Varning för datorbutiken.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imoto
LOOOL

Vad pallar en smäll bättre? Volvo vs Panasonic?

Jag säger bara... stå på er ni som betalat massor av pengar och inte är nöjd... Jag fattar inte att vissa inte förstår att man i längden tjänar på en nöjd kund...

Det ena kan leda till döden och det andra till en tv som strular lite, vad är allvarligast?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

att skylla på posten och säga att det är dom man ska kontakta är grymt oproffesionellt om paketet var kasst embalerat. (läste bara de första 5 inläggen så jag kan ha fel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nudel
Det ena kan leda till döden och det andra till en tv som strular lite, vad är allvarligast?

Vart står det något om följderna av en defekt i denna mening?

Ursprungligen inskrivet av Nudel:

"enligt mig så är det skillnad på bil och TV, en bils egenskaper kan påverkas mycket negativt av en mindre smäll".

Så som det är skrivet kan man bara tolka att TV apparater i mindre utsträckning påverkas egenskapsmässigt av smällar i jämförelse med bilar. Är man krass finns det en möjlighet att utläsa att TV inte påverkas av en smäll.

Är det fel på ngt ska man ha nytt. Basta!

Permalänk
Medlem

Min bror köpte CO-SOHO blue 400w ATX och han fick inget nätagg med fast det står att de ska vara ett 400w nätagg till det tycker det är jäkligt dåligt av db.com men men http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=COSOHOBLU400

Visa signatur

Bärbar dator !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomiZ
Min bror köpte CO-SOHO blue 400w ATX och han fick inget nätagg med fast det står att de ska vara ett 400w nätagg till det tycker det är jäkligt dåligt av db.com men men http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=COSOHOBLU400

*Med reservation för eventuella felaktigheter i bild och specifikation*

men ändå dåligt :/

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Jo men om du läser på chassi sidan så står de oxå :

<<<Notera att det här kan finnas chassin både med och utan nätaggregat inkluderat. Om det ingår nätaggregat så står det t ex "300W" i beskrivningen - det betyder alltså att ett nätaggregat på 300W ingår.>>>

(((och det står CO-SOHO MidiTower blue 400W ATX så då borde de va med ett 400w nätagg!)))

Visa signatur

Bärbar dator !

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men om du läser på chassi sidan så står de oxå :

<<<Notera att det här kan finnas chassin både med och utan nätaggregat inkluderat. Om det ingår nätaggregat så står det t ex "300W" i beskrivningen - det betyder alltså att ett nätaggregat på 300W ingår.>>>

(((och det står CO-SOHO MidiTower blue 400W ATX så då borde de va med ett 400w nätagg!)))

Om din bror kontaktar datorbutiken så löser det sig säkert. De flesta butiker är måna om sina kunder och gör rätt för sig om de har gjort något fel.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

okej de vore bra isf.

Visa signatur

Bärbar dator !

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några som helst probelm med datorbutiken.com.
Men det är väl som alltid, det är bara det negativa som märks?
Inte ofta man ser en tråd som "Jag beställde produkt xxxx från xxxx och det funkade kanon!"

Offtopic:
En gång så fick jag en halv moderkortsantistatpåse full med db.com godisar

Permalänk
Medlem

Jag har slutat helt att beställa från db.com sen jag fick (minns inte exakt) en frakt kostnad på närmare 500kr vilket jag tycker är i det närmaste sjukt.

Nä tacka vet jag hjältarna på Komplett.se

Permalänk

haha
"hjältarna på komplett.se"
den va kul
har exakt motsatta erfarenheter
va sägs om 250kr frakt på 1st 512mb ram?

Visa signatur

AMD Athalon64 3000+@2478, ASUS a8n-SLI Deluxe, 2x 512mb Corsair 550mhz, MSI 6800, 74gb WD Raptor + en del till skunkdiskar

Permalänk
Medlem

Fraktkostnad är ju inte direkt någon överraskning. Denna sysns väl rätt tydligt när man beställer.
Jag ser den iallafall innan jag klickar på beställknappen. Är väl ingenting att klaga över i efterhand.

Börjar bli lite väl mycket gnäll på totalt onödiga saker dessa trådar tycker jag.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bani
Om du får en TV som är trasig, och Expert erbjuder reparation... Då är det väl klart att man väljer det! DÅ FÅR DU JU EN HEL TV!

Om du godtar en vara när den är sönder fast du köpte en ny tycker jag synd om dig, då är du väldigt lätt att lura. Den TV gick inte äns att laga o den står på värkstan, du råkar inte vilja köpa en TV för halva priset (10000) ??? Den är ny jag kan garantera det........

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En del i den här tråden kanske skulle ta och besöka rixlex och läsa lite i konsumentköplagen. Det står svart på vitt att säljaren kan laga varan ett par gånger innan köparen kan KRÄVA ny vara eller häva köpet. Så har man köpt en vara som sedan visar sig vara behäftad med fel får finna sig i att den kan bli lagad.

För övrigt, de gånger jag handlat på nätet och posten strulat så har jag blivit hänvisad till den som skickat varan och att de ska reklamera till posten. I detta fallet var det posten som vägrade att leverera ett företagspaket till min firma eftersom de trodde att det bara var en privatadress. Dustin som skickade paketet krediterade frakten direkt.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Datorbutiken är bra butik efter som dom gjorde rätt efter sej när dom hade strulat ihop de för mej?!

Visa signatur

Bärbar dator !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisky
En del i den här tråden kanske skulle ta och besöka rixlex och läsa lite i konsumentköplagen. Det står svart på vitt att säljaren kan laga varan ett par gånger innan köparen kan KRÄVA ny vara eller häva köpet. Så har man köpt en vara som sedan visar sig vara behäftad med fel får finna sig i att den kan bli lagad.

JA självklart OM den går sönder ja..... Men vem tar emot en vara som ÄR sönder redan från försäljaren och låter den åka in till värkstan redan samma dag som man har köpt den??? Jag hade inte läst konsumentköplagen (nu har jag gjort det), men därimot så har jag pratat med en kvinna från konsumentverket, och hon sa att en säljare får inte lura till en kund en vara på detta vis. Köper man en ny vara så SKA den fungera...... sen om den går sönder så är det detta som gäller.

""""Om det skulle vara något fel på varan, vad kan jag göra då?

Om det är något fel på din vara kan du

* kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
* kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara.
* kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
* häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
* hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.

Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.

Skadestånd

Du kan dessutom kräva skadestånd i vissa fall. Du har rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan. Du kan också få ersättning för skada på annan egendom som tillhör dig eller din familj, exempelvis om en diskmaskin läcker vatten och skadar golvet.

När är varan felaktig?

Din vara är felaktig om

* den inte stämmer överens med vad du har avtalat om med säljaren, detta kan exempelvis handla om varans art, mängd eller kvalitet.
* bruksanvisning saknas.

Om du inte har kommit överens med säljaren om annat är varan också felaktig om

* den inte kan användas till det den ska användas till, till exempel ett regnplagg som inte står emot regn.
* den inte har de egenskaper som säljaren hänvisade till då du köpte varan.
* den inte är förpackad på det sätt som behövs för att bevara eller skydda den.

Varan är dessutom felaktig om

* säljaren inte har upplyst dig om detaljer om varan som du borde ha blivit upplyst om.
* den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta.
* säljaren har installerat varan och installationen är felaktig.
* den är i sämre skick än du hade kunnat förutsätta med hänsyn till varans pris, även om den har sålts i "befintligt skick".""""

Visa signatur
Permalänk

datorbutiken.com , Ni suger. Ni är billiga men ni suger totalt vad det gäller support! Sämsta suporten jag någonsin varit med. Pcaction och komplett kan jag varmt rekommendera! Man kan ringa till dem och prata för de är så trevliga (nästan iallafall)...

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Jag är nog böjd att instämma med detta.
(((((Datorbutiken är vakkuum xtraktion av lipider:-))))

Kontentan är att jag Köpte en sekundär dator för ca 8 månader sedan.
Tur och retur av bla moderkort, processor och fortfarande inget fungerade system. Datorn som skulle kosta 6kkr efter montering, har kostat 7,5 kkr och fortfarande ej fungerande.
Kom slutligen till resultat att det dummaste man kan göra är att ignorerad färdiga datorer som kommer från t.ex. Dell. Köpte nu ett system med skärm och bättre prestnada för lägre kostnad.

Sprara din tid och följdaktligen pengar. Köp färdiga märkesdatorer med försäkring (alternativ delar från närbutik). Nätet är lönsamt så länge allting fungerar efter ihopskruvandet. Men detta är slumpspel med odds. Jag kommer aldrig att spela oddsen igen.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Tänka sig att det fortfarande är samma visa.
För ett par år sedan beställde jag och en kompis 2st moderkort från db, när dom sedan anländer är det fel mk, vi mailar med dom och vi ombedes skicka tillbaka korten, efter ca 3 veckor får vi ett nytt paket att hämta ut, däri ligger korten dom skickade först med en faktura på felsökningsavgift, men för i helskotta vi hade ju fått FEL kort, inte FEL på korten.

Det verkar som DB har problem med hantering av trasiga saker etc. jag har slutat handla hos dom pga detta, men även pga att min polare 2 ggr irad när han beställt nya saker fått vänta 1 månad eller mer på prylarna.

Visa signatur

Thermaltake Shark | OCZ ModStream 520w Power Supply EU Model4.00 | DFI lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Winchester | Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB |

Permalänk
Medlem

Har nyligen beställt ett nätagg och en fläkt från DB, första gången jag handlar där så hoppas de sköter sig.. Om allt går väl kommer jag säkert handla därifrån fler ggr.

Har iofs också vart med om en liknande händelse. Köpte en MP3-spelare från Onoff för ~3300kr. Min pappa sa att han kunde delbetala den åt mig, men att han skulle dra av från mina pengar. Efter 5 dagar ångrade jag mig och skulle reklamera/returnera den. Men väl i affären sa dem att jag inte fick lämna tillbaka den. Gick dit nån dag senare för att prata med dem men fick inte då heller returnera/reklamera den, trots att den vart förpackad som jag fick den. Åkte då till en annan butik och där fick jag byta de utan något vidare tjafs eller krångel :). Tror iaf inte jag kommer handla något särkilt dyrt från Onoff, jag har inget förtroende för dem längre, gjorde bort sig fullständigt.. Hade även tagit kontakt med konsumentkillen i min kommun, minns inte vad han hade sagt, men jag hade visst rätten att lämna tillbaka..

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

nej håller med vissa här...inga prylar från DB..plus kundbehandling=0
ett företag jag blev VÄLDIGT positivt överasskad av var Datorprince.se......de finns i Sthlm

beställde en dator och fick hem den...kollade dock o såg att det var s478 i stället för s775
ringde o pratade med dem o de sa att jag skulle känna på den o se om jag inte ville behålla den...verkade lite skumt + det var fredag, så jag behöll datorn tills på måndag. Insåg att detta var en toppendator men inte ville ha s478....ringde till ktj o där sa killen att det inte är öppet köp på varorna, tittade på fakturan och där stog det med STORA bokstäver EJ ÖPPET KÖP. men snackade lite med killen o förklarade situationen och han sa visst men du får stå för frakten.....oki tänkte jag...

skickade in datorn o fick tillbaka mina pengar 3dagar senare........SERVICE eller

komplett beställde jag därefter ett helt paket av...2dagar senare hämtar jag ut komponenterna o bygger ihop min ögonsten som jag kör på nu.....komplett.se ÄR BÄST

Visa signatur

--AMD X2 3800+-- Asus A8N-E--X1600XT 256--2GB DDR--2x 250GB HD--19' WIde TFT--

--Intel Centrino 1.8GHZ-- 1GB DDR-- 80GB HD-- Integrerad grafik

Permalänk
Medlem

Det dröjer åratal att bygga upp ett varumärke för att senare kunna leva på det. Jag förstår inte varför företagare inte tänker på denna sårbarhet.

Jag har varit kund hos DB sedan 1998, sammanlagt motsavrande ca 85kkr konsumtion. Mina barn är på väg att bli konsumenter (all tre datorintresserade som sin pappa).

Tänka sig vilka siffror var och en av oss representerar som potentiell tillgång:-) Att leva på det goda namnet har sin innebörd.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Insåg att detta var en toppendator men inte ville ha s478....ringde till ktj o där sa killen att det inte är öppet köp på varorna, tittade på fakturan och där stog det med STORA bokstäver EJ ÖPPET KÖP. men snackade lite med killen o förklarade situationen och han sa visst men du får stå för frakten.....oki tänkte jag...

skickade in datorn o fick tillbaka mina pengar 3dagar senare........SERVICE eller

Nej, det är ingen exceptionell service, det kallas att följa distansavtalslagen om ångerrätt.

Öppet köp har inte ett smack med det här att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Något relevant

Off-topic: Men HomiZ - har du moddat min avatar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ledo
nej håller med vissa här...inga prylar från DB..plus kundbehandling=0
ett företag jag blev VÄLDIGT positivt överasskad av var Datorprince.se......de finns i Sthlm

beställde en dator och fick hem den...kollade dock o såg att det var s478 i stället för s775
ringde o pratade med dem o de sa att jag skulle känna på den o se om jag inte ville behålla den...verkade lite skumt + det var fredag, så jag behöll datorn tills på måndag. Insåg att detta var en toppendator men inte ville ha s478....ringde till ktj o där sa killen att det inte är öppet köp på varorna, tittade på fakturan och där stog det med STORA bokstäver EJ ÖPPET KÖP. men snackade lite med killen o förklarade situationen och han sa visst men du får stå för frakten.....oki tänkte jag...

komplett beställde jag därefter ett helt paket av...2dagar senare hämtar jag ut komponenterna o bygger ihop min ögonsten som jag kör på nu.....komplett.se ÄR BÄST

Nja du skulle inte ens ha behövt betala frakten enligt konsumentköpslagen som träder in även vid distansavtal när det är fel på varan och i ditt fall fick du ju inte vad du hade beställt så nej mycket dålig service från Datorprince men vad är att vänta från ett företag med så dåligt rykte som detta har