Varning för datorbutiken.com
[ Jag redigerade om detta inlägget tidigare eftersom det verkade som att jag skulle få seriös hjälp till slut. (Fick en trasig dator levererad). Jag vill dock ännu en gång varna för datorbutiken.com eftersom dom inte leverade en likvärdig produkt som den jag beställde. DESSUTOM FUNGERADE DEN INTE DENNA GÅNG HELLER!!! ]
Eftersom Datorbutiken.com vägrar ta sitt ansvar när de gör fel så är det väl lika bra att jag redovisar vad jag råkat ut för och jag hoppas denna tråd kan ligga uppe tills jag har fått hjälp.
Detta Datorpaket kostade 14000:- och sjunker i värde medan jag måste bråka med butiken.
---------------------------------------
Hej!
Jag talade med er tidigare idag angående ett trasigt datorpaket som skickades den 30:e och som jag hämtade ut igår (direkt som jag fått avin) igår. Ni bad mig höra av mig igen när jag lämnat paketet på posten för reklamation.
Det är nu gjort så därför bör jag väl meddela detta.
Fler uppgifter:
1. Datorn http://www.datorbutiken.com/se/default.php var transportskadad.
2. När jag kopplat in allt och slår på datorn så blir det ingen signal till monitorn och hårddisken laddar inte heller.
3. Efter lite funderande skruvar jag bort locket på sidan och ser att hårddisken helt och hållet lossnat från fästena så att den ligger löst där inne. Strömkablar och dylikt sitter däremot fortfarande där de skall.
4. Lådan var EJ märkt med information om att innehållet skulle vara känsligt eller dylikt. Dessutom var den förpackad på ett sådant sätt att man skulle kunna tro att det var meningen att den skulle hämtas i butik och inte levereras med posten.
Jag antar att man kan dra slutsatsen att någon antingen tappat lådan eller slarvat vid transporten så att den utsatts för en kraftig stöt. Både grafikkortet och hårddisken verkar vara trasiga (om man får göra en snabb men ganska trolig bedömning)
*** Har även upplyst dom om att det inte var några skador på ytterförpackningen ***
Jag citerar Konsumentverkslagen "När är varan felaktig?
Din vara är felaktig om den inte är förpackad på det sätt som behövs för att bevara eller skydda den."
Om ni kan pyssla ihop detta och leverera produkten igen så är det helt i sin ordning. Med tanke på att jag väntat i cirka en månad på datorn, fått betala 170kr för att skicka tillbaka den, samt att ni sänkt priset för produkten med 500 spänn sedan dess så kanske ni kan skicka med något extra som plåster på såren. Typ lite DVD-skivor kanske?
Behöver också datorn i mina studier. Och än mer viktigt...att roa mig med
Mvh
Simon Nyström
-----------------------------------------------
Våran kommunikation hittills.
1. Telefonsupporten var knappt intresserad av att prata utan sa bara "Reklamera (skriv vad som är fel)den och skicka tillbaka den - Hör av dig sen". Samtalet tog cirka 15 sekunder. Oj vad lätt det var då var min första tanke...
2. Ringer upp när jag sänt tillbaka paketet med beskrivning av fel och dylikt. Deras svar: "-Transportskadat säger du? Ja, men det är ju postens du ska prata med. Dessutom måste du ju beställa en retursedel från oss om du skall returnera paketet. Men det är inte vi som betalar det här - det får du ta med posten".
(Jobbigt när man skickat iväg datorn i onödan eftersom den kommer att returneras igen...Det borde ha framgått att man skulle ha beställt retursedel eller att reklamation måste göras VIA posten)
Dom ser BARA ordet TRANSPORTSKADAT i mitt brev till dom och vägrar inse att felet ligger i deras paketering. Sjukt.
3. Svar via e-mail:
Hej!
Återkom med besked om vad posten kommer fram till, stressa gärna på dem annars är det lätt hänt att det tar lite för lång tid för dem att händlägga ärendet.
Mvh,
Göran/Kundtjänst
datorbutiken.com
--------------------------------------------------------------
Obefintlig kundtjänst m.a.o. VARNING UTFÄRDAS!!! De här grabbarna är inte seriösa så länge det inte gäller deras egen ekonomi.
Ser även ut som att de inte längre svara på mina mail - där är jag dock intehelt säker eftersom det bara gått några dagar sedan sist.