Permalänk
Medlem

.AVI i vegas video 4?

Håller på och gör en film med lite polare med klipp från en digitalkamera men den gör klippen i .avi och när man försöker lägga in dom i vegas så får man bara ljud klippet..

Sökte lite här på sweclockers men hittade bara en tråd där det stog om gspot fast ja kan titta på klippen med andra program så codec det har jag allt men hur får man dom att funka i vegas?

Mvh Andreas

Permalänk
Medlem

hahahahahahaha!!! skulle precis skriva samma inläg^^
svara FFS ;P

Permalänk

Jag har haft samma problem.
Den enda lösningen jag hittade var att lägga in allt i Windows Movie Maker och rendera om alla och lägga in dom i vegas sen.
Men det är en dålig och jobbig metod, men den funkar i nödfall.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Har med testat genom movie maker fast kvaliteten blir kass då..:(
ingen som vet någon bättre metod?

Permalänk
Medlem

Är det avi-filer som är precis likadant kodade borde du kunna använda gratisprogrammet virtualdub för att klippa ihop och koda om dom.

Permalänk
Medlem

Koda om dom?
testade programmet som du sa och det kunde bara spara dom som .avi filer och dom funkar inte heller i vegas..
Fast går det att spara dom som .mpeg filer med det programmet?

Permalänk
Medlem

Har samma promlem. Svara!

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Medlem

Kan vega alltså bara ta mpeg-filer? Byt program i så fall...

Permalänk
Medlem

Nej darkmoon, i vanliga fall funkar avi-filer prima i Vegas, jag har själv gjort en liknande tråd här... ingen verkar dock ha en bra lösning på problemet.