Permalänk
Medlem

Ny dator!

Hej på er alla,

Jag har bestämt mig för att köpa en ny dator, och så här ser den ut:
------------------------------------------------------------------------------------
Processor: AMD 64 3500+, ingår även en fläkt/kylare
------------------------------------------------------------------------------------
Moderkort: nForce-4-baserat moderkort med stöd för PCI-E, ASUS
Minne: 4 x 512 MB DDR-3200
Grafikkort: Sapphire x850XT PE, 256 MB DDR3
Hårddisk: 2 x 200GB 7200 RPM, 1 x 120GB 7200 RPM
DVD-brännare: NEC ND-3520A
Chassi: Aspire X-Dreamer II, 400W, två fläktar

Vad tycker ni? Kommentera gärna!

Datorn är tänkt att användas för krävande spel... Kommer den att prestera bra?

Tacksam för svar,

Gabbe

Visa signatur

Pizda dimatre te pulla jescht - Höhö...

Permalänk
Medlem

du kanske skulle ta ett 6800GT och sedan uppgradera med ett till när det behövs, för det där är väl det där SLI-moderkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prien
du kanske skulle ta ett 6800GT och sedan uppgradera med ett till när det behövs, för det där är väl det där SLI-moderkortet?

Håller med.

är det en "Winchester" cpu du valt ?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

prien:

Jag har faktiskt ingen aning om det är SLI eller ej. Men varför just 6800 GT när x850XT PE presterar bättre? Kan tilläggas att jag fick grafikkortet relativt billigt - 4200 kr, full-retail versionen.

Frantic:

Ja du, det vet jag inte än. Finns det något dåligt med Winchester cpu's?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar bra det där systemet! Tror inte att du kommer att bli missnöjd!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Seriously:

Nej, det hoppas jag verkligen inte - speciellt inte när man har pungat ut 15 000 kr.

Men en sak vill jag gärna få klart - varför borde jag köra på dubbla grafikkort som kostar minst 8 000 kr sammanlagt, när jag lika gärna kan satsa på ett extremt kort som x850XT PE?

Kan någon vara bussig och ge mig en klar uppfattning om SLI-systemet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köra med 2x512, räcker. köp bättre nätagg också.

EDIT: 2 stycken 6800gt presterar bättre än ett x850xt. anledning att du kanske skulle ha nvidia är att det inte går att köra sli med ati kort. tror dock du blir nöjd emd det kortet, hålller inte med dom andra.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

isak88:

Hehe, nej fan. Fyra st räcker gott och väl.

Behöver jag faktiskt ett bättre nätaggregat? Räcker inte 400W, eller har jag fel?

Visst, det behövs bra kylning, men jag är tveksam eftersom jag även får med två fläktar inpetade i chassit.

EDIT: Jo, jag måste nog vara nöjd med kortet. Jag förstår att två st 6800GT-kort presterar bättre, men fan, då är jag tvungen att hosta upp det dubbla.

Visa signatur