

Simon Nyström

-----------------------------------------------

Våran kommunikation hittills.

1. Telefonsupporten var knappt intresserad av att prata utan sa bara "Reklamera (skriv vad som är fel)den och skicka tillbaka den - Hör av dig sen". Samtalet tog cirka 15 sekunder. Oj vad lätt det var då var min första tanke...

2. Ringer upp när jag sänt tillbaka paketet med beskrivning av fel och dylikt. Deras svar: "-Transportskadat säger du? Ja, men det är ju postens du ska prata med. Dessutom måste du ju beställa en retursedel från oss om du skall returnera paketet. Men det är inte vi som betalar det här - det får du ta med posten".

Dom ser BARA ordet TRANSPORTSKADAT i mitt brev till dom och vägrar inse att felet ligger i deras paketering. Sjukt.

3. Svar via e-mail:

Hej!

Återkom med besked om vad posten kommer fram till, stressa gärna på dem annars är det lätt hänt att det tar lite för lång tid för dem att händlägga ärendet.

Mvh,
Göran/Kundtjänst
datorbutiken.com

--------------------------------------------------------------

Obefintlig kundtjänst m.a.o. VARNING UTFÄRDAS!!! De här grabbarna är inte seriösa så länge det inte gäller deras egen ekonomi.

Ser även ut som att de inte längre svara på mina mail - där är jag dock intehelt säker eftersom det bara gått några dagar sedan sist.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Det är rätt konstigt att många som har problem med datorbutiken helt plötsligt får hjälp efter en tråd i sweclockers.

Permalänk
Medlem

Supportkillarna är väl idioter som inte bryr sig om butikens rykte, medan datorbutiken.com (användaren här) är något lite högre upp som kan fatta beslut.

Permalänk
Medlem

Jo, men det känns inte seriöst om man skall behöva gå ut med sina butiksproblem publikt för att få hjälp, vilket händer med jämna mellanrum.
Om nu supporten gör sitt jobb så illa får de väl lösa problemen internt, det är ju inte första gången precis.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jo, men det känns inte seriöst om man skall behöva gå ut med sina butiksproblem publikt för att få hjälp, vilket händer med jämna mellanrum.
Om nu supporten gör sitt jobb så illa får de väl lösa problemen internt, det är ju inte första gången precis.

Bättre kan det ej sägas.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni skall vara glada att DB-mannen är tillbaka.
Skräm inte bort honom igen!

Det är bra att det finns någon som tar hand om problemen som uppstår i allafall.
Även fast detta borde göras på Kundtjänsten direkt.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Jag tycker ni skall vara glada att DB-mannen är tillbaka.
Skräm inte bort honom igen!

Det är bra att det finns någon som tar hand om problemen som uppstår i allafall.
Även fast detta borde göras på Kundtjänsten direkt.

Ingen har hittills fällt några oseriösa uttalanden eller betett sig på ett dåligt sätt
som skedde tidigare, utan varit på saklig grund.

Sen är detta ett forum där man skall diskutera saker och ting.
Om man sen är från ett företag får man räkna med att alla inte
tycker samma sak eller har olika åsikter.

Denna dbmannen startade en tråd i höstas om fraktpriser där han fick många åsikter. Tydligen föll inte alla dessa i hans smak och det var antagligen därför han slutade att kommentera i tråden. Kanske var det för att andra butiker klarar av helt fraktfria leveranser, vad vet jag.
Märk väl att ingen betedde sig ohyffsat utan bara gav sin åsikter på frågan han ställde.

Allt är inte alltid positivt, och klarar man inte av att ta saklig kritik från kunder, ja då kanske man inte skall delta i diskussioner alls.
Men som sagts, dålig kritik i sveriges största datorforum är inte bra för affärerna.
Jag tycker de skall lösa problemen med sina kunder direkt via sin kundtjänst.Klarar de inte detta är de förtjänta av att andra får reda på hur de fungerar.

För övrigt tycker jag det är jättebra att företagsrepresentanter gör kommentarer i forumet, tycker de borde engagera sig mer och höra vad kunderna tycker.

Men tycker jag att något är fel säger jag det oavsett vilket företag det gäller, hellre det än att få en brun tunga.

Permalänk

Personligen är jag rätt nöjd med att DB-mannen svarade, så att man förhoppningsvis slipper slösa mer energi på att vara förbannad.

Permalänk
Medlem

Bra att det löser sig för dig.

Men visst hade det varit bättre om de löste ditt problem
direkt när du var i kontakt med dem? Flera gånger dessutom.

Man skall inte behöva gå ut publikt på forum eller media för att
få deras uppmärksamhet.
Att de reagerar nu tyder ju bara på att de blir rädda eftersom
fler får reda på hur de fungerar.

Permalänk

Jovisst. Där håller jag med dig helt och fullt. Man kände sig jäkligt utelämnad där ett tag. Å andra sidan är det ju inte klart än heller, men man får väl anta att det löser sig - vilket är en klar förbättring

Permalänk
Medlem

Företag har lika svårt att tala vett med postverket.
Är supporten stängd så är den.
En swec tråd kan vara "aktuell" i åratal med ständiga bumpar. Desseutom kan personen i fråga ansett sig fått ett fullgot svar och jag kan då förstå om man inte följer sida upp och sida ned med i princip samma åsikter..

Ska man reklamera någonting hos ett företag stort som litet så bör man börja med att vara som folk och lite hövlig..

DB får nog en hel del mail och orders, returförfrågningar med mera.. Ibland tar det tid..

Fått för mig att om inte det händer nåt inom 20 minuter blir det ett jävla gnäll här på forumet..

Fast.. jag är en skumögd gammal gubbe så jag kan ha fel

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk

Nu är ju detta ärende förhoppningsvis på väg att klaras upp så det är inte menat som något extra gnäll på butiken i fråga - bara svar på tidigare inlägg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Hool
Ska man reklamera någonting hos ett företag stort som litet så bör man börja med att vara som folk och lite hövlig..

Så sant. Det var precis det jag var. Det fungerade inte så bra så då växte hornen ut i turbofart.

Citat:

DB får nog en hel del mail och orders, returförfrågningar med mera.. Ibland tar det tid..

Helt i sin ordning. Men man vill INTE bli bemött på ett sådant sätt att man får känslan av "Vi skiter i dig och dina 14000:- som du lagt ut. Produkten är köpt och om den var trasig får du prata med posten. Om de förklarat själva reklamationsproceduren så hade nog saker och ting gått smidigare - I detta fallet kändes det som att man skulle få fixa precis allt själv och att man inte hade några som helst rättigheter som kund.

Citat:

Fått för mig att om inte det händer nåt inom 20 minuter blir det ett jävla gnäll här på forumet..

Hrmpf. Jag hade väntat över en månad på datorn. När den kom var fram hade prisit sjunkit med 500 spänn och det som levererades var trasigt. Det är ju inte direkt så att man jublar när man betalat 14000:- i postförskott.

Dessutom var det också supportens ointresse av att hjälpa till som gjorde mig rejält förb...

Citat:

Fast.. jag är en skumögd gammal gubbe så jag kan ha fel [/B]

Även skumögda gubbar kan fela.....:-)

--------------

[

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newstream
.

Så sant. Det var precis det jag var. Det fungerade inte så bra så då växte hornen ut i turbofart.

Hrmpf. Jag hade väntat över en månad på datorn. När den kom var fram hade prisit sjunkit med 500 spänn och det som levererades var trasigt. Det är ju inte direkt så att man jublar när man betalat 14000:- i postförskott.

Jodå men jag hänge upp mig på att du skickat ett mail som inte blivit besvarat..
--------------

Nu är ju detta ärende förhoppningsvis på väg att klaras upp så det är inte menat som något extra gnäll på butiken i fråga. Misstag kan begås och jag anser att detta skulle kunnat undvikas helt om supporten varit mer tydlig/hjälpsam från första början.

Supporten kan inte göra något åt postens byråkrati..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk

...men den kan hjälpa till genom att säga VAD man ska göra och hur saker fungerar. Inte bara "Prata med posten".

Fast jag tycker att debatten kan avslutas här eftersom det inte finns så mycket att tillföra och eftersom jag inte vill kritisera mer än nödvändigt då jag faktiskt får hjälp nu.

Simma lugnt.

Permalänk

Jag har nu mer information om detta ärende.

För det första har detta ärende ej tagit en månad. Datorn kom till oss idag måndag.
Det som tagit ca en månad är från beställningsdatum tills nu. Leveranstiden är en annan sak och beror på att alla delar ej fanns i lager när datorn beställdes.
Därefter tillkommer som vanligt tiden för byggnation och test, så här i juletider är det ett enormt tryck på beställningar av datorer varför det är viss kötid till monteringen.

Det som komplicerar detta ärende är också att kunden ifråga ej reklamerat försändelsen till Posten. Det verkar ha brustit i kommunikationen när kunden hörde av sig till Kundtjänst, det verkar ej som om kunden uppfattat att han måste reklamera transportskada till Posten. Detta framgår även av våra Köpvillkor samt i vår returbegäran. Enligt Postens regler så är det mottagaren som måste reklamera eventuella skador, det kan inte vi göra tyvärr. Enligt Postens regler måste även ev. skador rapporteras till dem så snart de upptäckts och av mottagaren. Det som regleras i lag (Konsumentköplagen) angående just sådana händelser är inte entydiga och har oss veterligen aldrig prövats.

Datorn har bara returnerats till oss utan varken anmälning av transportskada till Posten och utan att retur begärts hos oss. Om en vara är defekt och den skall returneras till oss så bör man begära retur hos oss först så att man kan märka försändelsen med detta returnr och ge oss underlag i förväg till anledningen till returen. Vad gäller transportskador skall man dessutom anmäla detta till Posten först.

Vad gäller emballaget av datorn så är datorn emballerad enligt Posten regler och är således fullgott emballerad för att datorn ej skall skadas i transporten under normal hantering.
Kartongen datorn skickades i visar på skador i ett av hörnen vilket innebär att Posten ej hanterat försändelsen korrekt, skadorna tyder på att lådan har tappats/åkt i marken och träffat på det mest utsatta stället dvs i ena hörnan. Det måste ha varit en enormt kraftig smäll då hårddisken lossnat, det krävs en enormt kraft för att det skall kunna inträffa.

Vad som hänt är verkar vara att Kundtjänst ej uppfattat att det rör sig om en transportskada eller helt enkelt inte hört vad kunden sa. Svaret Kundtjänst gett tyder på att de uppfattat det som att det blivit fel på datorn och vanlig retur skulle begäras.

Vi kan ha brustit i informationen till kunden vad gäller hur man skall gå tillväga. Jag har full förståelse för att man som kund kanske inte är så insatt i hur man skall göra om försändelsen transportskadas. Informationen finns dock på vår hemsida, väldigt tydligt när man begär returnr och givetvis hade utförlig information punkt för punkt lämnats om den efterfrågats, men det verkar ha brustit i kommunikationen. Man skall ej vara rädd för att fråga om man ej får den information man får oavsett vilken situation det gäller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newstream
...men den kan hjälpa till genom att säga VAD man ska göra och hur saker fungerar. Inte bara "Prata med posten".

Fast jag tycker att debatten kan avslutas här eftersom det inte finns så mycket att tillföra och eftersom jag inte vill kritisera mer än nödvändigt då jag faktiskt får hjälp nu.

Simma lugnt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Stämmer bra det.

Allt bygger på ett missförstånd pga bristande information. Om supporten lagt ner 1 minut på information istället för 15 sekunder på första samtalet så hade det blivit rätt.

Det som också blev fel var att budskapet i andra samtalet "Så här ska du göra....o.s.v" helt uteslöts och istället ersattes med "Det är inte vårt fel, du får vända dig till posten" (detta EFTER att jag returnerat paketet på felaktigt sätt som ju faktiskt berodde på det otroligt korta samtalet från början...)

En skitgrej egentligen som antagligen beror på stressad personal inför jul. Den saken köper jag, men det är ju ändå hos er felet ligger eftersom jag inte fått den information som jag behövde få av supporten fårn första början.

Citat:

"Informationen finns dock på vår hemsida, väldigt tydligt när man begär returnr och givetvis hade utförlig information punkt för punkt lämnats om den efterfrågats, men det verkar ha brustit i kommunikationen."

Japp. Men på lappen som följer med står det på ett mycket betryggande sätt "Om varan är skadad - ring vår support så hjälper vi dig" och det var då det sket sig. För man ska ju inte behöva kontrollera det supporten säger med webbsidan.
---------

Återigen - Jag har kontakt med en kille i supporten nu som hjälper mig och har lokaliserat paketet. Det står visst i kö för behandling så läget är under kontroll och man kan väl säga att jag verkar få den service som behövs och lite till. Jag har blivit ombedd att sköta kommunikationen med honom så att det inte blir så många lösa osammanhängande mail - och det tänker jag göra.

Jag kommer dessutom att begära att denna tråd raderas så fort som jag fått den hjälp jag var ute efter från första början.

---------

Permalänk

Att lösa problemet direkt hade blivit lite svårt då vi inte ens hade fått in datorn ifråga när detta inlägg skrevs. Datorn kom till oss idag måndag och är på test för åtgärd.
Det hade varit stört omöjligt att lösa problemet när vi inte ens hade fått in datorn, Sumitomo....
Så det där angående att man skulle behöva gå ut på ett publikt forum för att få uppmärksamhet stämmer naturligtvis inte, det går inte till så.
Vi är inte "rädda" som du utrycker det - vi har förklarat hela situationen i svar i tråden och lagt alla kort på bordet, vi har inget att vara "rädda" för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Bra att det löser sig för dig.

Men visst hade det varit bättre om de löste ditt problem
direkt när du var i kontakt med dem? Flera gånger dessutom.

Man skall inte behöva gå ut publikt på forum eller media för att
få deras uppmärksamhet.
Att de reagerar nu tyder ju bara på att de blir rädda eftersom
fler får reda på hur de fungerar.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Nu har jag åter fått "min dator" efter returen.

Dessvärre ser det inte ut som om någon systemcheck gjorts. Det beror ioförsig på definitionen på systemcheck. Om det betyder att datorn INTE fungerar så har de gjort rätt. Dessutom fick jag inte det grafikkort som jag betalat för, Radeon Pro 9800 med heat-cooling pipes utan ett vanligt 9800 Pro med en något knattrande fläkt. Jag beställde SILENCE jag SKA HA SILENCE! Muppar!

Den fungerade ej.

Fick mixtra lite innan jag hittade en trasig kabel som monterats (EN SÅN GÅR INTE SÖNDER I FRAKTEN IALLAFALL...)

Ingen manual till grafikkortet. Det lustiga var att det första meddelande som dök upp var "You have not connected the power extension cable to your Radeon Pro graphic card. Please check the "Beginners guide" to install the the hardware correctly" (Eller liknande). Detta berodde givetvis på den trasiga kabeln.

Kanske inte så skoj när de som beställer ett system och inte klarar av att felsöka alls hänvisas till en manual som inte finns

Och några plåster på såren, i form av DVD-skivor, som jag bad om eftersom jag väntat i två månader på datorn fick jag inte heller. Jag fick MINDRE än vad jag betalat för. Fint.

SATAN vad jag skulle ha sparat pengar och tid på att bygga datorn själv som jag gjorde sist.....

Jag antar att jag får vara nöjd som lyckades få datorn att fungera till slut iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställe min hdd från datorbutiken...m en ajg söker mig till komplett istället.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en hel dator i lösa delar i lördags hos datorbutiken. Allt var då i lager på deras sida.

Fick svar i måndags att allt var packad och hoppas på att det skulle hinna med bilen samma dag.

Fick mitt kollinummer dagen efter, hade sakerna på onsdagen.

Blev av med mitt mail om kund- och ordernummer. Mailade och fick svar samma dag.

Allt gick som det skulle hos DB.com så jag ger bara tummen upp för dem!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Jag beställde en hel dator i lösa delar i lördags hos datorbutiken. Allt var då i lager på deras sida.

Fick svar i måndags att allt var packad och hoppas på att det skulle hinna med bilen samma dag.

Fick mitt kollinummer dagen efter, hade sakerna på onsdagen.

Blev av med mitt mail om kund- och ordernummer. Mailade och fick svar samma dag.

Allt gick som det skulle hos DB.com så jag ger bara tummen upp för dem!

Det som är intressant är kanske vad som händer om något går snett. Alla kan posta ett paket och svara på ett mail = inte speciellt svårt.

Permalänk
Medlem

Newstream jag hoppas att du nästan gång skall läsa informationen på db hemsida om något är fel eller ska skickas tillbaka ..
Gör du inte det så uppstår fel , vilket hände nu ..
Sedan så förvånar det mig inte att du förklarade dåligt för kundtjänsten vad som hade hänt o dom drog slutsatsen att det var deras fel o inte posten vilket vissade sig vara helt fel. ..
Tips till mig , läs läs läs ...
Har retunerat saker tillbaka till dom utan problem , kundtjänsten har varit hjälpande dock får man sluta tänka egoistiskt o tro att dom ska prioritera dig på en gång , dom har mer än dig som kund .. Testa att jobba inom kundtjänst eller service yrken o du kommer att inse att allt inte är lätt ..
Ett stort tack till db killen här som klar gjorde lite saker för dig..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

Du är en fin människa du Lady som nöjer dig med mindre än vad du beställer.

För övrigt så brukar jag inte kolla in företags hemsidor efter att jag pratat med deras support. Jag räknar med att supporten är seriös och engagerad och inte försöker slippa lösa problem för det är faktiskt deras jobb.

Men vaffan...Datorn hittar ju hårddisken 7 gånger av 10 numera och det är ju inte illa när man betalat 14 papp.

Permalänk
Medlem

Du jag har också beställt en dator därifrån ..
Bad dom till o med montera o testa lådan.. Konstigt nog så startade den inte när jag fick den ..
Något man blev besviken på då man fick skicka tillbaka den o vänta ett par veckor till ... Men inte hade jag någon krångel med deras support fick svar samma dag när jag skickade mail till dom ..
Dock kan jag fortfarande inte fatta varför den inte funkade , var något fel med cpu eller mobo kom jag fram till nu när jag tänker efter ..

EDIT : Shit happens, be happy and pay

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

vet om en som fick sin dator ifrån db.com och cpu fläkten hade lossnat och slitit sönder allt i datorn under transport, han skickade ner datorn fick en ny plus en värdecheck på 500:-

Permalänk

Har själv praoat på posten och kan egentligen inte förstå hur jag fortfarande kan beställa varor från internet
Paketen som kommer in lastas på stora vagnar, huller om buller, när man sen ska sortera dom tittar man på postnummer varpå man kastar ut dom i vagnar (har du otur är ditt postnummer på en vagn långt bak) går ett paket sönder eller om nåt ramlar ut, visslar man bara lite och kollar i taket
Inte klokt egentligen...

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Har själv praoat på posten och kan egentligen inte förstå hur jag fortfarande kan beställa varor från internet
Paketen som kommer in lastas på stora vagnar, huller om buller, när man sen ska sortera dom tittar man på postnummer varpå man kastar ut dom i vagnar (har du otur är ditt postnummer på en vagn långt bak) går ett paket sönder eller om nåt ramlar ut, visslar man bara lite och kollar i taket
Inte klokt egentligen...

Ja, inte klok att folk inte förstår sig på hur man sköter sig på ett jobb. Tråkigt att folk gör sådär. Skulle jag sett det hade jag lätt anmält det vidare till chefen då det paketet kan lika bra ha varit till mig.