Permalänk
Medlem

Brandkår i lådan

har byggt en dator bestående av följande

MK: ASUS P4PE
CPU: Celeron D 2,4 GHZ 533 Mhz
Minne: Apacer DDRAM PC2700 512MB
GPU: GeForce 4 MX
HD: Samsung 40GB

Det jag inte köpt nytt är moderkortet som jag hade innan. Och det är här jag misstänker problemet är. När jag starar datorn kommer ett felljud som låter som en brandbil, dvs växlande ljust och mörkt ljud som håller på hela tiden. Jag trodde det inte skulle vara några problem med moderkortet för det har fungerat till en P4 2,4 GHz innan.

Vad tror ni är det CPU som ställer till problemet? Nån som annars vet vad det felljudet kan betyda? Står inget om det i manualen.

Permalänk
Medlem

Re: Brandkår i lådan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyzac
har byggt en dator bestående av följande

MK: ASUS P4PE
CPU: Celeron D 2,4 GHZ 533 Mhz
Minne: Apacer DDRAM PC2700 512MB
GPU: GeForce 4 MX
HD: Samsung 40GB

Det jag inte köpt nytt är moderkortet som jag hade innan. Och det är här jag misstänker problemet är. När jag starar datorn kommer ett felljud som låter som en brandbil, dvs växlande ljust och mörkt ljud som håller på hela tiden. Jag trodde det inte skulle vara några problem med moderkortet för det har fungerat till en P4 2,4 GHz innan.

Vad tror ni är det CPU som ställer till problemet? Nån som annars vet vad det felljudet kan betyda? Står inget om det i manualen.

När jag monterade ihop mitt system fick jag samma problem. Jag fick sirénljud varannan uppstart. Problemet var att bios i mitt moderkort (Aopen) inte var uppdaterad för stöd av Celeron D 330. Flashade och så var problemet borta. om inte det är problemet kan du söka lite på beepcodes.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"