Permalänk
Avstängd

Dataprince ?

Är det någon härifrån som har handlat ifrån något som heter "dataprince" ?

Polaren har en dator på g därifrån, men får höra lite kul bortförklaringar till varför den inte är skickad...

Erfarenheter ?

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Medlem
Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varning ingen firma man kan lite på om det blr reklamation..................

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Har för mig Dataprince är svartlistad.
Skulle själv aldrig handlat där då man hört massa negativt om dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

va det inte dataprince som vägra ersätta nåns trasiga vara för ägaren trode att han va spion från en konkurent eller nått?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
va det inte dataprince som vägra ersätta nåns trasiga vara för ägaren trode att han va spion från en konkurent eller nått?

jo har för mig att ägaren också hotade någon som ville byta ut en sak och sa att han kunde komma till affären och hämta dne själv om han vågar...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh

Dataprince och ägaren Peter Liu anklagade en annan för att vara spion, hela historien fanns med på http://www.svartalistan.com men verkar tyvärr vara borta nu.
[Edit]hittade länken till Dp på svartalistan, sök på "ljuger":
http://www.svartalistan.com/gamla/d-1.htm

Lui fick iaf ett totalt utbrott och skrek något i stil med "Han ljuger, ljuger!. Han måste vara en spion för ett annat företag!!"
Jag har för mig att det även finns med i den stora tråden om Dataprince, orkar inte söka själv nu...

Den firman skulle jag aldrig, aldrig köpa något ifrån.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jag har köpt lite grejer därifrån, men jag köpte direkt ifrån affären.
Dom grejerna funkade men men tittar man på vad som hänt i övrigt för andra så
kanske man ska hålla sig ifrån detta företag.
Eller så ska man vara väldigt försiktig som man alltid man ska vara med sina pengar.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Samsung 710T, där... När jag kom till kassan gav dem mig ett A4 med en egengjord garanti på död-pixel-garanti. Jag försökte förklara för dem att det måste ju vara tillverkarens garanti som gäller och inte deras egen... men det gick inte in i huvudet på dem där. Nåväl, jag brydde mig inte så mycket (hade redan betalt), och skärmen har fungerat alldeles utmärkt utan nån död pixel, men jag skulle antagligen fått problem om jag hade velat reklamera skärmen.

Jag visste om den negativa publicitet som de fått, och var tveksam till att handla där, men de var de enda som kunde skaffa fram just den skärmen på några dagar och till rätt pris, men jag köper inte där igen. No way!

Permalänk
Avstängd

Kan dom inte tvångsförvalta företaget snart kanske man skulle köpa det då

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att Dataprince är GRYMT bra. Förutom bra priser har de låga priser och man får alltid ett trevligt bemötande. De fall som går att läsa på Svartalistan tar endast upp alla negativa saker (såklart?) om företaget.

EDIT: ...men det finns inga negativa saker enligt mig

Tänk då på alla miljoner (?) nöjda kunder som gått från Dataprince med ett leende... Själv har jag gjort det åtskilliga gånger, och jag har aldrig sett någon som varit missnöjd de gånger jag varit där. Man får även personlig hjälp samt råd och tips utan att behöva betala en endaste liten ynka KRONA!
Och alla företag kan omöjligt göra rätt vid alla leveranser/försäljningar. Så är det bara...

Dataprince: Här har ni i alla fall EN nöjd kund

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously
Vill bara säga att Dataprince är GRYMT bra. Förutom bra priser har de låga priser och man får alltid ett trevligt bemötande. De fall som går att läsa på Svartalistan tar endast upp alla negativa saker (såklart?) om företaget.

Tänk då på alla miljoner (?) nöjda kunder som gått från Dataprince med ett leende... Själv har jag gjort det åtskilliga gånger, och jag har aldrig sett någon som varit missnöjd de gånger jag varit där. Man får även personlig hjälp samt råd och tips utan att behöva betala en endaste liten ynka KRONA!
Och alla företag kan omöjligt göra rätt vid alla leveranser/försäljningar. Så är det bara...

Hej peter!

Permalänk
Medlem

SUMITOMO: Där har du allt bra fel i alla fall. Jag är en vanlig konsument precis som alla ni andra...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

Köpte mitt första datorpaket ifrån Dataprince. Aldrig mer säger jag. Chassit var av tveksam kvalité, verkade lite smått sné, men skitsamma. Fick heller inte med nån mus som jag skulle ha fått. Ringde angående musen, men blev bortkopplad rätt omgående av en surk*k som jag misstänkte var Liu.

Permalänk
Medlem

Det gäller ju bara att läsa alla avtal och regler innan man köper något, vilket 99,99% av alla här inne INTE verkar göra (0,01%=jag). Sedan får butiken ta smällen när ni tycker att ni blivit orättvist behandlade...

...men oftast är det något som konsumenten inte tagit reda på.

Men jag menar förstås inte att det inte finns fall då konsumenten har RÄTT

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Det gäller ju bara att läsa alla avtal och regler innan man köper något, vilket 99,99% av alla här inne INTE verkar göra (0,01%=jag). Sedan får butiken ta smällen när ni tycker att ni blivit orättvist behandlade...

...men oftast är det något som konsumenten inte tagit reda på.

Men jag menar förstås inte att det inte finns fall då konsumenten har RÄTT

Seriöst (eller seriously), det finns inte en människa som går på att du skulle vara en "vanlig konsument".

Permalänk
Medlem

X3Mist: Nej jag är kanske inte "en vanlig konsument" för jag läser avtal som ni andra inte gör. Men så blir ni ju då helt blåsta också.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

X3Mist: Nej jag är kanske inte "en vanlig konsument" för jag läser avtal som ni andra inte gör. Men så blir ni ju då helt blåsta också.

Jag har läst 5 poäng avtalsrätt på universitetet, så jag undanber mig dina små antaganden i fortsättningen. Blåst var ordet.

Permalänk
Medlem

Men du förstår väl att det var lite [ironi] i det jag skrev!?
Det var egentligen inte så att jag riktade det till alla här

Fast du måste ju hålla med om att många inte läser "det finstilta" i kontrakt osv...

EDIT: Och jag undanber dina "små antaganden" om att jag inte skulle vara "en vanlig konsument"...

EDIT 2: Tack så hemskt mycket för att du kallar mig blåst! Jag riktade det i alla fall inte till "den enskilde individen"!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Citat:

Ingen vet om dom har miljoner nöjda kunder eller om det bara är det dom själva påstått. Om det nu ligger lite sanning i berättelserna om Dataprince, så kommer dom ha alldeles för många missnöjda kunder. Man ska inte säga att dom alltid är otrevliga mot sina kunder, men gör man affärer med en sån person som Peter Liu, ja då är det bara en tidsfråga innan man hamnar i en tvist. Förutsatt att det finns sanning bakom berättelserna då.

Samt är det välldigt suspekt med folk som skrev som du gjorde innan.

Vem fasen kallar en person för "spion" ? Seriösa, duktiga företagare VET att vill man ha kunder så får man visa en mer förstående sida utåt. Även om han sitter där på sitt kontor och knäcker cd-skivor i ren frustration så måste han väll endå kunna samtala på ett sånt sätt att han inte framstår som en tvättäkta idiot.

även fast DU är en nöjd kund, skulle du villja rekomendera ett sådant företag till någon annan? Tänk om nu denna person ska köpa sin skärm därifrån, hamnar i en tvist, blir hotad etc. Nää!!!
Ursch, borde va brottsligt o rekomendera sådana butiker.

Jag rekomenderar inte denna butik, o som någon sa ovan, var försiktig. O handla i deras butik i sånna fall. Men jag tycker det är dags att dom får lägga ner dataprince. En sån människa ska inte driva ett företag. Har tillome för mig att ja läste om någon som jobbat hos dataprince men som slutade för att det var oseriöst bla.

Kan man ju fundera på om ALLT är lögn, har svårt att tro att allt är lögn. Finns inte bara 1 berättelse i boken om Dataprince

Permalänk
Medlem

Farbror_eskil: Tänk på att de flesta historier (som jag har läst i alla fall) på tex svartalistan.com är ganska GAMLA. De jag läste handlade mest om personer som hade köpt datorer och dylikt mellan åren 1998-2001. Nu är det 2005. Kanske dags att ge dem en ny chans? Eller inte?

Dessutom kan man ju fråga sig varför det inte står någonting om vittnen i fallen? Någon måste ju ha hört vad som egentligen sades!? Det är ju synnerligen svårt att bevisa vad någon har och inte har sagt i sådana fall (som tex fallet med "spionen").

Men det finns ju naturligtvis inte några som helst skäl att inte tro på de som reklamerat osv. Alla vet vi ju att företag kan hitta på en hel del för att vinna en tvist. Å andra sidan är det ju inte ovanligt att vi själva brer på lite i våra historier själva, inte sant?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

Vad det inte dataprince som Robert A i programmet på TV3 var inne i och lämnade in en dator för något år sedan så drog dom ut IDE-kabeln för att se vad dom gjorde?

Dom sa väll att nät agget hade gått sönder plus lite till.....jaja är inte säker på att det var dom.

Förresten Seriously vart köpte du dina IBM/Hitachi hårddiskar som gick sönder efter 6 månader?? Garanti...?
Även ditt inlägg http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=31435... visar juh ändå hur klantiga dom är, fast du måste varit jävligt nöjd när du gick ut därifrån.

Permalänk
Medlem

En av sakerna som dataprince fick mycket kritik för, var väl att dom gav sig själva väldigt mycket bra kritik på forum bla. Så det kanske inte har hänt så mycket på 5år ändå?

Skeptisk

Permalänk
Medlem

Tomtenirc: Jag köpte dem inte från Dataprince i alla fall. Och garantin struntade jag i. Tror du att jag överhuvudtaget ville ha några nya IBM/Hitachi-diskar? Jag har kvar dem fortfarande och det konstiga är att det verkar vara exakt samma fel på båda :S

Ja att jag fick ett 9800Pro istället för 9600XT visar ju verkligen hur klantiga de var då. Men jag var ju grymt nöjd i alla fall

Det där med datorn och IDE-kabeln har jag också hört, hehe det undrar jag vad det beror på. Men som jag sade, allt det var ju ändå ganska länge sedan. Finns det ingen som har hört P Liu säga något "konstigt" nyligen? I form av garantiärenden och sådant menar jag...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

Finns lite på deras hemsida om man tittar under : http://www.dataprince.se/omdome/script/list.asp

Exempel som jag tar nu(Finns juh även en hel del ÖVERPOSITIVA inlägg också som verkar helt skumma:

Övrigt
Köpte ett moderkort + processor hos dataprince förut och det gick sönder. Ett solklart tillverkningsfel men personalen var otrevlig och inte alls hjälpsamma. Fick stå och skälla på dem i trekvart för att få nya grejer. De har även varit otrevliga och snorkiga när jag kommit till butiken och frågat om produkter.
Ett gott råd handla inte på dataprince, jag har handlat där för att de är billiga men flera av mina kompisar har varit med om samma saker.
Hade de inte sålt till företag så skulle de gått i konka för länge sen

Övrigt
hej!!!

jag har suttit i er telefon support i ca 2 dagar och båda dagarana har jag fått sitta i minst 30 min för att mitt samtal ska nås fram. Men jag har haft det jävligt jobbigt eftersom jag är i behov av en dator och det underlättar inte för mig att ingen svarar. Ni måste fixa flera personer som tar hand om tel supporten. hoppas om att kunna nå fram någon gång i livet

Övrigt
SVARA I TELEFON!!!! NÅN GÅNG OM ÅRET

Övrigt
Jag satt idag och försökte ringa er j*vla telefonsupport.. satt och väntade och hörde att jag var 2 i kön... *yes* tänkte jag.... efter 10 min så var jag fortfarande 2 i kön... sen efter 15 min var jag 1 i kön.... yes nu e det min tur tänkte jag... men åt helvete med den tanken..... väntade i över 20 min för att få prata med er personal... men jag tröttnade helt enkelt o la på lur jävlen....

jag har fortfarande inte köpt produkter av er men jag ska faktiskt köpa en dator för runt 12000:- och man vill ju gärna få lite info per telefon innan man åker iväg till er affär i Ringvägen... det e säkert bra produkter men er så kallade service suger faktiskt än så länge... Hoppas den förbättras för det bör den göra om ni vill ha fler kunder.... Det e bara och fixa mer personal som tar hand om telefon supporten...

Sedan så blir jag jävligt irriterad på att när jag ligger 1 i kön så säger den jäkla irriternade rösten att " våra säljare e just nu upptagna bla bla bla" ska flera säljare ta emot ett samtal eller?????

//Gilgamesh

Permalänk
Medlem

Och så står det ju hur tydligt som heslt på Dataprinces hemsida:
"Till alla våra telefonkunder:
tyvärr hinner vi endast att svara i telefon vid enstaka tillfällen p g a långa köer i butiken.."

Och tro mig. Oftast stämmer det faktiskt.

Tomtenirc sade "Finns juh även en hel del ÖVERPOSITIVA inlägg också som verkar helt skumma" Svar: Okej det kanske var lite väl tilltaget

EDIT: Citatet längst upp taget från www.dataprince.se
EDIT2: Okej det kanske var lite väl tilltaget av mig att se så positivt på företaget

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd

Säger bara en sak.Tvångsförvaltning.Sen kan dom väl skicka hem Peter Liu till Taiwan eller vad han kommer ifrån så kan han göra affärer där

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Köp inte av InformationsPrinsen. ^^

Permalänk
Medlem

När jag behöver någonting billigt och få varan snabbt då handlar jag från DataPrince. MEN jag antar alltid att om varan är paj då är det ingen garanti.

Men visst är de luriga: Skulle köpa en hårddisk för att ersätta en fallerad och hade bestämt mig för en viss typ. Väl inne fanns den inte inne (men väl en 500:- spänn dyrare..). Sa lungt "går vidare till någon annan butik" då fanns det plötsligen hårddiskar igen..

Ibland hör man konstigheter som sägs mellan anställda. "Den där idioten ringer om den här CD-spelaren igen" (servicekillen håller i spelaren). Vad skall jag säga?. Annan anställd: "Säg att den fortfarande är på service ett par veckor till"..

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M